تلفظ را در Speaking جدی بگیرید!

ielts speaking

تلفظ را در Speaking جدی بگیرید!

ielts speaking

یکی از معیارهای اصلی سنجش در مهارت اسپیکینگ ، “تلفظ” است. دقت کنید که تلفظ با لهجه فرق دارد و اینکه شما امریکن یا بریتیش صحبت کنید تاثیری در نمره شما ندارد. اما تلفظ درست کلمات و آواهای زبان انگلیسی یکی از اصول اولیه اسپیکینگ بشمار میرود. چه بسا با تلفظ غلط یک کلمه ، کلا معنای آن تغییر کند و مثلا شما بجای ” کشتی ” {ship} از کلمه “گوسفند” {sheep} استفاده کنید!

راه کارهای مختلفی برای تمرین و تقویت تلفظ وجود دارد که یکی از موثرترین آنها گوش دادن و تکرار است. شما میتوانید فایل های صوتی با تلفظ درست را گوش کنید و بارها بارها آنرا تکرار کنید (در بخش لیسینینگ منابع پادکست های استاندارد معرفی شده اند).

همچنین میتوانید برروی مواردی نظیر “استرس کلمات” و “استرس جملات” نیز کار کنید که این دو مورد هم بر رویspeaking-4 نمره شما بسیار تاثیرگذارهستندو البته توصیه من تمرین این موارد با یک استاد یا کسی است که بتواند اصول آن را به شما بیاموزد و شما را در جهت بهبود این دو مورد کمک و راهنمایی کند.

دیگر موردی که میتوانید با تقویت آن بر روی تلفظ خود کار کنید، “تن صدا” است. هنگام صحبت کردن بایستی نزول و صعودهای درست داشته باشید و این بدان معناست که صحبت یکنواخت را کنار بگذارید و تن صدایتان را مدام بالا و پایین کنید تا شبیه به انگلیسی طبیعی و واقعی صحبت کنید. البته اینکار هم اصولی دارد که بیان جزئیات آن در این نوشته نمیگنجد و نیاز به توضیحات حضوری و تمرین همراه با حرف زدن دارد. بعدا در قالب فایل های صوتی به توضیح این موارد خواهم پرداخت.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان