کسب نمره بالا در اسپیکینگ با چند نکته ساده

ielts speaking

کسب نمره بالا در اسپیکینگ با چند نکته ساده

ielts speaking

اگر ندانیم به کجا میرویم، معمولا به جایی هم نمیرسیم.

آنچه که به شما در کسب نمره بالا در مهارت اسپیکینگ کمک میکند، نحوه پاسخ دادن است نه چیزی که میگوئید. چهار نکته اساسی در نحوه پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ وجود دارد که آگاهی از آنها میتواند شما را به یک داوطلب کسب نمره بالا در اسپیکینگ تبدیل کند. در این نوشته به بررسی آنها میپردازیم:

ساختار گرامری:

برای گرفتن نمره بالا نیازی به استفاده از گرامرهای پیچیده و ساختارهای عجیب غریب نیست، با همان ساختارهای ساده هم میتوان نمره 7 را براحتی کسب کرد، البته باید از آنها بدرستی استفاده کنید و غلط گرامری در گفتارتان نباشد.

پاسخ های منسجم:speaking

پاسخ هایتان  باید ترکیبی از جملات بهم پیوسته باشد که اجزای آن همانند حلقه های یک زنجیر بهم وصل باشند. پاسخ به سؤالات قسمت دوم و سوم اسپیکینگ را با یک جمله اصلی شروع کنید و سپس با توضیح و مثال به شرح و بسط آن بپردازید.

لغات مرتبط:

چنانچه از لغات مرتبط با موضوع سؤال استفاده نکنید نباید انتظار نمره بالایی را داشته باشید. لغات سطح پیشرفته زمانی میتواند مفید باشد که در ارتباط با سوال بوده و ذهن ممتحن را به سمت موضوعی که از شما پرسیده است سوق دهد.

نه بریتیش ، نه امریکن ، فقط لهجه انگلیسی:

اینکه بریتیش حرف بزنیم یا امریکن فرقی ندارد و در معیارهای سنجش اسپیکینگ، لهجه نمره ای ندارد. اما این بدان معنا نیست که ما با لهجه فارسی حرف بزنیم، بلکه باید لهجه درست انگلیسی را بعنوان معیار برای خودمان قرار دهیم و چه بسا این لهجه ی درست ترکیبی از امریکن و بریتیش باشد. حقیقت این است که تا زمانی که لهجه زبان انگلیسی شما شفاف و واضح و قابل فهم و در یک کلام استاندارد باشد، به هیچ وجه از این نظر در قسمت اسپیکینگ آیلتس مشکلی نخواهید داشت.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان