معرفی آزمون SAT

معرفی-آزمون-SAT

معرفی آزمون SAT

معرفی-آزمون-SAT

آزمون (SAT (Scholastic Aptitude Test پیش نیاز اخذ پذیرش در رشته های غیر پزشکی (در مقطع لیسانس) برای برخی از دانشگاه ها در کشورهایی مانند امریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، نروژ، ترکیه، ژاپن و … می باشد که توسط موسسه کالج بورد CollegeBoard هفت بار در سال در امریکا و شش بار در سال در سایر کشورها برگزار میگردد.

آزمون SAT مانند GRE بر دو نوع است: General SAT که مورد درخواست اغلب مراکز آموزشی برای صدور پذیرش میباشد و Subject SAT که در آن مفاهیمی پیشرفته مربوط با یک زمینه تحصیلی مشخص در سطح دبیرستان مورد ارزیابی قرار میگیرد و معمولا دانشگاه های بسیار ممتاز آن را درخواست می کنند.

ساختار آزمون SAT شامل ۳ قسمت است که عبارتند از:

قسمت اول Evidence-based Reading and Writing : که شامل ۵۲ سوال چهار گزینه ای مربوط به مهارت های خواندن و درک مطلب است که بخش Reading را تشکیل میدهند و متقاضی باید در ۶۵ دقیقه به این سوالات پاسخ دهد و ۴۴ سوال دیگر مربوط به دستور زبان و مهارت های نوشتاری است که باید در ۲۵ دقیقه پاسخ داده شوند.

قسمت دوم Math : سوالات این قسمت به طور کلی مباحثی در زمینه های جبر، توانایی حل مسئله، تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمار را در برمیگیرد. در این بخش متقاضی باید بدون استفاده از ماشین حساب در ۲۵ دقیقه به ۲۰ سوال چهار گزینه ای و سپس به ۳۸ سوال دیگر با کمک ماشین حساب در ۵۵ دقیقه پاسخ دهد.

*در مجموع متقاضی باید در ۳ ساعت، دو بخش اول را به اتمام برساند و قاعدتاً نمیتواند از زمان یک بخش به دیگری اختصاص دهد.

قسمت سوم Essay : که نمره ای جداگانه از دو قسمت اول برای آن منظور میشود و بسته به درخواست دانشگاه مورد نظر متقاضی، پاسخ دادن به آن اختیاری میباشد. برای پذیرش در اغلب دانشگاه ها احتیاجی به نمره این قسمت از آزمون نیست. در این قسمت از متقاضی خواسته میشود تا یک مطلب راجع به یک موضوع در زمینه هایی مانند جامعه، علوم، تاریخ و … در ۵۰ دقیقه بنویسد.

ارزشیابی و نمره دهی

شیوه ی ارزشیابی در این آزمون به این ترتیب است که برای دو بخش نخست (که اغلب دانشگاه ها آنها را برای روند پذیرش مورد بررسی قرار میدهند) هرکدام از ۲۰۰ تا ۸۰۰ نمره در نظر گرفته شده است و نمره ی نهایی از مجموع آنها از ۴۰۰ تا ۱۶۰۰ محاسبه میگردد. برای بخش سوم نیز به صورت جداگانه نمره ای از ۱ تا ۶ لحاظ میگردد.

نحوه ثبت نام

ثبت نام برای این آزمون از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی موسسه کالج بورد https://www.collegeboard.org انجام می شود. از آنجایی که آزمون SAT در ایران برگزار نمیگردد کشور های ترکیه، امارات و آذربایجان جزو گزینه هایی هستند که برای متقاضیان ایرانی مناسب میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان