تست ریدینگ یا تست خودمان، مسئله اینست!

ITLES READING

تست ریدینگ یا تست خودمان، مسئله اینست!

ITLES READING

بسیاری از زبان آموزان و داوطلبین آیلتس اصرار بر تست زنی دارند و مدام دنبال تست های مختلف هستند تا ببینند چند تا درست و چندتا غلط میزنند و به اصطلاح چند میگیرند. اما فایده این کار چیست؟؟

اینکه شما تست زنی کنید و با انواع مختلف سوالات آشنا شوید کار غلطی نیست اما بار آموزشی ندارد و عملا چیزی به شما اضافه نمیکند. اگر ما بتوانیم از هر تستی که میزنیم مثلا 10 نکته آموزشی مفید یاد بگیریم، بعد از زدن تنها 5 تست، بیش از پنجاه نکته و مطلب مفید و به درد بخور یاد گرفته ایم که بسیار عالی است.

پس فقط به دنبال تست ریدینگ نباشید و بیشتر خودتان را محک بزنید و حتما حتما پس از هر تست به تحلیل پاسخ های نادرست بپردازید و از کمک گرفتن از دیگران و افراد مطلع دریغ نکنید. توصیه من به بسیاری از دانشجویانم اینست که از منابع ریدینگ کمک بگیرید و با خواندن متن های مختلف ، قدرت تحلیل را در خودتان ارتقاء دهید و مطمئن باشید که اینکار خیلی بیشتر از تست زنی های بی هدف به شما کمک خواهد کرد.

اگر مشکلی در یک نوع سوال خاص دارید حتما جواب های مربوط به آن نوع سوالات را بدرستی بررسی کنید و تا کامل متوجه موضوع نشدید از روی آن به سادگی عبور نکنید! همان نوع سؤال و کشف روش درست پاسخگویی به آن میتواند کلید موفقیت شما در مهارت ریدینگ باشد.

نتیجه اینکه همیشه بخاطر داشته باشید که هدف از تست زنی چیست و اگر شما پس از هر تست ، استراتژی جدیدی را یاد نگرفته باشید، فقط وقتتان را تلف کرده اید.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان