نکاتی برای اینکه سفری مطمئن تر داشته باشیم

نکاتی برای سفری مطمئن

نکاتی برای اینکه سفری مطمئن تر داشته باشیم

نکاتی برای سفری مطمئن

بعد از مشورت و تصمیم گیری های چند باره، اکنون به این نتیجه رسیده اید که باید چمدان های خود را برای سفری طولانی تر نسبت به سفرهای گذشته ببندید! احتمالا زمان زیادی را صرف کرده اید تا به این نقطه برسید، شاید آنقدر طولانی که طی روزهای اخیر چند بار از سفر منصرف شده اید… اگر از رفتن نا امید شدید، وقت خود را برای خواندن این مطلب تلف نکنید و به دنبال مطالبی باشید که شاید انگیزه دوباره در شما بیافریند.

اما اگر تصمیم نهایی خود را برای شروع یک سفر طولانی گرفته اید و برای ساخت فردایی بهتر در جایی دیگر آماده هستید، پیش از حرکت و حتی پیش از اینکه فکر کنید چه وسایلی در چمدان خود بگذارید، این مطلب را بخوانید.

فرقی هم نمیکند که قصد شما از سفر چیست؛ سفری برای بیزنس دارید یا قصد دارید برای تحصیل و ارتقای مهارتهای شخصی سفر کنید. حتی شاید یک سفر ساده توریستی برای عوض کردن آب و هوایتان باشد. تفاوتی ندارد که سفر شما کوتاه است یا برای مدت طولانی قصد دوری از وطن را کرده اید، در این مطلب سعی می کنیم هر چند کوچک اما در وسع خود، برای سفری مطمئن تر به شما کمک کنیم.

شاید با خود فکر کنید که به دلیل منحصر به فرد بودن روحیات و شخصیت هر فرد، امکان دادن راهکار همه پسند و کاربردی غیر ممکن باشد!!؟

باید بگویم که نظر شما کاملا درست است! اما در این مطلب قصد داریم به نکاتی پایه ای اشاره کنیم که به طور حتم برای تمامی مسافران کاربرد خواهد داشت. پس با ما همراه باشید:

اولین نکته و به اعتقاد شخصی بنده مهمترین مورد لیست، آشنایی شما با مردم و البته مقررات کشور مقصد است. آشنایی، به معنی رسیدن به درک این مطلب که در کشور مقصد مردم یا عموم جامعه پیرو چه فرهنگی هستند یا ساده تر اینکه چه چیزهایی را دوست دارند و از چه کارهایی اجتناب میکنند، چارچوب های کلی جامعه مورد نظر را کاملا باید بشناسید و یا در حد برقراری ارتباط سالم و کاربردی در این زمینه تحقیق کنید. مسایلی مانند مذهب، آداب معاشرت، طرز رانندگی و حتی شیوه غذا خوردن میتواند باعث شود که افراد آن جامعه را مجبور به احترام متقابل کند.

البته تمامی این مطالب به هیچ وجه گویای این مطلب نیست که شما خود را تماما فراموش کنید و به تقلید از دیگران بپردازید، اتفاقا کاملا به این معنیست که طوری رفتار کنید که آنها شما را با تمام تفاوت هایتان بپذیرند و وارد رابطه ای با احترام متقابل شوید.

نکته بعدی توشه سفر است. یا همان چمدان. این نکته از این حیث قابل اهمیت است که اگر بیش از حد چمدان ها را با وسایل اضافه پر کنید قطعا زمان و انرژی زیادی را برای حمل و محافطت از آنها خواهید صرف کرد. زمان هایی که میتواند به کارهای مهم تر و دلپذیرتری اختصاص یابد. به این منظور لیست وسایل خود را به وسایل کاربردی و ضروری تقلیل دهید، وسایلی که شاید نتوانید در آن کشور به سادگی تهیه کنید.

 آگاهی از آب و هوای کشور مقصد و اینکه چه فصلی از سال است نیز بسیار مهم است. چون معمولا بیشترین حجم چمدان ها را لباس ها خواهند گرفت.

گفتنی است که دوستانی که قصد سفر تحصیلی دارند پیش از هر چیز منابع و کتاب های تحصیلی کاربردی خود را در چمدان ها قرار دهند و پیش از سفر مطمئن شوند که اطلاعات علمی شان تا جایی رشد کرده که نیاز به مهاجرت و کسب علوم جدید باشد.

از دیگر مواردی که احتمالا همه ی ما با آن برخورد میکنیم مسئله استفاده از وسایل الکترونیکی است. این موضوع به حدی اهمیت دارد که شاید یک اشتباه محاسباتی در مورد پریزهای برق و یا حتی ولتاژ برقی، باعث شود یک جلسه مهم که در اولین روز سفر خود دارید را از دست بدهید. پس در این مورد حتما تحقیق کنید و در صورت لزوم تمامی وسایل جانبی الکترونیکی را همراه خود داشته باشید.

و در نهایت گوشی تلفن همراه یا همان موبایل شما. ساده ترین کار برای درک این موضوع این است که خود را در جایگاه توریستی قرار دهید که امروز به ایران آمده و به تنها چیزی که فکر نکرده موبایلش بوده است! حتما میتوانید حدس بزنید که دچار چه مشکلاتی خواهد شد. (البته توریست های حرفه ای پیش از ورود به هر کشوری سیم کارت آن کشور را خریداری کرده اند و گوشی خود را حدالامکان با کشور مقصد هماهنگ کرده اند)

پس با توجه به اینکه تلفن همراه یکی از اجزاء جدانشدنی هر انسان امروزی است، سعی کنید تا حد امکان گوشیتان را مانند خودتان آماده سفر کنید.

امیدوارم این مطلب برای افرادی که عازم سفر هستند مفید واقع شده باشد در مطالب بعدی به جزییات بیشتری خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان