دوره زبان در فرانسه

دوره زبان در فرانسه

دوره زبان در فرانسه

دوره زبان در فرانسه

دوره زبان در فرانسه ، یکی از جذابترین و پر طرفدارترین دوره های آموزش زبان در جهان است و هر ساله هزاران نفر از علاقمندان به زبان و کشور فرانسه، به تحصیل و یادگیری زبان فرانسوی مشغول هستند.

کشور فرانسه با حدود 640 هزار کیلومتر مربع مساحت، گسترده ترین کشور اروپای غربی است و از شهرهای مهم آن میتوان به پاریس، مارسی، لیون، مونپلیه، نانت، بردو، نیس و تولور اشاره کرد. قطعا پیشینه تاریخی و فرهنگی فرانسه و همچنین گستردگی زبان فرانسوی در سرتاسر دنیا به جذابیت آن کمک شایانی نموده است اما این نکته هم باید در نظر گرفت که زبان فرانسوی دومین زبان مهم در اروپاست و با زبان انگلیسی دو زبان مهم دنیا هستند که تقریبا در تمام کشورهای دنیا تدریس می شوند.

زبان فرانسوی همچنین یکی از زبانهای مهم و شناخته شده در بین کارفرمایان و دانشگاهیان در سرتاسر جهان نیز می باشد و افرادی که به این زبان تسلط دارند امکان استفاده از فرصتهای شغلی زیادی دارند. بعلاوه برای کسانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  در کشور فرانسه را دارند که بسیاری از آنها جزء شناخته شده ترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا هستند، نیز دانش زبان فرانسوی امتیاز مهمی بشمار می آید.

اگر هنوز هم به اهمیت زبان فرانسوی پی نبرده اید باید بدانید بیش از 270 میلیون نفر در سراسر دنیا به زبان فرانسوی صحبت می کنند و در حدود 30 کشور، فرانسوی زبان رسمی و قانونی این کشورهاست. زبان فرانسوی همچنین زبان دیپلماسی است و در سازمان ملل، یکی از زبانهای رسمی و دفتری مهم است.

 

دوره های زبان در فرانسه چگونه است؟

دوره زبان در فرانسه

بسیاری از موسسات آموزشی در فرانسه، دوره های زبان فرانسوی را آموزش می دهند. از کالج های بزرگ و مدارس زبان گرفته تا معلمانی که بصورت خصوصی زبان فرانسه را تدریس میکنند. اکثر کالج های زبان در فرانسه انواع مختلفی از دوره های زبان را ارائه می دهند. محبوب ترین نوع برنامه آموزش زبان، شامل دوره های فشرده ای بین 15 تا 20 ساعت درس در هفته است. در طول این دوره ها، زبان آموزان معمولا تمام بخش های آموزشی از جمله ساختارهای گرامری، واژگان، تلفظ و هر چیز دیگری که مدرس تشخیص بدهد برای بهبود بخشیدن به مهارت های زبانی فرد لازم است را فرا می گیرند.

در دوره های دیگری که در اغلب کالج های زبان برگزار می شود و حدود 30 تا 40 ساعت در هفته نیز می باشد، علاوه بر کلاسهای گروهی و خصوصی، از برنامه های چند رسانه ای و لابراتوارهای مجهز زبان هم برای یادگیری بهتر استفاده می شود.

بررسی اجمالی کلاسها و دوره های زبان در فرانسه

زبان آموزان در کلاس درس، ارتباط با زبان فرانسوی را بطور موثر فرا میگیرند، ادبیات فرانسوی را می خوانند و با فرهنگ فرانسه آشنا می شوند. دانشجوهایی هم که در سایر رشته ها به تحصیل مشغول هستند میتوانند دوره های زبان را برای آموزش عمومی یا دوره های اختیاری زبان بگذرانند.

دانشجویان اختصاصی زبان، طی دوره های درسی، علاوه بر فرا گرفتن ادبیات فرانسه، گرامر و مکالمه پیشرفته را نیز می آموزند و در دوره کارشناسی ارشد، زبان شناسی و تمدن فرانسوی و نظریه های ادبی را فرا می گیرند. از مفاهیم رایج که در دوره های زبان در فرانسه تدریس میشوند میتوان به واژگان، خواندن و نوشتن، تاریخ زبان فرانسه، جامعه و فرهنگ، محیط تجارت و مطالعات مدرن اشاره کرد.

مزایای شرکت در دوره های زبان در فرانسه

  • امکان پذیرش بدون نیاز به مدرک دانشگاهی (تا 30 سال)زبان فرانسه در فرانسه
  • اجازه کار همزمان با تحصیل
  • دریافت ویزا همراه (همسر و فرزندان)
  • ورود به حوزه ی شنگن بدون نیاز به ارائه ی مدرک زبان
  • هزینه ی مقرون به صرفه
  • فرآیند سریع
  • امکان تحصیل در دانشگاه های فرانسه (شهریه رایگان)

انواع مدارک زبان فرانسوی

قبل از اینکه به انواع مدارک زبان فرانسوی بپردازیم لازم است انواع سطوح مهارتی زبان را توضیح دهیم.

سطوح مقدماتی (A) که شامل:

A1 که در این سطح، زبان آموز میتواند کلمات و جملات ابتدایی و عمومی را بیان کند و نیازهای مربوط به ارتباطات روزانه خود را مرتفع سازد.

A2 که پس از اتمام این دوره زبان آموز میتواند کلمات روزمره درباره خود، خانواده، محیط اطراف، خرید و کار را بیان نماید.

سطوح میانی (B) که شامل:

B1 که پس از گذراندن این سطح، زبان آموز میتواند با استفاده از جملات ساده و ترکیبی در مورد مسائل روزمره به بحث بپردازد.

B2 که پس از گذراندن این دوره، زبان آموز میتواند بصورت روان صحبت نموده و متون دشوار رشته تخصصی خود را درک نماید و به بحث با دیگران بپردازد بطوری که گویی با زبان مادری خود در حال صحبت کردن است.

سطوح پیشرفته که شامل:

C1 که بعد از گذراندن این دوره زبان آموز میتواند متون پیچیده با واژگان سطح بالا را بدون جستجوی معنی لغات درک و صحبت نماید

C2 که بعد از گذراندن این دوره زبان آموز میتواند در حوزه های مختلف به بحث و تبادل نظر با واژگان تخصصی بپردازد.

 

مدارک رسمی زبان فرانسه

دوره زبان در فرانسه

مدارک رسمی زبان فرانسه شامل DILF,DALF,DELF,TEF,TCF,DCL می باشند که مدارک DALF,DILF وDELF دیپلم رسمی فرانسه هستند و اعتبارشان دائمی و مختص غیر فرانسویان است و برای تحصیل در بعضی از دانشگاه های فرانسه نیز الزامی هستند و شامل:

  1. Le Diplôme Initial de Langue Française) DILF) دیپلم اولیه زبان فرانسه است که با سطح A1 شروع می شود و بعنوان اولین قدم برای دریافت مدرک DELF و DALF شناخته میشود و فقط در فرانسه ارائه می شود که شامل چهار مهارت گوش دادن، درک خواندن، صحبت کردن و نوشتن است.
  2. Le Diplôme d’Etudes en Langue Française) DELF)دیپلم مطالعات زبان فرانسه است که علاوه بر فرانسه در سایر کشورها نیز تدریس می شود و شامل:

           2-1 DELF junior برای نوجوانان.زبان فرانسه در فرانسه-2

           2-2  DELF Pro برای کسب مهارت های ارتباطی زبانی در حیطه ی کسب و کار و موقعیت های حرفه ای و همچنین زندگی روزمره.

           2-3  DELF Prim برای کودکان 8 تا 12 ساله که در مدرسه ابتدایی ثبت نام کرده اند.

           2-4  DELF Scolaire که همسطح دوره عمومی و برای نوجوانان محصل است.

  • Le Diplôme Approfondi de Langue Française) DALF) دیپلم پیشرفته زبان فرانسه است که در سایر کشورها نیز تدریس می شود و شامل دو دیپلم c1 و c2 می باشد.
  • Le Diplome de competences en Langue) DCL) دیپلم زبان برای برآوردن نیازهای حرفه ای بزرگسالان است که توسط وزارت آموزش فرانسه ارائه شده و شامل دو نسخه DCL FLE (برای مکالمات روزمره و از سطح A2 تا C1) و DCL FP (برای کسب و کار و مشاغل و سطح زبان A1 تا A2) می باشد.
  • Le Test de connaissance du français) TCF) برای کلیه غیر فرانسوی زبانان است و شامل سه آزمون اجباری درک شنوایی، تسلط بر ساختارهای زبان و درک خواندن است و این امکان را به زبان آموز می دهد تا دانش لازم در زمینه های زندگی اجتماعی، گردشگری، کار یا تحصیل را داشته باشد.
  • Test d’Evaluation de Français) TEF)

نکات مهم:

با وجود اینکه در کشور فرانسه به نسبت همسایگانش هزینه های زندگی پایین تر است، اگر موفق به دریافت ویزای تحصیلی نشوید، شرکت در کلاسهای آزاد و با ویزای توریستی، هزینه های بیشتری را به شما متحمل خواهد کرد، لذا با بکار بردن نکات زیر میتوانید شانس گرفتن ویزای تحصیلی خود را افزایش داده در نتیجه  از بخش قابل توجهی از هزینه های تحصیلی معاف شوید.

    • ثبت نام دوره هایی که در مدارس یا دانشگاه هایی برگزار می شوند که برای برگزاری آزمونهای TCF,DELF,DALF معتبر باشند.
    • اطمینان حاصل کردن از اینکه برای حداکثر تعداد واحد ساعت ثبت نام کرده اید. زیرا قوانین کمتر شناخته شده ای در مورد ویزای دانشجویی وجود دارد که زبان آموز بر اساس تعداد معین واحد ساعت هایی که گذرانده باشد مجاز به تمدید ویزای دانشجویی خود می باشد.
    • دوره زبان را بشرط تحصیل در یکی از رشته های دیگر که به زبان فرانسوی تدریس می شوند شرکت کنید.

 

بهترین کالج های آموزش زبان در فرانسه  در کدام شهرها واقع شده اند؟

دوره زبان در فرانسه

در شهرهای مختلف فرانسه کالج ها و دانشگاه های مختلفی دوره های زبان کوتاه مدت و بلند مدت را ارائه می دهند که در ادامه به معرفی تعدادی از کالج های آموزش زبان برای بزرگسالان می پردازیم

    • Actilangue در شهر نیس
    • Nacel International در پاریس
    • Job and Internships Abroad در پاریس، مون پلیر و نیس
» مطلب مرتبط: تحصیل در فرانسه

 

هزینه های تحصیل و زندگی دوره زبان در فرانسه

دوره زبان در فرانسه

تحصیل در فرانسه به نسبت سایر کشورهای بزرگ اروپایی همچون سوئد و نروژ پایین تر است و برای دوره های یک ترمه یا دوترمه، هزینه های دوره از حدود 3.000 یورو شروع می شود. هزینه های زندگی نیز بسته به شهر محل اقامت زبان اموز متفاوت است، مثلا در شهر پاریس هزینه ها به مراتب بالاتر از شهری مانند نانت است ولی بطور متوسط کل هزینه ی زندگی ماهانه ی یه نفر مجرد در شهرهای مختلف فرانسه به شرح زیر است:

  • پاریس از 700 یورو به بالا
  • لیون بین 400 تا 600 یورو
  • مونته پلی بین 450 تا 650 یورو
  • نانت بین 400 تا 500 یورو

 

سخن آخر

دوره زبان در فرانسه

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم زبان فرانسوی یکی از زبان های مهم و پرکاربرد در تمام دنیاست و با یادگیری و دریافت مدرک زبان از فرانسه علاوه بر امکان تحصیل و زندگی در فرانسه حتی میتوان جهت دریافت اقامت کانادا نیز از شانس بیشتری برخوردار شد.

برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در فرانسه یا دریافت اقامت این کشور را دارند ثبت نام در این دوره ها و دریافت ویزای دانشجویی گامی مهم و ارزشمند بشمار می آید و از این طریق علاوه بر اینکه میتوانند در برترین دانشگاه های جهانی فرانسه در رشته های مختلف بصورت رایگان به تحصیل مشغول شوند بلکه در صورت داشتن شرایط، درخواست اقامت و کار برای خود و سایر اعضای خانواده نیز بدهند. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین ارزیابی شرایط خود با ما در گروه مشاوران امیدار تماس بگیرید.

دیدگاه (17)

  • لیلا پاسخ

    ببخشید می خواستم ببینم محدودیت سنی برای گرفتن ویزای دوره زبان درسته؟ یعنی من که 47 سال سن دارم می تونم درخواست بدم؟

    24 شهریور 1399 در 12:29
  • محمد زارعی پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    1- در قسمتی که فرمودید “اطمینان حاصل کردن از اینکه برای حداکثر تعداد واحد ساعت ثبت نام کرده اید. زیرا قوانین کمتر شناخته شده ای در مورد ویزای دانشجویی وجود دارد که زبان آموز بر اساس تعداد معین واحد ساعت هایی که گذرانده باشد مجاز به تمدید ویزای دانشجویی خود می باشد.” اگر در یک دوره 4ساعت در هفته 1ساله شرکت کنیم شام تمدید میشه یا نه؟
    2- آیا موسسه تون ویزای تحصیلی VLS-TS رو میگیره؟ (چون با این نوع ویزا نمیشه همزمان کار دانشجویی کرد)

    30 مرداد 1399 در 22:17
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام آقای زارعی
      ۱- حداقل هفته ای ۲۵ ساعت باید کلاس intensive
      فرانسوی براشون انتخاب بشه و باید دوره زبان۸ ماه تا ۱ ساله انتخاب بشه، ویزایی هم که براتون صادر میشه یکساله هست و اجازه کار دانشجویی تا ۲۰ ساعت در هفته رو دارید
      ۲- ویزای VLS _ TS ویزای 4 ماهه هست که برای فرصت مطالعاتی هست که ربطی به دوره زبان ندارد

      15 شهریور 1399 در 17:35
  • Hanieh پاسخ

    سلام… وقتتون بخیر
    به این دوره های فشرده 15-20 ساعته ویزای دانشجویی میدن؟

    15 اردیبهشت 1399 در 16:59
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      خانم هانیه سلام
      برای اخذ ویزا دوره ی حداقل ۶ ماهه نیاز هست.
      ساعت کلاس ها بسته بو آموزشگاه میتونه متغییر باشه

      18 اردیبهشت 1399 در 11:32
  • Mehrshad پاسخ

    سلام حداقل معدل دیپلم برای پذیرش از دانشگاه های دولتی فرانسه چنده؟برای ورود به کالج یاد گیری زبان معدل دیپلم ملاک هستش؟

    4 اردیبهشت 1399 در 11:49
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      آقای مهرشاد سلام
      ببینید ما حداقل معدل تعیین شده ی خاصی نداریم، اما هر چی متقاضی معدل بالاتری داشته باشه راحت تر پذیرش میشه.
      بچه های با معدل زیر ۱۶ کار سختی خواهند داشت.

      6 اردیبهشت 1399 در 11:33
      • Mehrshad پاسخ

        این معدلی که فرمودید برای پذیرش از دانشگاه های دولتی هستش؟
        اگه من در دوره های زبان فرانسه شرکت کنم میتونم معدل زیر ۱۶ خودمو جبران کنم؟ایا تا ثیری داره؟

        6 اردیبهشت 1399 در 11:40
        • بهزاد عیان پور پاسخ

          شما میتونید معدلتون اگر پایین هست رو جبران کنید حتما
          معدل بالا همیشه بهتره برای پذیرش

          7 اردیبهشت 1399 در 12:12
  • Armin پاسخ

    بدون پیش دانشگاهی یعنی کسی که دیپلم ۱۱ ساله هم داره شامل این شرایط هست؟ شرط معدلم نمیخواد یعنی؟

    1 اسفند 1398 در 05:39
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      آقای آرمین درود
      خیر نمیشه، داشتن دیپلم ۱۲ ساله + مدرک زبان فرانسه حداقل A2 در حال حاضر جز شرایط ابتدایی این دوره ها میباشد

      12 اسفند 1398 در 16:09
  • مریم پاسخ

    سلام من میخاهم برای دوره زبان اقدام کنم.میشه منوراهنمایی کنید.نمیدونم به کدوم دانشگاه یاموسسه درخواست بدم؟کدوم شهرروانتخاب کنم؟

    11 مهر 1398 در 18:49
  • ماريا پاسخ

    سلام. همینکه به مرکز زبان CLA در شهر بزانسون اشاره ای نکردید یعنی اطلاعاتتون واقعا کم هست. من دو تا از مراکزی که شما به اون اشاره کردید برای زبان تحصیل کردم ولی هیچکدوم CLA نمیشند. برام عجیب بود بعنوان یه مرکز مشاوره چقدر شناختتون کم هست البته خودم هم که میخواستم بیام اطلاعات بسیار غلطی راجع به سن و فاصله تحصیلی داده بودید

    23 بهمن 1397 در 10:02
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام
      ممنون از نظرتون .

      30 بهمن 1397 در 10:53
    • مریم پاسخ

      سلام من میخاهم برای دوره زبان اقدام کنم.میشه منوراهنمایی کنید.نمیدونم به کدوم دانشگاه یاموسسه درخواست بدم؟کدوم شهرروانتخاب کنم؟

      11 مهر 1398 در 18:48

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان