شروع یک زندگی جدید (قسمت اول)

شروع یک زندگی جدید!

شروع یک زندگی جدید (قسمت اول)

شروع یک زندگی جدید!ارسال در تلگرام

شروع یک زندگی جدید 1

اگر در وبسایت امیدار مشغول خواندن این مطلب هستید به احتمال بسیار در ابتدای مسیر تحصیل در خارج از کشور هستید و هنوز مشغول انتخاب کشور و دانشگاه مناسب خود می باشید ولی اخذ پذیرش و سفر به یک کشور خارجی به خودی خود تازه شروع یک دوره جدید در زندگی شما است که باید خود را برای مواجه شدن با مسائل و مشکلاتی که تا به حال با آنها برخورد نداشته اید، آماده کنید و قصد ما از نگارش این مطلب (که برای پوشش کامل تمامی مسائل به صورت سریالی ارائه خواهد شد)، بررسی مشکلات احتمالی شما در حین تحصیل در یک کشور خارجی می باشد. با ما همراه باشید:

قسمت اول – ورود و اسکان در یک کشور خارجی

بر اساس تجربه شخصی بسیاری از دانش آموختگان خارج از کشور، سخت ترین دوران شما به عنوان یک دانشجوی خارجی از لحظه ورود شما به فرودگاه مقصد آغاز می شود و تا لحظه مستقر شدن شما در منزلتان تا زمانی که ثبت نام دانشگاه و رجیستر پلیس خود را انجام داده اید ادامه خواهد داشت.

دانشجویان ایرانی عموماً با زبان انگلیسی (در مورد زبانهای دیگر بهتر است اصلاً صحبت نکنیم) به عنوان یک زبان بین المللی بیگانه هستند و یادگیری آن را به پس از سفر به کشور مقصد موکول می کنند (اگر شما جزو این دسته از دانشجویان نیستید یک قدم از دیگر هموطنان جلو هستید) به همین دلیل این افراد از لحظه خروج از فرودگاه مقصد، مشکلاتشان با پیدا کردن تاکسی به مقصد هتل / محل اقامت شروع شده و تا مدت مدیدی ادامه خواهد داشت.

پس برای شروع توصیه میکنیم لطفاً هرگز، هرگز، هرگز بدون اطمینان از دارا بودن میزان تسلط کافی به زبان انگلیسی برای رفع مشکلات اولیه هنگام ورود، قدم به یک سرزمین ناشناخته نگذارید و اگر این توصیه ما را جدی تلقی نمی کنید حداقل آماده مواجه شدن با افرادی که میخواهند به علت نابلدی شما با سه برابر قیمت خدماتی مانند رساندن شما به هتل یا پیدا کردن محل اسکان ارائه کنند، باشید.

شاید یکی از اولین و مهمترین مسائلی که باید بلافاصله پس از ورود به یک کشور دیگر مد نظر قرار دهید مسئله اسکان است. شاید فکر کنید خوب این که یک موضوع بدیهی است و قاعدتاً آن را می دانستید ولی برای زندگی در یک محیط بیگانه هر چه بیشتر به توصیه های افراد مطلع توجه کنید زندگی راحت تری خواهید داشت. اگر از قبل از ورود به کشور مقصد، خوابگاه رزرو کرده باشید یا حتی پس از ورود و انجام مراحل نهایی ثبت نام دانشگاه، خوابگاه گرفته اید تا حد زیادی مشکل اسکان نخواهید داشت ولی ما در این مطلب به بررسی شرایطی می پردازیم که متقاضی قصد اجاره خانه به صورت مستقل داشته باشد.

در ابتدا سعی کنید موقعیت جغرافیایی منزل خود را منطبق بر موقعیت دانشگاه محل تحصیل خود انتخاب کنید زیرا قطعاً دوره طولانی از اقامت خود را در دانشگاه سپری خواهید کرد به همین دلیل سعی کنید فاصله منزل و دانشگاهتان تا حد امکان کوتاه باشد تا در طول تحصیلتان هم در هزینه رفت و آمد صرفه جویی کنید و هم دوری از دانشگاه خدای نکرده بهانه ای برای غیبت های مکرر از کلاسها نشود.

یکی دیگر از مسائل مهم هنگام انتخاب محل زندگی به ویژه برای ما ایرانیان این است که در محله ای ساکن شویم که پر از افراد ایرانی است تا ما از اصل خود دور نمانیم! خوب این موضوع تا حدودی قابل درک است ولی اگر شما هم جزو آن دسته از دانشجویانی هستید که یادگیری زبان را به بعد از سفر به مقصدتان موکول کرده اید متاسفانه زندگی در یک محیط فارسی زبان ولی در یک کشور خارجی که شما با دیگر ایرانیان تمام مدت فارسی حرف بزنید و فارسی زندگی کنید متاسفانه کمکی به بهبود شرایط زبانی شما نمی کند و ممکن است پس از یک سال زندگی در یک کشور خارجی همچنان نتوانید دو یا سه جمله متصل به هم انگلیسی صحبت کنید (مگر اینکه این باور رایج ایرانیان که ” می ریم اونجا شیش ماهه را میوفتیم” را جدی گرفته باشید).

پس سعی کنید از منطقه راحتی Comfort Zone خود خارج شوید و عامدانه خود را در شرایطی قرار دهید که برای بقا مجبور باشید زبان خود را تقویت کنید تا برای خرید کردن، رفت و آمد، مراجعه به پزشک و دیگر مسائل روزمره مشکلی نداشته باشید.

در نهایت در هنگام انتخاب محل زندگی خود عجله نکنید زیرا تعویض محل زندگی معمولاً با صرف هزینه و مشکلات عدیده ای همراه خواهد بود. اگر تازه از فرودگاه بیرون آمده اید و خسته و کوفته با چمدانتان وارد شهر شوید احتمال زیادی وجود دارد که اولین جایی را که به شما پیشنهاد شود به عنوان محل زندگی انتخاب کنید و فردای آن روز که استراحت کافی داشته اید و به چشم خریدار به خانه خود نگاه کنید متوجه مشکلات پیدا و پنهانی شوید که باید حداقل یک سال با آنها دست و پنجه نرم کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم در بدو ورود به شهر در ابتدا به یک هتل یا مسافرخانه مراجعه کنید (هزینه دو یا سه روز زندگی در هتل برای شما که باید در چند سال آتی هزاران دلار خرج کنید نباید عامل بازدارنده محسوب شود) و پس از استراحت کافی و با آمادگی کامل به دنبال پیدا کردن خانه بروید و تا زمانی که محل مناسبی پیدا نکردید دست از گشتن بر ندارید.

به عبارت ساده تر، انتخاب با چشم باز را از همان روز اول شروع کنید.

ادامه دارد …

[av_promobox button=’no’ label=’Click me’ link=’manually,http://’ link_target=” color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ box_color=’custom’ box_custom_font=’#0070e8′ box_custom_bg=’#dbdbdb’ box_custom_border=’#dbdbdb’ av_uid=’av-4bbz98′]

[av_font_icon icon=’ue8bf’ font=’fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’20px’ position=’right’ color=” av_uid=’av-7gz64′][/av_font_icon] مطلب مرتبط: قسمت دوم (خرید لوازم خانه و مایحتاج زندگی)

[/av_promobox]


Call Now Buttonمشاوره رایگان