بورسیه تحصیلی فرانسه – مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

بورسیه تحصیلی ایفل فرانسه - مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

بورسیه تحصیلی فرانسه – مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

بورسیه تحصیلی فرانسه - مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

تحصیل در فرانسه به دلایل مختلف می تواند هزینه نسبتا کمی داشته باشد و یکی از این دلایل دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه است؛ ازجمله بورسیه ایفل فرانسه که به دانشجویان بسیاری از رشته های کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می شود و بخش قابل توجهی از هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی فرانسه – بورسیه ایفل

EIFFEL SCHOLARSHIP PROGRAM OF EXCELLENCE یا بورسیه ایفل فرانسه بورس یک دانشگاه خاص نیست و نه دانشگاه خاصی آن را پرداخت می کند و نه، تنها به دانشجویان یک دانشگاه خاص تعلق می گیرد. وزارت خارجه فرانسه هر سال، با هدف جذب دانشجویان ممتاز خارجی، این بورسیه را به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می کند.

دریافت بورسیه ایفل فرانسه شرط سنی دارد؛ دانشجویان متقاضی دریافت بورسیه، در مقطع کارشناسی ارشد نباید بیش از 30 و در مقطع دکترا نباید بیش از 35 سال داشته باشند. ملیت دانشجویان هیچ محدودیتی برای دریافت این بورسیه ایجاد نمی کند و دانشجویان همه کشورها، ازجمله ایران و افغانستان، برای تحصیل در رشته های زیر، می توانند از این بورسیه بهره مند شوند:

رشته های مقطع کارشناسی ارشد

  • مهندسی
  • اقتصاد و مدیریت
  • حقوق
  • علوم سیاسی

رشته های مقطع دکترا

  • علوم پایه
  • اقتصاد و مدیریت
  • حقوق
  • علوم سیاسی

این بورسیه به محصلان دوره های زبان تعلق نمی گیرد و بورسیه تحصیلی ایفل هزینه دوره های زبان را تأمین نمی کند. تنها در مقطع دکترا و فقط دانشجویان رشته حقوق می توانند هزینه دوره های زبان را هم در قالب این بورسیه دریافت کنند، این موضوع را هم باید دانشگاه محل تحصیل اعلام و مشخص کند.

در قالب بورسیه ایفل فرانسه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ماهانه 1181 یورو و به دانشجویان دکترا ماهانه 1400 یورو پرداخت می شود. این بورسیه همچنین شامل پرداخت بلیط هواپیما، حق بیمه درمانی و هزینه اسکان دانشجویان هم می شود.

مهلت ثبت نام

ثبت نام EIFFEL SCHOLARSHIP PROGRAM OF EXCELLENCE از 21 اکتبر 2019 (29 مهر 98) شروع شده و تا 9 ژانویه 2020 (19 دی 98) ادامه دارد. نتیجه ایلای برای دریافت این بورسیه هم 23 مارچ 2020 (4 فروردین 99) مشخص می شود.

» مطلب مرتبط: تحصیل رایگان در فرانسه

نحوه ثبت نام

درخواست این بورسیه از سوی دانشگاه و مؤسسه محل تحصیل دانشجویان ارائه می شود. هر مؤسسه می تواند در مقطع کارشناسی ارشد 40 متقاضی را معرفی کند و متقاضیانی که از بیش از 1 مؤسسه معرفی شوند، بلافاصله رد می شوند.

آماری از دریافت کنندگان بورسیه

مقطع کارشناسی ارشد

تعداد دریافت کنندگان بورسیه: حدود 350 دانشجو در سال

44 درصد از آسیا و 28 درصد از آمریکا

45 درصد در رشته های مهندسی و 40 درصد اقتصاد و مدیریت

مقطع دکترا

تعداد دریافت کنندگان بورسیه: 50 دانشجو در سال

23 درصد از شمال آفریقا، 17 درصد از سایر نقاط آفریقا، 12 درصد از آسیا

71 درصد در رشته های علوم پایه

» مطلب مرتبط: اطلاعات بیشتر درباره بورسیه ایفل فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان