شرایط اخذ اقامت گرجستان

اقامت گرجستان

شرایط اخذ اقامت گرجستان

اقامت گرجستان

اگر شما هم به اخذ اقامت از یک کشور مناسب فکر می کنید ما می توانیم کشور گرجستان را به شما معرفی کنیم. کشور گرجستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خود که مابین آسیا و اروپا قرار گرفته است و همچنین در نظر گرفتن رشد اقتصادی اخیر این کشور در دهه اخیر و دیگر مسایلی از قبیل محیط آرام و هزینه های مقرون به صرفه زندگی اخیراٌ به یکی از مقاصد محبوب برای سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده است.

اگر بخواهیم از دیگر مزایای اخذ اقامت گرجستان صحبت کنیم می توانیم به اختصار به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امنیت بالا و نرخ وقوع جرم پایین
  • عدم نیاز به دریافت ویزا برای سفر به گرجستان برای شهروندان ایرانی
  • نزدیکی با ایران برای رفت و آمد آسان و سریع
  • احتمال بالای عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا در آینده نزدیک

شهروندان غیر گرجی که قصد اخذ اقامت گرجستان را داشته باشند باید در ابتدا برای اقامت موقت از طرق مختلف اقدام نمایند و اجازه اقامت یک ساله دریافت کنند و در صورتی که موفق شوند به مدت 6 سال این اقامت را تمدید نمایند می توانند برای اخذ اقامت دائم گرجستان اقدام کنند.

شایان ذکر است که دریافت اقامت دائم یک کشور با شهروندی (سیتیزن شیپ) یک کشور متفاوت است؛ وقتی اقامت دائم یک کشور را دریافت می کنید همچنان شهروند کشور متبوع خود (ایران) هستید ولی می توانید به صورت دائم در آن کشور بدون نیاز به تمدید ویزا زندگی و کار کنید، در حالیکه با دریافت شهروندی یک کشور شما پاسپورت آن کشور را دریافت می کنید و از تمامی حقوق شهروندی یک فرد بومی از قبیل حق رای و کاندید شدن در انتخابات برخوردار خواهید شد.

راههای اخذ اقامت گرجستان

برای دریافت مجوز اقامت گرجستان راههای مختلفی مانند خرید ملک، ثبت شرکت، سرمایه گذاری، کار در گرجستان و ازدواج با یک تبعه گرجی وجود دارد که هر کدام شرایط مختص به خود را دارد. در این مطلب ما به بررسی رایج ترین راههای اخذ اقامت گرجستان یعنی خرید ملک، ثبت شرکت و سرمایه گذاری می پردازیم.

اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملکاخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

در این روش شما باید یک ملک در کشور گرجستان خریداری نمایید و با استناد به مالکیت آن اقامت یک ساله گرجستان را دریافت کنید. در صورتیکه اقامت یک ساله خود را به مدت 6 سال متوالی تمدید کنید می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید که این اقامت به همسر و فرزندان فرد متقاضی نیز تعلق می گیرد.

برای احراز شرایط اخذ اقامت موقت از طریق خرید ملک باید ملکی به ارزش حداقل 35000 دلار آمریکا در گرجستان خریداری کنید. دقت داشته باشید که خرید زمین خالی در این روش کاربردی ندارد و فقط باید ملک خریداری کنید. پروسه خرید ملک در یک روز انجام می شود و پس از ارزش گذاری ملک توسط ارزیاب رسمی دولت گرجستان و دریافت نامه تاییدیه می توانید مدارک خود را برای اخذ اقامت به نهاد مربوطه ارائه نمایید.

به صورت تقریبی قیمت هر متر مربع ملک در تفلیس پایتخت گرجستان از 500 دلار در محله های ارزان تا 2500 دلار در محله های لوکس متغیر می باشد.

اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت

در این روش که یکی از رایج ترین راههای اخذ اقامت موقت می باشد باید در ابتدا یک شرکت LLC به صورت کاملاً قانونی و با هدف انجام فعالیت های تجاری در گرجستان تاسیس نمایید سپس برای محل شرکت خود یک دفتر تجاری اجاره کنید و بسته به نیاز خود چند کارمند استخدام کنید (حداقل یک منشی و ترجیحاً شهروندان گرجی را به عنوان کارمند استخدام کنید).

با استخدام و پرداخت حقوق به کارمندان خود و همچنان پرداخت ماهیانه مالیات حقوق کارمندان به دولت گرجستان (معادل 20 درصد حقوق کارمندان) و همچنین مالیات خرید و فروش اجناس و خدمات مورد نیاز در طول فعالیت شرکت  و در نهایت فعالیت واقعی به معنای بستن و اجرای چند قرارداد تجاری در ماههای اول برای دریافت اقامت موقت یک ساله اقدام کنید.

اخذ اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

در این روش فرد متقاضی با سرمایه گذاری در گرجستان به میزان تعیین شده که معادل 300.000 لاری (واحد پول گرجستان) معادل 120.000 دلار آمریکا (در لحظه نگارش این مطلب با نرخ 1 دلار = 2.5 لاری) می تواند برای دریافت اقامت دائم در همان ابتدا و بدو ورود برای خود و خانواده خود اقدام کند و با خیالی آسوده به زندگی و فعالیت تجاری و یا نظارت بر سرمایه خود در گرجستان بپردازد.

اخذ اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در گرجستان راههای متعددی وجود دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت شرکت شخصی و سرمایه گذاری 300.000 لاری در آن
  • خرید سهام یک شرکت به صورت کامل یا قسمتی از آن
  • خرید اوراق بهادار و بورس از دولت گرجستان

قابل ذکر است که برای اخذ اقامت دائم گرجستان از طریق سرمایه گذاری باید مدارک و رسید خرید ها و سرمایه گذاری خود را به صورت کامل به نهاد مربوطه ارائه نمایید و منبع سرمایه شما باید کاملا واضح و قانونی باشد.

دیدگاه (19)

  • پوران داودی پاسخ

    من دندانپزشک هستم 30 سال سابقه کار دارم و مقالات زیادی نوشتم خواستم ببینم میتونم گرجستان مطب دنداپزشکی بزنم

    26 شهریور 1397 در 13:06

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان