بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

کشور روسیه یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای تحصیل دانشجویان خارجی و بین المللی است که با بیش از 700 مؤسسه آموزشی و دانشگاه پیشرفته در شهرهای مختلف میزبان دانشجویان از سراسر جهان است. به همین علت طی چندین سال اخیر میزان مهاجرت تحصیلی به این کشور، با افزایش زیادی مواجه شد. از دغدغه‌های اصلی متقاضیان پیدا کردن بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل است. در واقع مهاجرت تحصیلی به این کشور پیشرفته و مدرن علاوه بر اینکه یکی از بهترین راه‌های اخذ اقامت در این کشور است، به علت مهاجر پذیر بودن آن، از دانشجویان خارجی، به خوبی هم استقبال می‌کنند.

تحصیل در روسیه، مزایای فوق العاده‌ای دارد و دانشجویان با تحصیل در آن‌جا به راحتی می‌توانند از تمام این مزایا بهره ببرند. در کشور روسیه شهرهای زیادی وجود دارد که دانشجویان می‌توانند در آن‌ها مشغول به ادامه تحصیل شوند اما ‌انتخاب شهر مناسب برای مهاجرت تحصیلی ‌به این کشور، نکته مهمی است که باید به آن توجه شود. از این رو قصد داریم که چند مورد از بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل را معرفی کنیم.

بهترین شهرهای روسیه
بهترین شهرهای روسیه

معرفی بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل

شهر نووسیبیرسک
نووسیبیرسک در واقع سومین شهر بزرگ در کشور روسیه است که آن را به عنوان قلب اقتصادی منطقه سیبری می‌شناسند و پیشرفت‌های زیادی در سال‌های اخیر تجربه کرده است. این شهر برای دانشجویان بین المللی و فارغ التحصیلان فرصت‌های شغلی مناسبی را فراهم می‌کند. همچنین شهر نووسیبیرسک می‌تواند یک گزینه عالی برای دانشجویانی باشد که بودجه کم و محدودی دارند.

در این شهر پر رونق 34 دانشگاه مجهز و معتبر وجود دارد که هر کدام از آن‌ها، دوره‌های بسیار تخصصی و کاملی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. خوب است بدانید این شهر در لیست بهترین شهرهای دانشجویی قرار گرفته است و زندگی در آن جا، بسیار راحت است.

شهر مسکو
یکی دیگر از بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل، شهر مسکو است که به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر این کشور، آن را می‌شناسند. تعداد دانشگاه‌های دولتی و خصوصی معتبر در شهر مسکو؛ بیش از 500 عدد است و هر یک از آن‌ها امکانات بی‌نظیری به دانشجویان، ارائه می‌کنند. مسکو در بین برترین شهرهای تحصیلی جهان قرار دارد و در حال حاضر دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند.

این شهر دارای برترین و مهم‌ترین مراکز علمی در جهان است و تمام خدمات عمومی آن با  بالاترین کیفیت به دانشجویان ارائه می‌گردد. همان‌طور که گفته شد؛ شهر مسکو دارای دانشگاه‌های بسیار زیادی است اما محبوب‌ترین و برترین دانشگاه‌های آن شامل دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو، دانشگاه پلخانو مسکو، دانشگاه اقتصاد مسکو، دانشگاه فنی باومان مسکو، دانشگاه علم و تکنولوژی مسکو، دانشگاه هسته‌ای مسکو، دانشگاه روابط بین الملل مسکو، دانشگاه امور مالی مسکو، دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو و دانشگاه روابط دوستان مردمی مسکو می‌شود.

شهر تومسک
شهرتومسک نیز با داشتن 7 دانشگاه نمونه و مجهز برای 500٫000 نفر جمعیت، بالاترین تعداد دانشجو را نسبت به جمعیت کل سیبری دارد. دانشجویانی که تحصیلات خود را در این شهر مدرن ادامه دهند؛ نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا ندارند زیرا هزینه زندگی و تحصیل در این شهر؛ بسیار کمتر از شهر مسکو، سن پترزبورگ و حتی نوسیبیرسک است. همچنین بهتر است بدانید که دانشگاه‌های پلی تکنیک تومسک و ایالتی تومسک، از جمله مهم‌ترین و عالی‌ترین دانشگاه های این شهر هستند.

شهر تومسک

شهر سنت پترزبورگ
سنت پترزبورگ یکی دیگر از بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل است که به عنوان منطقه فرهنگ، علم، تجارت، تفریح و گردش مشهور است. این شهر بزرگ بعد از مسکو؛ دومین شهر مهم برای تحصیل به شمار می‌رود و حدود 150 مؤسسه آموزشی و علمی دارد. از جمله مهم‌ترین دانشگاه‌های شهر سنت پترزبورگ می‌توان دانشگاه اقتصادی سنت پترزبورگ، دانشگاه پلی تکنیک پیتر بزرگ، دانشگاه ایالتی هوا فضا، دانشگاه ITMO سنت پترزبورگ، دانشگاه معدن سنت پترزبورگ، دانشگاه فن آوری‌های صنعتی و طراحی، دانشگاه هیدرومتریولوژی ایالتی روسیه، دانشگاه معماری و مهندسی عمران سنت پترزبورگ، دانشگاه فرهنگی هنری سنت پترزبورگ و دانشگاه علوم پزشکی شمال غربی سنت پترزبورگ را نام برد.

شهر کازان
کازان نیز پایتخت تاتارستان است و در حال حاضر بیش از 30 دانشگاه معتبر در آن فعالیت دارند که یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های آن؛ دانشگاه فدرال کازان است. دانشجویان در شهر کازان می‌توانند دستاوردهای علمی زیادی داشته باشند و به بهترین شکل ممکن سطح آگاهی و دانش خود را ارتقا دهند.

سخن پایانی

با بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل آشنا شدید. البته اغلب شهرهای بزرگ در کشور پیشرفته روسیه، دارای دانشگاه‌های با کیفیت، مجهز و معتبری هستند. پس از نظر سطح علمی نگران نباشید. اما از آنجایی که هزینه‌های زندگی و تحصیل هم اهمیت دارد بهتر از با مطالعه کافی، برای انتخاب شهر مورد نظر خود اقدام نمایید. شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ؛ در صورتیکه مایل به تحصیل به زبان انگلیسی هستید می‌تواند برای شما گزینه‌های بهتری باشند. چرا که هر دو این شهرها مهاجر پذیرتر بوده و امکان برقراری ارتباط با سایر ساکنین این شهر راحت‌تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان