شهرهای دانشجویی آلمان

شهرهای دانشجویی آلمان

شهرهای دانشجویی آلمان

شهرهای دانشجویی آلمان

با توجه به وجود دانشگاههای متعدد در شهرهای مختلف برای تحصیل در آلمان در این مطلب به معرفی  شهرهای دانشجویی آلمان می پردازیم:

» مطلب مرتبط: تحصیل در آلمان

برلین

شهرهای دانشجویی آلمان

شهری به روز تر و سرآمد  تر از برلین Berlin در دنیا نمیتوان یافت که با شهرهای بزرگی همچون لندن و نیویورک رقابت کند. برلین همچنین یکی از بهترین شهرهای دانشجویی آلمان محسوب می شود که بدون اغراق فضای فرهنگی متنوع، خلاقیت و هم زیستی دوستانه مردم این شهر موجب تبدیل شدن برلین به گزینه ای مناسب و نسبتا ارزان برای دانشجویان بین المللی شده است. معتبرترین دانشگاه های برلین که در لیست 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند عبارتند از:

  • دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt-Universität zu Berlin) رتبه 134 جهانی
  • دانشگاه آزاد برلین( Freie Universität Berlin) رتبه 150 جهانی
  • دانشکاه فنی برلین (Technische Universität Berlin) رتبه 192 جهانی

مونیخ

شهرهای دانشجویی آلمان

مونیخ Munich به واسطه جشنواره های نوشیدنی های مالت خود که سالانه در این شهر برگزار میشود و تعداد زیادی جهانگرد  را به خود جذب میکند شهرت جهانی پیدا کرده است. شهر مونیخ در قسمت جنوبی آلمان واقع شده است و بعنوان یکی از بهترین شهر های دنیا برای زندگی بشمار می آید. 2 دانشگاه از معتبرترین دانشگاه های آلمان و جهان در این شهر قرار دارند:

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig Maximilians-Universität München) رتبه 52 جهانی
  • و دانشگاه فنی مونیخ (Technische Universität München) رتبه 52 جهانی

مونیخ بعنوان مرکز مالی مدرن، ممکن است کمی گرانتر از دیگر شهرهای دانشجویی آلمان باشد. در نظر داشته باشید که شما  نیاز به صرف هیچ هزینه برای لذت بردن از مناظر و حومه باواریای زیبای این شهر ندارید. مونیخ در بر دارنده تاریخ غنی آلمانی و از جمله شهر های با قدمت تاریخی اروپاست و به یاد داشته باشید که بازدید از مونیخ بدون دیدن کاخ پادشاه لودوینگ غیر ممکن است.

هایدلبرگ

هایدلبرگ - آلمان

با توجه به اینکه هایدلبرگ Heidelberg یکی از پر جمعیت ترین مناطق آلمان محسوب میشود، این شهر توانسته سبک و سیاق فرهنگ و زندگی زیبای روستایی خود را حفظ کند. هایدلبرگ به جمعیت توریستی که سالانه جذب میکند شهرت دارد. همه ساله تعداد زیادی توریست از سرتاسر اروپا و دیگر کشورها برای دیدن قلعه باستانی و مرکز شهر که با سقف قرمز رنگ خود منظره خیره کننده ای را ایجاد کرده به این شهر سفر میکنند.

از هایدلبرگ به عنوان یکی از برترین شهرهای دانشجویی آلمان نام می برند زیرا دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg) که در واقع قدیمی ترین و  معتبرترین دانشگاه آلمان است و  در رتبه 49  جهانی جای دارد در این شهر قرار دارد. از افتخارات این  دانشگاه مراوده علمی با بیش از 50 برنده جایزه نوبل که تنها 10 تا از این شخصیتها ، پروفسورهای دانشگاه هایدلبرگ بوده و یا  هستند میباشد.

کلن

ایستگاه قطار

یکی دیگر از شهرهای دانشجویی آلمان شهر کلن Cologne است که به کلیسای جامع خود با معماری بی نظیر ، و همچنین طبیعت زیبا و چشم نواز خود معروف است. کلن پر از موزه ها ، گالری های هنری، مغازه ها و رستورانهای متنوع بویژه در منطقه Agnesviertel  است.

از کلن به شهرهای چون پاریس، بروکسل، آمستردام و لوکزامبرگ قطار مستقیم وجود دارد که البته از نظر مسافتی فاصله زیادی هم با یکدیگر ندارند. از این جهت شهر کلن برای دانشجویانی که قصد رفت و آمد به غرب اروپا را دارند بسیار راحت و مناسب است. در میان دانشگاههای کلن میتوانیم به دانشگاه کلن (Universität Köln) اشاره کرد که در بین 300 دانشگاه برتر جهان و دومین دانشگاه بزرگ و قدیمی آلمان است اشاره کرد.

 

فرانکفورت

فرانکفورت - آلمان

آخرین شهر دانشجویی آلمان که در این قسمت معرفی می کنیم فرانکفورت Frankfurt قلب  اقتصادی و مرکز تجاری آلمان است. مقر اصلی بانک مرکزی اروپا نیز در این شهر واقع شده است. طبیعتاٌ با توجه به دلایل بیان شده فرانکفورت به خانه آسمان خراشهای بزرگ تبدیل شده و فرودگاه آن نیز به پرترددترین فرودگاه اروپا مبدل شده است.

فرانکفورت همه ساله برگزار کننده ی جشنوارههای رنگارنگ موسیقی است.از همه اینها که بگذریم دانشگاه دانشگاه گوته فرانکفورت (Goethe Universität Frankfurt) دارای رتبه 217 جهانی ، پر افتخارترین و معتبرترین دانشگاه این شهر است . این دانشگاه در زمینه علوم اجتماعی بسیار معروف است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان