زندگی در چین

زندگی در چین

زندگی در چین

زندگی در چین

کشور چین با توجه به سیاستهای اتخاذ شده توسط دولت این کشور در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های تحصیلات بین المللی می باشد و به همین منظور تسهیلات فراوانی برای جذب هر چه بیشتر دانشجویان بین المللی ارائه می کند. بر اساس دستورالعمل های تازه ای که دولت صادر کرده، گروه های بیشتری از افراد خارجی می‌توانند به طور قانونی تقاضای اقامت دائمی در این کشور کنند و از حقوق مساوی با شهروندان چینی برخوردار شوند. بر این اساس، محدودیت هایی که در حال حاضر در مورد دانشجویان خارجی متقاضی کار اعمال می شود نیز کم خواهد شد.

تحصیل در چین همچنین در چند سال اخیر به عنوان یکی از گزینه های جذاب برای هموطنان ایرانی به شمار می رود به همین دلیل مطلب این هفته را به بررسی شرایط زندگی در چین اختصاص می دهیم.

فرهنگ مردم چین

فرهنگ چینی شامل آداب و رسوم متعدد با جشنهایی با ریشه تاریخی با تنوعی عظیم از پوشش و آداب میان شهرها و استان‌های گوناگون کشور چین به وضوح دیده می شود. فرهنگ چینی به مرور زمان در مناطق زیادی از آسیای شرقی رسوخ کرده است. با زندگی در چین می توانید با یکی از قدیمی ترین فرهنگ‌ها در جهان که شامل ادبیات، موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای رزمی، هنر آشپزی و غیره می‌شود آشنا شوید.

آب و هوای چین

کشور چین به علت وسعت زیاد دارای تنوع آب و هوایی زیادی است که در مناطق مختلف دارای تفاوتهایی می باشد به همین دلیل دانشجویانی بین المللی برای زندگی در چین می توانند منطقه ای را انتخاب کنند که با شرایط اقلیمی کشور مبدا، مشابه باشد. شهرهای شمالی چین دارای آب و هوای چهار فصل می باشند و در این مناطق تابستانها به شدت گرم و در زمستانها بسیار سرد هستند. شهرهای جنوبی چین به نسبت دارای آب و هوای معتدل و مرطوب تر هستند.

هزینه زندگی در چین

به صورت کلی می توان گفت هزینه زندگی در چین در شهرهای پکن و شانگهای برای یک نفر در حدود 4500 یوان در ماه و در دیگر شهرها تا حدود 3000 یوان در ماه تخمین زده می شود. اگرچه باید به این نکته توجه داشت که سبک زندگی هر فرد و سطح توقعات شخصی تعیین کننده مخارج یک فرد می باشد ولی برای یک زندگی دانشجویی معمولی می توان ارقام ذکر شده را در نظر گرفت.

» مطلب مرتبط: تحصیل در چین

 

قسمت عمده هزینه زندگی در چین مربوط به اسکان می شود که برای تعدیل آن می توانید از خوابگاههای دانشگاه استفاده کنید که با 1200 تا 2000 یوان در ماه می توانید در خوابگاههای دو نفره زندگی کنید. در صورتیکه تمایل به اجاره خانه شخصی داشته باشید کرایه یک واحد یک خوابه مناسب برای هموطنان ایرانی در حدود 2000 تا 2600 یوان در ماه می باشد که به تناسب موقعیت مکانی و امکانات این مقدار متغیر می باشد. هزینه انرژی مانند آب، برق، گاز و … بسته به میزان مصرف 100 تا 400 یوان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان