تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی

در شرایطی که در چند سال اخیر، ارزش ریال نسبت به ارزهای خارجی افت فاحشی داشته و هزینه تحصیل در خارج از کشور را برای دانشجویان ایرانی به شکل تأثیرگذاری افزایش داده؛ تحصیل کم هزینه در یک کشور، مثل یک رویا به نظر می رسد، به ویژه اگر کشوری پیشرفته با دانشگاه های معتبر باشد. تحصیل در آلمان چنین شرایطی دارد و از این رو آلمان یکی از محبوب ترین مقاصد بین ایرانیان متقاضی تحصیل در خارج از کشور به شمار می آید. در این مطلب، به طور خاص، به شرایط تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی می پردازیم و با آخرین تغییرات آن آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی به انگلیسی

این نکته را شاید باید همین ابتدا بگوییم که آموزش در آلمان در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی صورت می گیرد و فقط برخی از دانشگاه های آلمان تعداد کمی از رشته ها را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. در ادامه مطلب هم می بینید که برای اخذ پذیرش کارشناسی از دانشگاه های آلمان در شرایط و حالات مختلف به مدرک زبان آلمانی نیاز است.

دیپلم 12 ساله ایران، دیپلم 13 ساله آلمان

نکته مهم دیگری که در مورد شرایط تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی توجه یک ایرانی را به خود جلب می کند، به تحصیلات دوران مدرسه مربوط می شود. ایرانیان برای گرفتن دیپلم و پیش دانشگاه در رشته های نظری، 12 سال درس می خوانند اما آلمانی ها برای گرفتن دیپلم، 13 سال درس می خوانند و به همین دلیل ایرانیان و بقیه دانشجویان خارجی ای که قصد تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی را دارند، باید قبل از دوره کارشناسی خود، یک دوره 1ساله کالج را در آلمان بگذرانند تا پیش نیاز تحصیلی لازم برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی را به دست آورند.

گذراندن دوره یک ساله کالج در آلمان ضمنا باعث تقویت زبان آلمانی شرکت کنندگان هم می شود. از آنجاییکه ممکن است در پایان دوره، آزمون FSP آلمانی برگزار شود، تقویت زبان آلمانی اهمیت زیادی پیدا می کند.

دیپلم 11 ساله فنی

حالا احتمالا برای برخی که در ایران دیپلم فنی حرفه ای یا کار دانش گرفته و 11 سال درس خوانده اند و قصد تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی را هم دارند، این سؤال پیش می آید که آنها چه باید بکنند. این دسته از متقاضیان می توانند در دانشگاه های ایران در رشته مورد نظرشان دوره کاردانی را بگذرانند و سپس برای اخذ پذیرش کارشناسی از دانشگاه های آلمان اقدام کنند. در واقع، این دسته از متقاضیان برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی به مدرک کاردانی مرتبط با رشته مورد نظرشان نیاز دارند. روی کلمه مرتبط باید تأکید کرد.

شرایط اخذ پذیرش کارشناسی از دانشگاه های آلمان

همانطور که گفتیم؛ نظام آموزشی آلمان در مقطع پیش از دانشگاه 13 ساله است و ایرانیانی که دیپلم 12 ساله دارند، باید برای ورود به دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی دوره 1 ساله کالج را بگذرانند؛ شما اگر حداکثر 3 سال از زمان اخذ مدرک دیپلمتان گذشته باشد (یعنی در صورتی که حداکثر 21 سال دارید) می توانید با مدرک B1 یا در بعضی ایالت ها با مدرک B2 زبان آلمانی پذیرش دوره کالج بگیرید و بعد از رسیدن به سطح دیپلم 13 ساله آلمان وارد دانشگاه های آلمان شوید.

اگر هم بیش از 21 سال دارید، به مدرک قبولی در دانشگاه های سراسری ایران هم نیاز دارید. در صورتی که 40 واحد در دانشگاه های ایران پاس کرده باشید (2 سال در دانشگاه های سراسری ایران تحصیل کرده باشید)، بدون گذراندن دوره کالج و به صورت مستقیم می توانید از دانشگاه های آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی پذیرش بگیرید.

» مطلب مرتبط: تحصیل در آلمان

دیگر شرایط لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی آلمان

ترجمه مدارک به آلمانی

به جز پیش نیازهای تحصیلی و زبانی، شما اگر خواهان تحصیل کارشناسی در آلمان هستید؛ باید همه مدارک شناسایی و تحصیلی خود را به زبان آلمانی ترجمه کنید. این شرایطی است که از ژانویه 2020 برای صدور ویزای NATIONAL در نظر گرفته شده است. این ویزا به دانشجویانی داده می شود که پذیرش تحصیلی قطعی از دانشگاه های آلمان دارند.

تمکن مالی

از ژانویه 2020 همچنین تمکن مالی لازم برای صدور ویزای دانشجویان بین المللی محصل در آلمان به 10 هزار یورو افزایش یافته است.

» مطلب مرتبط: راهنمای تحصیل در دانشگاه های آلمان

اخذ پذیرش کارشناسی از دانشگاه های آلمان

خب تا اینجا با پیش نیاز تحصیلی و زبانی برای اخذ پذیرش کارشناسی از دانشگاه های آلمان آشنا شدیم و فهمیدیم برای اخذ ویزا هم، باید همه مدارک لازم را به آلمانی ترجمه کرد اما چگونه باید برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی اقدام کرد؟ شما باید از طریق وبسایت دانشگاه مورد نظر خود با مسئول پذیرش آن ارتباط برقرار کرده و اطلاعات دقیق را در مورد شرایط اپلای کردن برای دوره تحصیلی مورد نظرتان جویا شوید؛ این که دوره مورد نظر شما دقیقا چه شرایطی لازم دارد، چه زمانی می توان برای آن اپلای کرد و APPLICATION FEE آن چقدر است و چگونه باید آن را پرداخت کرد را باید از دانشگاه و مسئول پذیرش آن بپرسید. در صورت آشنایی با زبان آلمانی یا انگلیسی خودتان شخصا می توانید این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان