چند نکته مهم پیرامون Speaking

ielts speaking

چند نکته مهم پیرامون Speaking

ielts speaking

مهارت اسپیکینگ از جمله مهارت هایی است که با تمرین زیاد و تکرار مستمر پیشرفت میکند. اما نکته مهم در خصوص این مهارت، لحظه ای بودنِ آن است. یعنی در زمان مصاحبه آزمون شما بایستی در بهترین شرایط خود باشید و با ارائه یک عملکرد خوب بتوانید نمره مدنظرتان را بگیرید. برای اینکه در آزمون اسپیکینگ موفق عمل کنید، توجه شما را به چند نکته مهم جلب میکنم:

از لغات جذاب استفاده کنید

بکارگیری لغات تکراری ، ساده و کسل کننده میتواند نمره شما را بشدت کاهش دهد. لغاتی نظیر good / bad / nice / ok / happy / sad  جزو این دسته هستند و شما اگر بصورت مکرر از این کلمات استفاده میکنید، حتما فکری بحال آنها بکنید. ارتقاء دامنه لغات و جایگزینی کلمات ساده و کسل کننده با لغاتی پُر معنا و جذاب میتواند جانِ تازه ای به اسپیکینگ شما ببخشد.

ابدا Slang  بکار نبرید!

استفاده از اصطلاحات و عبارات محاوره ای میتواند یکی از عوامل کاهش نمره محسوب شود. شما در طول زمان مصاحبه آیلتس، کلا 10 تا 12 دقیقه وقت دارید تا بهترین عملکرد زبانی خودتان را ارائه دهید و باید به زبان رسمی انگلیسی صحبت کنید و به اگزمینر القاء کنید که از دانش آکادمیک زبان برخوردار هستید. برخی افراد خیال میکنند که اگر از اصطلاحات روزمره و فیلمی استفاده کنند، نشان دهنده سواد انگلیسی بالای آنهاست ، در حالیکه اصلا چنین نیست!

از پاسخ های حفظی پرهیز کنید

کتاب های متعددی در بازار هستند که در آنها برای سؤالات مختلف اسپیکینگ، نمونه جواب وجود دارد. این نمونه ها چنانچه بصورت حفظیات در آزمون اسپیکینگ مورد استفاده قرار گیرند، بی شک سبب کسر نمره خواهند شد. خلاقیت در اسپیکینگ بسیار مهم است و اینکه شما بتوانید خودتان پاسخگوی سؤالات باشید، باعث افزایش نمره شما میگردد. مطمئن باشید که اگزمینرها براحتی میتوانند پاسخ های کلیشه ای و حفظی را تشخیص دهند. پس از این کتاب ها به گونه ای دیگر بهره ببرید و سعی کنید بیشتر از ایده پردازی آنها کمک بگیرید و در حین پاسخگویی به سوالات آزمون، از جملات و ساختارهای خودتان استفاده کنید.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان