سوالات Heading چالش ها و راهکارها

ITLES READING

سوالات Heading چالش ها و راهکارها

ITLES READING

یکی از انواع سوالات ریدینگ آیلتس، Matching Headings میباشد که نحوه پرداختن به این نوع سوالات موضوع نوشته امروز است. این نوع سوالات معمولا جزو دسته ای هستند که اغلب زبان آموزان با آن مشکل دارند چرا که تقریبا تمام متن باید خوانده شود و از جمله سوالاتی است که بسیار وقت است. از دیگر مشکلات این نوع سوالات اینست که اگر یک سوال را غلط جواب بدهید، حتما حداقل یک سوال دیگر را هم غلط جواب خواهید داد و همین روند تصاعدی میتواند بسیار دردسر ساز باشد.

حال به بررسی چند استراتژی کاربردی در مورد پاسخگویی به این نوع سوالات می پردازیم:reading-4

اول – لزوما نیازی نیست که در ابتدا تمام  Heading ها را بخوانید، زیرا در این صورت گزینه های انحرافی را نیز خوانده اید.

دوم – اگر خود سوال بعنوان مثال، جواب یکی از پاراگراف ها را داده بود، در ابتدا حتما روی آن گزینه از Heading ها خط بکشید و آنرا حذف کنید تا در پاسخ های بعدی دچار خطا نشوید.

سوم – معمولا پاسخ این نوع سوالات در جملات ابتدایی (دو جمله اول) هر پاراگراف قرار دارد. پس بهتر است ابتدای پاراگراف را با دقت بخوانید و سپس ادامه پاراگراف را برای فهم بهتر و درک مطلب، Skim کنید.

چهارم – اگر پاسخ را در دو جمله اول پیدا نکردید، ازجمله پایانی پاراگراف غافل نشوید. شاید نویسنده درجمله نتیجه گیری ایده کلی پاراگراف را مطرح کرده است. (احتمال این گزینه کمتر است)

پنجم – معمولا اگر کلمه ای عینا در پاراگراف و جمله Heading تکرار شده باشد، آن گزینه پاسخ درست پاراگراف مربوطه نیست!

ششم – برای هر پاراگرافی که میخواهید جواب دهید، تمام Heading ها را بخوانید. مثلا اگرگزینه دوم را بعنوان جواب یک پاراگراف انتخاب کردید، قبل از علامت زدن آن، تمام Heading ها را یکبار تا انتها بخوانید و با عجله انتخاب نکنید.

توصیه پایانی من برای این نوع سوالات، تقویت دامنه لغات مترادف و خواندن تحلیلی تمام پاراگراف ها پس از پایان تست زنی است. Reading را دوست داشته باشید تا تبدیل به راحت ترین بخش آزمون شود.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان