دوره های پیش پزشکی در ایران شما را به رؤیایتان می رسانند

دوره های پیش پزشکی در ایران

دوره های پیش پزشکی در ایران شما را به رؤیایتان می رسانند

دوره های پیش پزشکی در ایران

شاید شما هم یکی از کسانی باشید که از سنین کم یا وقتی به دوران دانشگاه رفتن نزدیک می شوند، رؤیای پزشک شدن را در سر می پرورانند. برخی از این افراد، وقتی راه تحصیل پزشکی در دانشگاه های داخلی را بر خود بسته می بینند، می کوشند رؤیای خود را با تحصیل پزشکی در خارج از کشور محفق کنند اما این راه هم موانع مختلفی می تواند داشته باشد. آنچه می تواند این راه را بر متقاضیان هموار کند، شرکت در دوره های پیش پزشکی در ایران است. این مطلب شما را با این دوره ها آشنا می کند.

به طور کلی می توان مقاصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را به دو دسته تقسیم کرد؛ کشورهایی که شرایط آسانی برای پذیرش دارند و هزینه تحصیل و زندگی در آنها چندان بالا نیست اما از اعتبار لازم برخوردار نیستند و دسته دیگر، کشورهایی با دانشگاه های معتبر و مورد تأیید وزارت بهداشت ایران که شرایط سختی برای پذیرش دانشجویان علوم پزشکی دارند و هزینه تحصیل و زندگی در آنها هم بالا است. در این میان شاید البته یکی دو استثنا هم وجود داشته باشد.

با توجه به بند قبلی، اگر شما بخواهید در دانشگاهی معتبر تحصیل کنید، معمولا باید در آزمون ورودی شرکت کنید، نمرات دورس مرتبطتان متوسط به بالا باشد و مدرک زبان هم داشته باشید. اینها همان موانعی هستند که در مقدمه مطلب گفتیم بر سر راه تحصیل پزشکی در خارج از کشور وجود دارند. با توجه به این مسائل، نیاز به شرکت در دوره های پیش پزشکی با هدف آماده سازی متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور احساس می شود و خبر خوب این است که امکان شرکت در چنین دوره هایی وجود دارد و به این منظور راه دوری هم نباید رفت و در همین ایران هم دوره ها برگزار می شوند.

دوره های پیش پزشکی در ایران

Glocal College عنوان مؤسسه ای است که در قلب تهران واقع شده است و با برگزاری دوره پیش دانشگاهی پزشکی در ایران متقاضیان را به کیفیت لازم برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور می رساند. این مؤسسه به طور مشخص، با آموزش علوم پایه (زیست شناسی، شیمی و فیزیک) به زبان انگلیسی و منطبق بر آزمون های ورودی دانشگاه های معتبر و مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در اروپا، متقاضیان را برای قبولی در آزمون ها و مصاحبه های ورودی و گرفتن پذیرش آماده می سازد.

همکاری نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی تهران

مؤسسه Glocal College برگزارکننده دوره های پیش پزشکی در ایران تحت عنوان Medical Foundation Program پارتنر رسمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و متقاضیان علاوه بر انجام تعیین سطح می توانند دوره های Pre-Sessional English یا همان ماژول پیش نیاز زبان انگلیسی را در کالج بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران سپری کنند.

مدرک صادره از انگلستان

مدرک پایانی دوره های پیش پزشکی در ایران را هم Abbey College انگلستان صادر می کند که از معتبرترین کالج های برگزارکننده این دوره ها است. ارزیابی اساتید، تنظیم سیلابس آموزشی، برگزاری آزمون های دوره ای، بازرسی کیفی دوره و همچنین ارزیابی پایانی توسط Abbey College صورت می گیرد. با داشتن گواهی (Certificate) این دوره ها، قبولی در آزمون های ورودی رشته های پزشکی معتبرترین دانشگاه های دنیا قطعی و تضمینی خواهد بود.

تضمین قبولی

از ویژگی های قابل توجه دوره های پیش پزشکی در ایران تضمین قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های معتبر است؛ تضمین رسمی بیمه سامان که طبق آن، در صورت عدم قبولی متقاضی در آزمون های ورودی پزشکی، شهریه دوره های پیش پزشکی به صورت کامل به او بازگردانده می شود.

در همین ایران، در کنار خانواده

یکی دیگر از مهم ترین مزایای Medical Foundation Program یا همان دوره های پیش پزشکی‌ای که مؤسسه Glocal College برگزار می کند، محل برگزاری دوره ها است؛ ایران و این یعنی نیازی به پرداخت هزینه های مضاعف برای زندگی در کشورهای دیگر نیست و می توان در کنار خانواده یا نزدیکی آنها و با تمرکز بیشتر بر مسائل درسی، برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور خود را آماده کرد.

مزایای دوره

  • برگزاری دوره در مشارکت با یکی از دانشگاه های معتبر دنیا
  • پرداخت شهریه 7900 یورویی (یک سوم دوره مشابه خارجی با وجود کیفیت بسیار بهتر)
  • عدم پرداخت هزینه های زندگی در خارج از کشور
  • زندگی در کانون گرم خانواده و تمرکز بیشتر بر مسائل درسی
  • حمایت، توجه و نظارت کامل خانواده طی سال تحصیلی و اطلاع کامل از وضعیت تحصیلی فرزندان
  • بورسیه تحصیلی معادل 50درصد شهریه دوره (سه نفر اول)
  • تضمین رسمی و عملی برای قبولی و گرفتن پذیرش رشته های پزشکی

مخاطبان دوره

  • فارغ التحصیلان سال های گذشته مقاطع تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی که خواهان تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در خارج از کشور هستند
  • دانش آموزانی از رشته هایی غیر از علوم تجربی که قصد شرکت در دوره های بین المللی پزشکی را دارند
  • فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سایر رشته ها که قصد تغییر رشته و ورود به دوره های علوم پزشکی در خارج از ایران را دارند

دوره Medical Foundation Program مناسب آن دسته از متقاضیانی است که مایل به تحصیل در رشته های مرتبط با علوم پزشکی هستند و طیف گسترده ای از افراد را در بر می گیرد، ازجمله کسانی را که زمانی طولانی از اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی آنها گذشته است، یا کسانی را که در رشته های غیر تجربی تحصیل کرده اند. تحصیل در دوره MFP نه تنها متقاضیان را برای ادامه تحصیلات تکمیلی شان به زبان انگلیسی آماده می کند، بلکه دانش علمی آنها را در حوزه علوم پایه شیمی، فیزیک و زیست شناسی که پیش نیاز هر دوره ای است، غنی سازی و تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان