بورسیه تحصیلی ارشد و دکترا نروژ 2019

بورسیه تحصیلی ارشد و دکترا نروژ 2019

بورسیه تحصیلی ارشد و دکترا نروژ 2019

تحصیل رایگان در یک کشور پیشرفته اروپایی برای ایرانیان شاید هدفی دست نیافتنی به نظر برسد اما با انتخاب نروژ به عنوان محل تحصیل می توان به آن رسید. گذشته از اینکه تحصیل در نروژ رایگان است، دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا می توانند از بورسیه تحصیلی ارشد و دکترا نروژ 2019 هم بهره مند شوند. تحصیل در نروژ با توجه به جوانب مختلف آن یک گزینه کاملا جذاب به نظر می رسد، ضمن اینکه می توان آن را مسیری برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم نروژ و گذرنامه نروژی هم دانست.

تحصیل در نروژ جایگزین سوئد

در میان کشورهای اسکاندیناوی و حتی کل اروپا، سالیان طولانی، سوئد یکی از مقاصد محبوب ایرانیان، ‌چه برای مهاجرت و چه برای تحصیل بوده است اما با توجه به اینکه تحصیل در سوئد دیگر رایگان نیست، می توان به عنوان جایگزین تحصیل در نروژ را پیشنهاد کرد.

برای تحصیل در نروژ به صورت رایگان داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 به بالا و یا تافل با نمره 85 از شروط مهم است. برای دریافت بورسیه تحصیلی ارشد و دکترا نروژ 2019 هم متقاضی باید یک رزومه جذاب و بیانیه هدف و توصیه نامه خوب از اساتید مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در ایران داشته باشد.

یک نکته مهم در مورد تحصیل دکترا در نروژ این است که مانند دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی، تحصیل در نروژ در مقطع دکترا هم شغل محسوب شده و دانشجویان دکترا در نروژ در طول دوره خود، حقوق ماهیانه دریافت کرده که با توجه به پرداخت مالیات می تواند اقامت دائم نروژ را برای آنها به همراه داشته باشد.

بورس تحصیلی نروژ در مقطع کارشناسی

به طور کلی، نه تنها در نروژ،‌ بلکه در هر کشور دیگری از دنیا، پیدا کردن بورس و کمک هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی تقریبا ممکن نیست و اگر کسی نمی تواند هزینه تحصیل در خارج از کشور در مقطع کارشناسی را تأمین کند و به این دلیل، در جستجوی بورسیه است؛ بهتر است ابتدا دوره کارشناسی را در ایران و با نمرات و معدل متوسط به بالا گذرانده و مدرک زبان هم بگیرد و سپس برای دریافت بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی کشورهای دیگر در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کند.

شرایط دریافت بورسیه نروژ در مقطع کارشناسی ارشد

اصولا بورسیه های تحصیلی به دانشجویانی تعلق می گیرد که دانشجوی ممتاز توصیف می شوند؛ با این حال همواره متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با هر شرایط تحصیلی ای به دنبال دریافت بورس و کمک هزینه هستند. در مورد بورسیه نروژ در مقطع کارشناسی ارشد می توان گفت همه می توانند تقاضای آن را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه کنند و سن، ملیت، ‌شرایط مالی و تقریبا هیچ چیز دیگری، محدودیتی برای اپلای کردن و ارائه تقاضای بورسیه ایجاد نمی کند.

البته طبیعیست که اپلای کردن برای دریافت بورسیه (scholarships) / کمک هزینه (financial aids) / فاندها (funds) / فرصت های کارآموزی (internships) با توجه به رقابتی که در این زمینه وجود دارد، نمی تواند تضمین کننده دریافت بورسیه (یا موارد دیگر) باشد. اینجاست که سابقه تحصیلی و شرایط زبانی متقاضی می تواند امتیازی برای او به حساب آید.

اپلای کردن برای دریافت بورسیه نروژ در مقطع کارشناسی ارشد از طریق وبسایت دانشگاه ها صورت می گیرد. متقاضیان تحصیل در نروژ برای ارائه درخواست بورسیه تحصیلی نروژ پس از اینکه مدرک کارشناسی خود را ترجمه کردند، باید به وبسایت دانشگاه های نروژ مراجعه و در صورت یافتن بورسیه مورد نظر، مدارک خود را به دانشگاه ارسال کنند. اگر شرایط متقاضی مورد تأیید دانشگاه قرار بگیرد، او را برای مصاحبه اینترنتی از راه اسکایپ یا واتزپ دعوت می کنند.

شرایط دریافت بورسیه نروژ در مقطع دکترا

همانطور که گفتیم؛ تحصیل دکترا در نروژ یک شغل محسوب شده که نه تنها هزینه ای بر دانشجو تحمیل نمی کند،‌ بلکه دانشجو برای فعالیت هایی که در طول دوره دکترا در نروژ انجام می دهد، دستمزد هم دریافت می کند. دانشجویی که به تحصیل در نروژ در مقطع دکترا مشغول می شود، در واقع به استخدام دانشگاه درمی آید و ملزم می شود تا تعداد ساعات مشخصی را در اختیار استاد راهنمای دانشگاه باشد. اما اپلای کردن برای بورس تحصیلی دکترای نروژ چه شرایطی دارد؟

شروط اصلی برای ارائه درخواست بورسیه دکترای نروژ

  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد با نمرات خوب
  • اپلای برای بورسیه معرفی شده بر اساس نیازمندی های پذیرش
  • داشتن رزومه (CV) ‌منطبق با بورس آگهی شده
  • داشتن زمینه علمی و تجربی مناسب در زمینه بورسیه تحصیلی آگهی شده
  • داشتن مهارت تحقیقاتی و مطالعاتی مستقل
  • امکان استخدام ۳ ساله در دانشگاه های نروژ

مدارک لازم برای ارائه درخواست بورسیه تحصیلی ارشد و دکترا نروژ 2019

  • ترجمه رسمی مدرک کارشناسی / کارشناسی ارشد
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع کارشناسی / کارشناسی ارشد
  • مدرک آیلتس یا تافل یا PTE یا CAMBRIDGE برای اپلای بورس ارشد
  • رزومه آکادمیک (۲ صفحه)
  • بیانیه هدف (۲ صفحه)
  • حداقل ۲ توصیه نامه تحصیلی
  • ضمیمه کردن مقالات انگلیسی زبان در زمینه بورس مورد نظر

بورسیه تحصیلی ارشد و دکترا نروژ 2019 در کدام رشته های بیشتر است؟

فنی مهندسی؛ از نفت وگاز تا فناوری اطلاعات

اصولا تحصیل پزشکی در نروژ رایگان است و در واقع پذیرش پزشکی از دانشگاهی در نروژ را می توان نوعی بورسیه هم قلمداد کرد که امکان تحصیل رایگان در نروژ را به صاحب آن می دهد. از طرفی دیگر نروژ به عنوان یک کشور صنعتی و البته نفت خیز توجه ویژه ای به رشته های فنی مهندسی دارد و بورسیه های تحصیلی متنوعی را در رشته های مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع دیگر و همچنین فناوری اطلاعات، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به واجدان شرایط اعطا می کند.

در دو شاخه هنر و به ویژه علوم انسانی که رشته های بیشتری دارد هم بورسیه های متنوعی اعطا می شود و افرادی که نسبت به سایر متقاضیان شرایط بهتری دارند، می توانند با بهره مندی از این بورسیه ها و کمک هزینه ها به صورت رایگان یا با هزینه کم به تحصیل در نروژ مشغول شوند.

مهلت اپلای برای بورس تحصیلی ارشد و دکترا نروژ ۲۰۱۹

بورس های تحصیلی دانشگاه های نروژ متعدد و متنوع هستند و پس از پایان مهلت یکی، بورس دیگری ارائه می شود و تقریبا هر زمانی می توان با مراجعه به وبسایت دانشگاه ها بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی جدید را مشاهده و برای آنها اپلای کرد. آنچه در این مورد اهمیت دارد، آماده بودن مدارکی است که برای اپلای باید ارائه کرد تا احیانا زمان و فرصت برای بورسیه مورد نظر از دست نرود.

دیدگاه (10)

  • هلگا پاسخ

    سلام من دانشجوی ترم ۴ کارشناسی رشته حقوق هستم تا ترم پیش معدلم کم تر از ۱۷/۵۰ نبوده از دانشگاه غیر انتفاعی تاکستان ولی می خوام بیام دانشگاه آزاد کرج می خوام برای ارشد نروژ بخونم ۲۹ سالمه ایا می تونم بورسیه برای نروژ بگیرم چه شرایطی داره

    7 تیر 1399 در 15:22
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام خانم هلگا
      اکثر دانشگاه های نروژ رایگان هستند و فقط باید هزینه های زندگی رو متقبل بشید.
      اما بورس گرفتن شرایط رقابتی داره که متقاضی باید ممتاز باشه

      8 تیر 1399 در 11:08
      • هلگا پاسخ

        سلام بله می دونم رایگان هست بورس گرفتن پس من واجد شرایطم من معدلم تا ترم پیش کم تر از ۱۷/۵۰ نشده دیگه چه شرایطی داره؟لطفا دقیق شرایط رو باید بگین؟ بعد چه دانشگاه هایی می تونم بورس بشم من دانشگاه غیر انتفاعی تاکستان می خونم ولی می خوام برم دانشگاه آزاد هم دانشگاه آزاد هم غیر انتفاعی متقبل می کنه بورس اگه برم آزاد می تونم بورس بشم؟

        8 تیر 1399 در 12:40
        • بهزاد عیان پور پاسخ

          سلام خانم هلگا
          تو همین مطلب قسمت:
          مدارک لازم برای ارائه درخواست بورسیه تحصیلی ارشد و دکترا نروژ 2019

          مدارک رو نوشتیم و شرایط هم قبل کامل ذکر شده

          16 تیر 1399 در 15:27
  • حميد سالاري پاسخ

    سلام
    من ارشد ام بی ای دارم از علم و صنعت با معدل ١۶
    برای دکترا چه کمکی میتونید بکنید ؟
    ضمنا
    مقاله ندارم
    ایلتس شش
    با سپاس فراوان

    3 اسفند 1398 در 20:20
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      اقای سالاری سلام
      برای دکترا در نروژ فعلا خدماتی ارائه نمیدیم.

      12 اسفند 1398 در 16:08
      • مهدی عزیزی پاسخ

        سلام
        من مدرک کارشناسی با معدل ۱۷ از دانشگاه علمی کاربردی دارم و شغلم برنامه نویسیه و رزومه تقریبا خوبی در برنامه‌نویسی دارم مثلا در پروژه رمز پویا برنامه‌نویس اصلی بودم، به نظرتون میتونم برای ویزای تحصیلی یا کاری اقدام کنم؟

        25 فروردین 1399 در 10:26
        • بهزاد عیان پور پاسخ

          آقای عزیزی سلام
          شما یه مدرک ایلتس ۶.۵ بگیرید میتونید هم تحصیلی و هم کاری اقدام کنید

          25 فروردین 1399 در 16:09
          • مهدی عزیزی

            ببخشید یادم رفت بگم که ۳۱ سال سن دارم محدودیتی نداره سن وسال؟

            25 فروردین 1399 در 16:54
          • بهزاد عیان پور

            اگر بیش از ۵ سال از مدرک کارشناسیتون نگذشته باشه میتونید و شانس خوبی دارید .
            اگر هم باشه باز هم میتونید اما تو قسمت گرفتن ویزا سخت میشه کارتون

            27 فروردین 1399 در 15:55

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان