بهترین دانشگاه های چین در سال 2019

دانشگاه پکن

بهترین دانشگاه های چین در سال 2019

بهترین دانشگاه های چین در سال 2019

 

در این مطلب می توانید هر آنچه درباره بهترین دانشگاه های چین در سال 2019، نیاز دارید را بیابید و عملکردهای دانشگاه برتر مورد نظرتان را بررسی کنید.

تحصیلات تکمیلی در چین طی سالهای اخیر پیشرفت های بسیاری کرده و تعداد زیادی از موسسات آموزشی آن توانسته اند در بالاترین رده بندی QS در سال 2019 میلادی قرار بگیرند. چین کشوری عظیم، با جمعیتی بیش از 20 درصد از کل جمعیت جهان است و صاحب یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال توسعه است. این کشور پهناور، دارای مناظر متنوع و خیره کننده بیشماری است. از کوهستان های رنگین کمان در ژانگی تا روستاهای ماهیگیری در امتداد ساحل و شهرهای بینظیر بزرگ که همچنان در حال گسترش هستند، همگی جذابیت هایی هستند که هر کسی را شیفته خود می کند.

با توجه به تعداد روزافزون دانشگاه ها در چین، انتخاب محل تحصیل، ممکن است اندکی دشوار به نظر برسد، با  این حال تعدادی از ابتکارات دولت چین به دسته بندی بهترین دانشگاه های چین در سال 2019 کمک کرده است. پروژه 211 که در سال 1995 تاسیس شد، برای بالا بردن استانداردهای پژوهشی دانشگاه های برتر چین طراحی شد و موسساتی که به سطح خاصی از استاندارد می رسند، پاداش دریافت می کنند. در حال حاضر 112 موسسه آموزش عالی در چین هستند که بخشی از این پروژه هستند.

پروژه 985 نیز سه سال بعد ایجاد شد و از یک استراتژی بسیار مشابه استفاده می کند، گرچه فقط 39 دانشگاه از طریق این پروژه، حمایت های مالی دریافت کردند و در سال 2011 نیز اعلام شد که هیچ دانشگاه جدیدی قادر به عضویت در این گروه انحصاری نیست. آخرین و بیشترین گروه انتخابی، اتحادیه C9 است، گروهی متشکل از 9 دانشگاه برتر کشور، که 10 درصد از بودجه تحقیقات ملی چین بین آنها تقسیم می شود.

 

بهترین دانشگاه های چین

دانشگاه چینهوا Tsinghua

دانشگاه چینهوا

دانشگاه چینهوا در منطقه هایدیان در شمال غرب پکن واقع شده و در سال 1911 تاسیس شده است. این دانشگاه، علاوه بر معماری سنتی، دارای ساختمان هایی به سبک غربی است که نشان از نفوذ تاریخی آمریکا در منطقه دارد. دانشگاه چینهوا، یک دانشگاه تحقیقاتی جامع است که دارای 20 کالج و 54 دپارتمان در رشته های هنر، اقتصاد، آموزش، مهندسی، تاریخ، مدیریت، پزشکی، حقوق، ادبیات، فلسفه و علوم است. همچنین این دانشگاه،  بیش از 110 انجمن دانشجویی در زمینه های علوم و تکنولوژی، تربیت بدنی، علوم انسانی و هنر را نیز تحت پوشش خود دارد. بسیاری از افراد موفق در زمینه سیاست، اساتید دانشگاه و مهندسین صنایع در چین از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. همه این دلایل باعث شده که دانشگاه چینهوا در جایگاه نخست لیست بهترین دانشگاه های چین در سال 2019 قرار گیرد.

 

دانشگاه پکن – Peking Universityدانشگاه پکن

جایگاه بعدی در لیست بهترین دانشگاه های چین در سال 2019 متعلق به دانشگاه پکن است. دانشگاه پکن یکی از اعضای اتحادیه C9 که مشابه گروه Ivy در آمریکا است و بطور کلی یکی از عالی ترین موسسات در چین است. این دانشگاه، اولین دانشگاه ملی در چین است و از زمان تاسیس آن در سال 1898 میلادی، بعنوان یک موسسه آموزشی پیشرو شناخته شده است.

این موسسه بیشتر بخاطر دانشگاهش که در منطقه هایدیان در شمال غرب پکن واقع است مشهور است. و همچنین به داشتن آثار برجسته پایتخت، در زمینه معماری سنتی و باغهای معروفش شناخته شده است و شامل خانه های سنتی، باغ ها، بتکده ها و بسیاری از ساختمان های تاریخی قابل توجه دیگر نیز است.

این دانشگاه دارای دروازه های متعددی است که به محوطه دانشگاه منتهی می شوند و روی سقف دروازه غربی نیز نقاشی های معروفی کشیده شده است. همچنین این دانشگاه با تاسیس برنامه های تحصیلی مشترک با دانشگاه کرنل، دانشگاه ییل، کالج اقتصاد و علوم سیاسی لندن، کالج امور بین الملل پاریس، دانشگاه وستا، دانشگاه ملی سئول و دانشگاه توکیو سعی در تشویق دانشجویان برای تبادلات بین المللی بین دانشگاه ها را دارد.

 

دانشگاه علم و فناوری چین – University of Science and Technology of Chinaدانشگاه علم و فناوری چین

دانشگاه علم و فناوری چین، یک دانشگاه تحقیقات ملی در منطقه Anhui و Hefei است که بمنظور تقویت آموزش علوم و فناوری در چین تاسیس شده است. دانشگاه علم و فناوری چین دارای 15 کالج شامل علوم فیزیکی، علوم زیستی، مهندسی نرم افزار و تکنولوژی الکترو اپتیکال است و علاوه بر اینها، دارای بسیاری از رشته های علوم و فناوری دیگر نیز است. همچنین دارای دو آزمایشگاه ملی است که یکی مرکز آموزش مهارتی تشعشع سینکروترون و دیگری لابراتوار ملی هی فی (Hefie) در زمینه علوم فیزیک میکروسکوپی است. این دانشگاه، تنها دانشگاه کشور است که این امور تخصصی را انجام می دهد.

دانشگاه علم و فناوری چین، همچنین دارای بزرگترین کتابخانه، یک شبکه رایانه ای پیشرفته و عظیم و بیمارستانی برای درمان دانشجویان، کارمندان و خانواده هایشان نیز است. این بیمارستان همچنین دارای امکانات آموزشی، برای دانشجویان پزشکی اش را نیز فراهم آورده است.

 

دانشگاه ججیانگ – Zhejiang University

دانشگاه ججیانگ

دانشگاه ججیانگ یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی در چین است که در سال 1897 تاسیس شده است و با بیش از 120 سال قدمت در لیست بهترین دانشگاه های چین در سال 2019 رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. تحصیل در دانشگاه، شامل 12رشته تحصیلی کشاورزی، هنر، اقتصاد، آموزش و پرورش، مهندسی، تاریخ، حقوق، ادبیات، مدیریت، پزشکی، علوم طبیعی  و فلسفه است. همچنین دارای چندین مرکز تحقیقاتی در محوطه دانشگاه شامل 6 مرکز تحقیقاتی مهندسی ملی، 3 مرکز ملی تحقیقات کلیدی مراکز علوم انسانی و علوم اجتماعی و 13 آکادمی مطالعات مستقل است.

این دانشگاه همچنین دارای مشارکت استراتژیک با بیش از 140 دانشگاه در 30 کشور جهان از جمله کالج سلطنتی انگلیس، دانشگاه پرینستون و دانشگاه ایلینویز نیز است.

دانشگاه فودان – Fudan Universityدانشگاه فودان

مجموعه دانشگاهی فودان که متشکل از 4 دانشگاه بنام های Handan,Fenglin Zhangjiang و Jiangwan در مرکز شهر شانگهای است به رویکردی آزاد برای تدریس رشته های هنری به زبان انگلیسی دست یافته است. این دانشگاه همچنین اولویت بالایی برای برقراری ارتباط با سایر موسسات تحقیقاتی قائل است و با حدود 200 دانشگاه خارجی از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه سیدنی و دانشگاه علوم منچستر در ارتباط مستمر است. همچنین دانشجویان خود را نیز تشویق به این تبادلات علمی میکند، بطوریکه حدود 40 درصد از آنها، در این راستا انتخاب می شوند. این دانشگاه همچنین بسیار گزینشی است، بطوریکه کمتر از 0.2 درصد از قبول شدگان در آزمون ورودی کالج ملی (Gaokao) در این دانشگاه پذیرفته می شوند. دانشگاه فودان در رتبه پنجم لیست بهترین دانشگاه های چین در سال 2019 قرار دارد. در ادامه لیستی از 15 دانشگاه برتر چین با رتبه بندی جهانی انها برایتان آورده شده است.

 

 

برترین دانشگاه چین در سال 2019

شهر دانشگاه رتبه بندی   2019 – WUR رتبه بندی چین – 2019
پکن  دانشگاه Tsinghua 22 1
پکن پکن دانشگاه 31 2
آن هوی دانشگاه علوم و فناوری چین 93 3
ژجیانگ ژجیانگ دانشگاه 101 4
شانگهای دانشگاه فودان 104 5
جیانگ سو دانشگاه نانجینگ 134 6
شانگهای دانشگاه ژی آیو تونگ شانگهای 189 7
گوانگ جونگ دانشگاه جنوبی علم و فناوری (SUSTech) 301–350 8
گوانگ جونگ   دانشگاه Sun Yat-sen 301–350 8
هوبی دانشگاه Wuhan 301–350 8
هوبی  دانشگاه علم و فناوری Huazhong 351–400 10
تیان جین دانشگاه Nankai 351–400 10
هیلونگ جیانگ انستیتوی تکنولوژی Harbin 401–500 13
شانگهای دانشگاه Tongji 401–500 13
پکن دانشگاه Beihang 501–600 15
هِنان  دانشگاه Hunan 501–600 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان