آب و هوای چین

آب و هوای چین

آب و هوای چین

چین یکی از کشورهای محبوب و فوق ‌العاده بزرگ است که هر ساله گردشگران، دانشجویان و مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. این کشور، از تنوع آب و هوایی عالی برخوردار است و همین امر باعث شگفتی مسافران آن شده است. از نکات جالب درباره آب و هوای چین این است که در هر گوشه و هر شهر آن، شرایط جوی و آب و هوا متفاوت است و هر‌ قسمتی آب و هوای مخصوص به خود را دارد!

از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ قبل از سفر و یا مهاجرت به کشور زیبای چین حتما شرایط اقلیمی آن شهر را بررسی کنید تا با نگاه و دیدی بازتر، بهترین زمان را برای سفر و بهترین شهر را برای زندگی انتخاب کنید. از آن جایی که کشور چین وسعت زیادی دارد و به دست آوردن اطلاعات لازم درباره آب و هوای آن نیز تا حدودی سخت است؛ از این رو سعی کرده‌ایم در این مقاله آب و هوای مناطق مختلف این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

راهنمای کامل درباره آب و هوای کشور چین

همان‌طور که گفته شد؛ آب و هوای کشور چین در هر منطقه متفاوت است. به همین علت پیش از سفر به این کشور باید اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید تا در آن جا به مشکل برنخورید. تور چین از جمله سفرهای محبوب و پر طرفدار است که هر ساله گردشگران زیادی جذب آن می‌شوند و اگر افراد؛ شناخت کافی از آب و هوای چین داشته باشند می‌توانند در انتخاب درست شهر مقصد، تا حدود زیادی راهنمایی شوند.

همچنین در سال‌های اخیر تحصیل در کشور چین به علت مزایای بیشماری که در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و البته هزینه تحصیل ویژه از مقاصد پر مخاطب متقاضیان تحصیل در خارج از کشور شناخته می‌شود.

از این رو بهتر است بدانید؛ آب و هوا در شمال شرقی چین، تا حدود زیادی در تابستان‌ها گرم و خشک است و زمستان‌هایی نسبتا سرد دارد. در جنوب شرقی چین نیز با تابستان‌های نیمه گرمسیری و زمستان‌های سردی، مواجه خواهید شد و بهتر است بدانید در بیشتر مواقع؛ در بخش‌های جنوب شرقی چین ممکن است سیلاب را بی‌افتد.

در کل می‌توان گفت؛ فصل تابستان در کشور چین بسیار گرم و طاقت فرسا است و در فصل بهار، به ندرت شاهد بارندگی خواهید بود. یا این‌که در فصل زمستان؛ آب و هوای چین نسبتا سرد و مرطوب است و درجه حرارت آن به کمتر از 0 درجه می‌رسد. معمولا بهترین فصل در چین؛ پاییز است زیرا آب و هوا در این فصل نه بیش از حد سرد و نه بیش از حد گرم است. همچنین سرد ترین ماه در کشور چین؛ ماه ژانویه است و در بین ماه‌های آوریل و اوت، بارندگی به طور بیشتری مشاهده می‌شود.

راهنمای کامل درباره آب و هوای کشور چین
راهنمای کامل درباره آب و هوای کشور چین

وضعیت و شرایط آب و هوایی در برخی از شهرهای توریستی چین

شهرهای؛ شیان و پکن جزو دسته آب و هوای خشک محسوب می‌شوند و در زمستان بسیار سرد و در تابستان، بسیار گرم هستند. در شهرهای سوژو، هنگ کنگ، شانگ‌های، کوهستان زرد چین، هانگزو و گویلین نیز؛ تابستان‌ها بسیار گرم و زمستان‌‌ها هوا معتدل و ملایم است. افرادی که می‌خواهند در جشنواره و فستیوال یخ هاربین شرکت کنند؛ بهتر است در زمستان به این کشور مسافرت کنند و در دامنه‌‌های کوهستان این شهر، به تفریحات جذابی همچون اسکی بپردازند و لحظات شادی را تجربه کنند.

شهر چنگدو، علاوه بر دانشگاه‌های معتبر جاذبه‌های توریستی فراوانی هم دارد. این شهر همیشه ابری است و تابستان‌هایی گرم و مه ‌آلود دارد. اگر در فصل زمستان به این شهر سفر کنید؛ با آب و هوای بسیار سردی مواجه خواهید شد و ممکن است برایتان، چندان خوشایند نباشد. آب و هوای چین در شهر کونمینگ؛ بسیار دل انگیز و معتدل است. به طوری که در آن جا هوا همیشه بهاری و ملایم است و می‌توانید یک سفر لذت بخش را تجربه کنید.

تقسیم بندی شهرهای مختلف چین از نظر دما

·       آب و هوای فلات

در شهر لهاسا چین، آب و هوا تقریبا به صورت فلات است و افرادی که دوست دارند در چنین آب و هوایی زندگی یا سفر کنند؛ بهتر است به این شهر دیدنی بروند.

·       آب و هوای سرد و مرطوب

قسمت شمال بخش استان هیلونگ جیانگ، هاربین و مغولستان داخلی، هوا تقریبا سرد و مرطوب است. از این رو پیشنهاد می‌شود در حین سفر به این شهرها؛ حتما لباس گرم با خود داشته باشید.

·       آب و هوای گرم و مرطوب

شهرهای شاندونگ، منطقه میانی و قسمت پایین رودخانه زرد، هبی، شانشی، جنگجو، شیان، چینگدوا، تایوان، جینان و لویانگ نیز آب و هوایی گرم و مرطوب دارند و توصیه می‌شود در فصل پاییز و زمستان به این مناطق سفر کنید.

·       آب و هوای مرطوب و معتدل

در شهرهای دالیان، پکن، هوهوت، لانژو، شنیانگ، ارومچی و دونگ هانگ، آب و هوا تقریبا معتدل و با صفا است و در اغلب فصل‌های سال؛ می‌توانید به آن‌جا بروید و از آب و هوای چین لذت ببرید.

·       آب و هوای بسیار گرم

مناطقی همچون؛ جنوب تایوان، سانا، استان خنان، گوانگ دونگ، هایکو، یوننان، ماکائو، لیجیانگ، سوجو، دالی، هانگزوا و جنوب ایزوترم آب و هوایی بسیار گرم و طاقت فرسا دارند. به طوری که حتی اگر در فصل‌های سرد سال به آن‌جا بروید؛ با آب و هوایی مرطوب و نسبتا ملایم مواجه خواهید شد.

سخن پایانی

در کل می‌توان گفت که آب و هوا در قسمت‌های مرکزی چین معتدل و ملایم است و هر چه قدر بیشتر به طرف شمال و غرب آن بروید؛ آب و هوا خشک و سردتر‌ خواهد شد. افرادی که می‌خواهند به کشور چین سفر کنند؛ بهتر است به مطالب ذکر شده در این بخش توجه داشته باشند و سپس با در نظر داشتن آب و هوای چین در شهرهای مختلف، گزینه مناسب خود را انتخاب کرده و به آن‌جا بروند.

البته انتخاب بهترین زمان برای سفر به این کشور خوش آب و هوا؛ به علاقه شخصی افراد بستگی دارد و هر کسی می‌تواند در هر فصلی، به چین سفر کند. اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر مایل به سفر به چین هستید، ماه‌های اکتبر، می و سپتامبر را انتخاب کنید و از یک سفر به یاد ماندنی و لذت بخش بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان