تحصیل رایگان در روسیه با استفاده از بورسیه

تحصیل رایگان در روسیه با استفاده از بورسیه

تحصیل رایگان در روسیه با استفاده از بورسیه

تحصیل رایگان در روسیه با استفاده از بورسیه

دولت روسیه امسال هم با اعطای تعداد زیادی بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی، امکان تحصیل رایگان در روسیه را برای آنها فراهم می‌کند. این بورسیه به دانشجویان همه مقاطع تحصیلات دانشگاهی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) تعلق می‌گیرد و دانشجویان رشته‌ها و دانشگاه‌های پرشماری می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

تحصیل  رایگان در روسیه با استفاده از بورسیه

Russian Government Scholarships for International Students عنوان بورسیه‌ای است که وزارت تحصیلات عالی دولت فدرال روسیه هر ساله به 15000 دانشجوی خارجی اعطا و آنها را از پرداخت شهریه کاملا بی‌نیاز می‌کند. این بورسیه برای تحصیل در 502 دانشگاه قابل ثبت نام است و رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی پرشمار و متنوعی را در همه مقاطع تحصیلی شامل می‌شود. متقاضیان دریافت این بورسیه می‌توانند تا 6 دانشگاه و رشته را انتخاب کنند.

امتیازات بورسیه تحصیلی رایگان روسیه، علاوه بر پوشش دادن کامل شهریه و تحصیل رایگان در روسیه شامل استفاده رایگان دانشجویان از خوابگاه (در صورت موجود بودن) و همچنین پرداخت حقوق ماهانه به‌مبلغ 1484 روبل روسیه (معادل 23 دلار) می‌شود.

مدارک لازم

  • ترجمه روسی مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • ترجمه روسی پاسپورت
  • عکس
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت عمومی
  • آزمایش HIV

نکته: شاید مدارک دیگری هم از متقاضی، درخواست شود.

» مطلب مرتبط: تحصیل در روسیه

چگونگی ثبت نام بورسیه

⁩علاقمندان دریافت بورسیه تحصیلی رایگان روسیه می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی future-in-russia.com نسبت به ثبت نام در رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد نظر خود اقدام کنند.
پس از این، داوطلبان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند برای استفاده از سهمیه دانشجویان ایرانی، از طریق سامانه اطلاع‌‌رسانی اداره‌ کل بورس و اعزام دانشجویان وزارت علوم ایران، به آدرس Scholarship.Saorg.ir نسبت به ثبت‌‌نام در سامانه جامع امور‌ دانشجویان (سجاد) (Portal.saorg.ir) اقدام کنند. متقاضیان رشته‌های علوم پزشکی هم پس ازتکمیل فرم مربوط، باید آن را به آدرس eda@behdasht.gov.ir ایمیل کنند. برای این کار هم تا ساعت 24:00 روز 18 اسفند 1398 برابر با 8 مارس 2020 فرصت دارند.

اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، زیرمجموعه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که «با عنایت به برنامه مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه و پیرو مذاکرات رایزن محترم علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در روسیه، با همتایان روسی، با اعطای تعدادی بورسیه تحصیلی در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد، دکترا و فرصت‌های تحقیقاتی برای دانشجویان دکترای دانشگاه‌های داخل کشور، برای سال تحصیلی 20212020 موافقت نموده است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان