مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در کانادا را می توان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین گزینه ها بین متقاضیان تحصیل در خارج از کشور دانست؛ شرایط عمومی کانادا و برخورداری این کشور از دانشگاه های معتبر توجه خیلی از افرادی را که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند، به این کشور سردسیر امریکای شمالی جلب می کند. حالا اگر تحصیل در کانادا راهی برای مهاجرت به کانادا هم باشد، این توجه و علاقه می تواند بیشتر شود. در این مطلب به شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا می پردازیم. با ما همراه باشید.

شهرهایی با کیفیت بالا برای زندگی

شهرهای کانادا براساس شاخص های مختلفی که کیفیت زندگی را مشخص می کنند، در میان برترین شهرهای دنیا برای زندگی جای دارند. دسترسی به امکانات بهداشتی درمانی، امکانات آموزشی، محیط اجتماعی و فرهنگی، محیط زیست، محیط سیاسی، خدمات حمل و نقل عمومی، مسکن، بازیافت زباله، شرایط اقتصادی و میزان دسترسی آزادانه به کالا و خدمات، موضوعاتی هستند که در ارزیابی کیفیت زندگی در شهرهای مختلف دنیا مورد توجه قرار می گیرند و شهرهای کانادا در این ارزیابی ها عموما رتبه های خوبی را به دست می آورند.

به عنوان نمونه؛ در رده بندی مؤسسه «مرکر» از برترین شهرهای دنیا برای زندگی در سال 2019 ونکوور کانادا در رتبه سوم قرار گرفته است. اتاوا، مونترال و کلگری سه شهر دیگر کانادا هستند که در این رده بندی جایی میان 50 شهر برتر دنیا برای زندگی پیدا کرده اند.

دانشگاه هایی در میان برترین ها

در زمینه آموزشی و تحصیلی هم؛ دانشگاه های کانادا جزو معتبرترین دانشگاه های جهان هستند. این موضوع را می توان با نگاهی به رنکینگ های دانشگاهی دنیا به طور دقیق دریافت. در رنیکینگ QS؛ نام 3 دانشگاه کانادا در بین 100 دانشگاه برتر دنیا دیده می شود و به طور کلی، 10 دانشگاه کانادا جزو 250 دانشگاه برتر دنیا هستند.

زبان انگلیسی، یک مزیت بزرگ

مزیت دیگر تحصیل در کانادا زبان است. اصولا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در یک کشور می تواند مزیت مهمی برای آن محسوب شود و کانادا که یک کشور انگلیسی و فرانسوی زبان است، چنین شرایطی دارد.

داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس معمولا یکی از شروط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا محسوب می شود اما بدون مدرک زبان هم امکان اخذ پذیرش مشروط (conditional admission) وجود دارد که با استفاده از این پذیرش مشروط می توان برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا اقدام کرد و پس از ورود به کانادا دوره های زبان انگلیسی را گذراند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در کانادا فرصت تحصیل و زندگی باکیفیت در یکی از کشورهای توسعه یافته جهان را فراهم می آورد و اگر کسی هم قصد افامت در کانادا پس از پایان تحصیل در کانادا را داشته باشد، این اجازه به او داده می شود. می توان مهاجرت تحصیلی به کانادا را یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا معرفی کرد.

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا

دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در کانادا با شرایط زندگی در کانادا آشنا می شوند، در استفاده از زبان انگلیسی مهارت بیشتری به دست می آورند و به عنوان یک دانش آموخته مراکز آموزش عالی کانادا شانس بالایی برای استخدام در این کشور پیدا می کنند. این دلایل در مورد مهاجرت تحصیلی به هر کشور دیگری هم صدق می کنند.

ویزای دانشجویی یا ویزای گردشگری کانادا؟

در شرایطی که این روزها ایرانیان تمایل زیادی به گرفتن ویزای گردشگری مولتی پل ۵ ساله کانادا پیدا کرده اند، باید گفت ویزای دانشجویی کانادا برتری های قابل ملاحظه ای نسبت به این نوع ویزا دارد، البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که اخذ ویزای دانشجویی کانادا شرایط خاصی دارد و برای همه ممکن نیست.
ویزای گردشگری مولتی پل ۵ ساله کانادا امکان رفت و آمد به کانادا را طی 5 سال به دارندگان این ویزا می دهد اما آنها در هر بار حضور در کانادا بیش از 6 ماه اجازه اقامت در کانادا را ندارند و ضمنا نمی توانند به صورت قانونی در کانادا کار کنند اما دارندگان ویزای دانشجویی کانادا در حین تحصیل در کانادا اجازه کار کردن هم دارند و پس از آن هم می توانند برای کار در کانادا در این کشور بمانند.

ارزیابی اولیه

آنچه تا اینجا از شرایط تحصیل در کانادا گفته شد می تواند بسیار وسوسه کننده باشد اما تحصیل در کانادا به طور معمول نیازمند داشتن مدرک زبان انگلیسی است و هزینه تحصیل در کانادا هم پایین نیست. در مطلب تحصیل در کانادا می توانید اطلاعات دقیق تری را درباره شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا و همچنین اخذ ویزای دانشجویی کانادا به دست آورده و ارزیابی اولیه ای از شرایط خود برای تحصیل در کانادا داشته باشید.

کار در کانادا پس از پایان تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی می توانند حین تحصیل در کانادا کار هم کنند و اگر این کار در محیط دانشگاه باشد، نیازی به کسب مجوز کار هم نیست اما پس از پایان تحصیل چه؟ امکان ماندن در کانادا و اشتغال به کار در این کشور پس از پایان تحصیل هم وجود دارد؟ پاسخ مثبت است اما چگونه؟
اولین شرط برای اینکه یک فرد غیرکانادایی پس از پایان تحصیل در کانادا ورک پرمیت (work permit) یا همان اجازه کار پیدا کند، به زمان انتخاب دانشگاه محل تحصیل مربوط می شود؛ متقاضیان تحصیل در کانادا اگر قصد اقامت در کانادا پس از پایان تحصیل خود را دارند، باید دانشگاه محل تحصیل خود را از بین مؤسسات حاضر در فهرستی موسوم به DLI یا Designated Learning Institutions انتخاب کنند. این فهرست به صورت آنلاین و از طریق این آدرس در دسترس قرار دارد و می توان به این شکل از معتبر بودن یا نبودن دانشگاه باخبر شد.

شروط دیگر برای دریافت ورک پرمیت

اداره مهاجرت کانادا تنها به کسانی که یک دوره حداقل 8 ماهه را به صورت تمام وقت و در دانشگاهی معتبر (دانشگاهی که نامش در فهرست DLI قرار دارد) گذرانده باشند، Post-graduation work permit یا PGWP اعطا می کند. ضمنا دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دوره های مراکز آموزشی کانادا باید بخش عمده دوره خود را به صورت حضوری گذرانده باشند و و دوره های آنلاین مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا نیست.
شرط دیگر، پیوستگی دوره و عدم غیبت در آن حتی به مدت یک ترم است، مگر اینکه غیبت دلیل خاص و کاملا موجهی داشته باشد.

نکات دیگر

متقاضیان تنها یک بار می توانند از این برنامه استفاده کنند و برای این کار هم از زمان فارغ التحصیلی یک فرصت 180 روزه دارند. آنها باید طی این مدت و به شرط معتبر بودن ویزای دانشجویی خود، برای دریافت PGWP اقدام کنند.
مدت زمان ویزای کار، به مدت دوره تحصیل بستگی دارد. افرادی که یک دوره تحصیلی 8 ماهه تا 2 ساله را گذرانده اند، به همان اندازه دوره تحصیلی خود اجازه کار خواهند داشت اما اگر دوره تحصیلی طولانی تر از این مدت باشد، ورک پرمیت 3 ساله به متقاضی داده می شود.
اگر متقاضی دریافت ورک پرمیت کانادا متأهل باشد؛ به شرط کار کردن در زمینه تخصصی خود، می تواند برای همسر خود هم اجازه کار در کانادا را به دست آورد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

گرفتن پذیرش از دانشگاهی معتبر در کانادا و دریافت ویزای دانشجویی کانادا زمینه تحصیل در کانادا را فراهم می کند و پس از پایان تحصیل در کانادا هم با اخذ ورک پرمیت و اشتغال قانونی در کانادا و پرداخت مالیات می توان مجوز اقامت خود در کانادا را تمدید کرد و اقامت دائم کانادا و PR CARD را به دست آورد. این مسیر، به دریافت گذرنامه کانادایی و شهروندی این کشور منتهی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان