چهار ایراد اساسی در Task 1 رایتینگ

ielts writing

چهار ایراد اساسی در Task 1 رایتینگ

ielts writing

رایتینگ آیلتس یکی از مهارت هایی است که در یکسال اخیر تبدیل به یک چالش مهم برای داوطلبین این آزمون شده است. کسب نمره بالا در رایتینگ بسیار حائز اهمیت است و این در حالیست که اکثرا تاکید بر روی تسک 2 است و بسیاری از داوطلبین آیلتس و حتی اساتید از تسک 1 غافل میشوند. در این نوشته به بررسی چند ایراد اساسی در رایتینگ تسک 1 خواهم پرداخت که دوری از آنها سبب ارتقاء نمره شما خواهد شد.

ایراد اول: عدم نوشتنِ Overview

بسیاری از افراد زمان نوشتن تسک 1 به نگارش overview  یا همان دیدِکلی توجهی ندارند. این در حالیست که از نظر اگزمینر نوشتن این موضوع بسیار مهم است و اینکه شما در ابتدای کار یک نگاه کلی از نمودار یا گراف مدنظر بدهید بسیار تاثیرگذار است. پس overview را فراموش نکنید و بعد از نوشتن مقدمه، در یک یا دو جمله به بیان کلیات شکل داده شده بپرازید.

ایراد دوم: توضیح “تمام جزئیات نمودار” به جاى انتخاب” نکات اصلى”

اگر فکر میکنید با نوشتن تمام آنچه که در نمودار آمده است نمره بالایی میگیرید، سخت در اشتباه هستید. در روی سؤال از شما خواسته شده است که به موارد مهم و نکات اصلی اشاره کنید که اگر این کار را نکنید قطعا نمره از دست خواهید داد. پس با اشاره به highlight ها و موارد خواسته شده، نظر مساعد اگزمینر را جلب کنید.

ایراد سوم: عدم بکارگیری لغات معادلwriting-10

چنانچه از اصول پارافریز کردن پیروی نکنید و فقط به تکرار کلمات و جملات روی سؤال بسنده کنید، بی شک نمره بالایی نخواهید گرفت. سعی کنید به کمک واژگان معادل و ساختارهای متنوع گرامری ، نوشته خود را ارتقاء دهید و از کپی کردن کلمات تکراری حتما پرهیز کنید.

ایراد چهارم: عدم رعایت تعداد درست کلمات

اگر محدوده کلماتی که در تسک یک مینویسید کمتر از 150 باشد حتما نمره شما را پائین می آورد. گزارشی درست است که بتواند کلیات موجود در نمودار را در محدوده حداقل 150 کلمه بیان کنید و چنان دیدی به خواننده دهد که وی بتواند بدون حتی مشاهده شکل، آنرا در ذهن خود مجسم کند. پس به تعداد کلمات دقت کنید و بدانید که اگر کمی بیشتر از این تعداد (مثلا 170 یا 180) باشد ایرادی ندارد اما مطمئنا اگر کمتر بنویسید، نمره ی شما هم کمتر خواهد شد.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان