بورسیه تحصیلی چین – اکثر رشته ها – کارشناسی ارشد و دکترا

بورسیه چین

بورسیه تحصیلی چین – اکثر رشته ها – کارشناسی ارشد و دکترا

بورسیه چین

در حال حاضر دانشگاه آکادمی علوم چین (UCAS) درخواست بورسیه دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی 2016 را قبول می کند. بورسیه تحصیلی چین برای حمایت از استعدادهای جوان در سراسر دنیا در دسترس می باشد تا این دانشجویان بتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل بدهند و در دوره های آموزشی و یا تحقیقات دانشکده های (UCAS) یا موسسات آکادمی علوم چین (CAS) شرکت کنند.

هدف از ارائه بورسیه تحصیلی چین جذب بهترین و با انگیزه ترین افراد به این کشور می باشد. دانشگاه (UCAS) یک موسسه آموزش عالی است که پس از تایید وزارت آموزش تاسیس شده و تمرکز این دانشگاه روی تحصیلات تکمیلی می باشد. دانشگاه (UCAS) دارای تیم دانشکده مجربی می باشد که متشکل است از استادان و سرپرستان تحقیقات دانشکده های دانشگاه (UCAS) و (CAS) که به همراه فضای علمی تحقیقاتی درجه یک برای دانشجویان، امکان تحقیقات علمی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

» مطلب مرتبط: تحصیل در چین

معمولاً متقاضیان خارجی بورسیه تحصیلی چین می بایست الزامات بخصوص زبان انگلیسی یا الزامات سایر زبان های مورد نظر را برآورده کنند تا بتوانند در آنجا تحصیل کنند.

سطح دوره تحصیلی: بورسیه دانشگاه (UCAS) برای دانشجویان بین المللی برای حمایت از استعدادهای جوان در سراسر دنیا می باشد تا این دانشجویان بتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل بدهند و در دوره های آموزشی و یا تحقیقات دانشکده های (UCAS) یا (CAS) شرکت کنند.

موضوع تحصیل: بورسیه تحصیلی چین در دانشکده های مختلف دانشگاه و در رشته های گوناگون تحصیلی ارائه می شوند.

موارد پوشش بورسیه: بورسیه تحصیلی چین متشکل از موارد ذیل خواهد بود:

بورسیه کامل متشکل است از معافیت از شهریه دانشگاه، دستمزد ماهانه، خوابگاه و بیمه پزشکی؛ این در حالی است که بورسیه جزئی برخی از موارد بورسیه کلی را در بر دارد.

معاف از پرداخت شهریه: دانشجویان دریافت کننده بورسیه تحصیل در چین در دوره دکترا از پرداخت شهریه سالانه به مبلغ 40،000 یوان؛ دانشجویان دوره کارشناسی ارشد از پرداخت شهریه سالانه به مبلغ 30،000 یوان؛ دانشجویان ارشد مهمان از پرداخت شهریه سالانه به مبلغ 3،000 یوان؛ دانشجویان معمولی مهمان از پرداخت شهریه سالانه به مبلغ 2،600 یوان معاف می شوند.

دستمزد ماهانه: دانشگاه (UCAS) ماهانه مبلغی برابر 2،500 یوان به عنوان دستمزد به دانشجویان دریافت کننده بورسیه تحصیلی چین در مقطع دکترا، مبلغ 2،000 یوان به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دانشجویان مهمان پرداخت میکند. علاوه بر این، سرپرست (CAS)/ کالج دانشگاه (UCAS) (که از این پس موسسه/ کالج خوانده می شود) با توجه به عملکرد تحصیلی دریافت کنندگان بورسیه، به آنها در تحقیقاتشان کمک می کنند. جمع مبلغ دستمزد که به دانشجویان مقطع دکترا، دانشجویان ارشد مهمان و دانشجویان رشته های مشترک پرداخت می شود کمتر از 3،500 یوان نخواهد بود و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دانشجویان معمولی مهمان حداقل 3،000 یوان در نظر گرفته می شود.

– خوابگاه (محل اقامت): دانشگاه (UCAS) برای متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی چین که در موسسات و کالج های پکن تحصیل می کنند، خوابگاه اختصاص می دهد. برای دریافت کنندگان بورسیه در موسسات آکادمی علوم چین خارج از پکن، زمانی که شروع به تحصیل در دانشگاه (UCAS) کنند، برای آنها خوابگاه اختصاص داده خواهد شد، درحالی که موسسات میزبان به دانشجویان کمک می کنند تا محل اقامت تهیه کرده یا مشکلات مربوط به اقامت آنها را حل و فصل کنند. این دانشجویان می بایست هزینه های مربوطه را به موسسات بدهند.

– بیمه پزشکی: حق بیمه سالانه 800 یوان می باشد که درواقع برای هر نیمسال 400 یوان است. این مبلغ از اولین دستمزد هر سال کسر خواهد شد.

– صلاحیت: بورسیه تحصیلی چین برای دانشجویان بین المللی با هدف حمایت از استعدادهای جوان در سراسر دنیا می باشد تا این دانشجویان بتوانند با دریافت بورسیه تحصیلی چین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل بدهند و در دوره های آموزشی و یا تحقیقات دانشکده های (UCAS) یا (CAS) شرکت کنند. برای واجد شرایط بودن جهت درخواست بورسیه می بایست:

– واجد شرایط ضوابط ثبت نام در دانشگاه (UCAS) برای دانشجویان بین الملل باشید،

– از طرف یک سرپرست  و دانشکده یا موسسه مربوطه آن سرپرست توصیه نامه داشته باشید،

– نگرش درستی نسبت به آموختن و تحقیق علمی و عملکرد آموزشی فوق العاده داشته باشید،

– در زمان درخواست بورسیه دیگری دریافت نکرده باشید.

– الزامات سنی:

– کاندیدای کارشناسی ارشد نباید بیشتر از 30 سال سن داشته باشند.

– کاندیدای مقطع دکتری نباید بیشتر از 35 سال سن داشته باشند.

– دانشجویان رشته های مشترک: محدودیت سنی ندارد

– دانشجویان مهمان معمولی و ارشد نباید بیش از 40 سال سن داشته باشند.

– الزامات سطح زبان:

– رشته ها و دوره هایی که به زبان چینی آموزش داده می شوند: متقاضیان می بایست قبل از ثبت نام حداقل 180 امتیاز در سطح 5 امتحان جدید HSK کسب کنند.

– رشته ها و دوره هایی که به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند: متقاضیان می بایست تسلط کافی و خوبی در انگلیسی داشته باشند.

سایر الزامات متقاضیان در رشته ها و دوره های مشترک:

– متقاضیان می بایست در حال حاضر مشغول به تحصیل در موسسات عالی خارج از چین باشند.

– موسسات عالی خارجی مربوط به دانشجو می بایست توافقنامه همکاری و قرارداد با دانشگاه (UCAS) یا (CAS) یا موسسه آکادمی علوم چین (CAS institute) را امضاء کرده باشد.

– دانشجویی که بورسیه تحصیلی چین را کسب می کند می بایست قبل از نوامبر 2016 (آبان 1395) ثبت نام کند.

– دوره مهمان تحصیلی یا فرهنگ مشترک در آکادمی علوم چین (CAS) نباید کمتر از 3 ماه باشد.

سایر الزامات برای محققان و پژوهشگران مهمان:

– پژوهشگران می بایست قبل از نوامبر 2016 (آبان 1395) ثبت نام کند.

– پژوهشگران نمی توانند کمتر از 6 ماه تحت آموزش قرار بگیرند.

– دانشجویانی که در حال حاضر در موسسات عالی چین مشغول به تحصیل هستند، نمیتوانند برای دریافت بورسیه تحصیلی چین درخواست دهند (به استثناء فارغ التحصیلان امسال).

ملیت: تمام دانشجویان در سراسر جهان می توانند درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز: فرم درخواست، فرم ثبت نام، کپی صفحه اطلاعات شخصی پاسپورت متقاضی (با حداقل 2 سال اعتبار)، کپی برابر اصل دانشنامه ها، اصل یا کپی برابر اصل ریز نمرات، توصیه نامه دو استاد دانشگاه، رزومه و طرح تحقیقاتی پیشنهادی و کپی از تمام صفحات لوح های تقدیر و حداکثر 5 مقاله که در روزنامه های تحصیلی مربوطه نشر شده باشد.

طریقه درخواست برای بورسیه تحصیلی چین:

– یک استاد راهنما واجد شرایط وابسته به دانشکده (UCAS) یا (CAS) را پیدا کنید، متقاضیان واجد شرایط مدارک فوق الذکر برای درخواست را آماده کرده، سپس با یک استاد راهنما واجد شرایط تماس گرفته، در مورد رشته تحقیقاتی خود تصمیم می گیرند و برای وی کپی و اسکن کپی مدارک را ارسال می کنند.

– تاییدیه یک استاد راهنما را دریافت کنید: استاد راهنما توانایی تحصیلی متقاضی را طبق مقررات مربوطه دانشکده/ موسسه با دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. ممکن است از چندین متخصص برای مصاحبه تلفنی یا ویدیویی با متقاضی دعوت به عمل آید و یا ممکن است نیاز به یک آزمون کتبی باشد. استاد راهنما با نظر دهی در صفحه نظرات استاد راهنما در فرم درخواست و همچنین فرم بورسیه، تصمیم می گیرد که متقاضی را قبول کند یا خیر و در صورت قبولی متقاضی، استاد راهنما مدارک وی را برای دانشکده/ موسسه ارسال خواهد کرد.

– تاییدیه دانشگاه (UCAS) یا (CAS): درخواست توسط دانشکده / موسسه‌ مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیم میگیرند که درخواست را قبول یا رد کنند. در صورت قبولی درخواست، دانشکده / موسسه قسمت مربوطه را پر و مهر خواهد کرد و یک کپی از تمام مدارک مورد نیاز را برای دانشگاه (UCAS) ارسال خواهد کرد.

– دانشگاه (UCAS) بررسی نهایی را انجام خواهد داد و مدارک ثبت نام را طبق نتایج ارزیابی آماده می کند. پس از بررسی تمام مدارک درخواست، دانشگاه (UCAS) ملاقات برای ارزیابی را سازماندهی خواهد کرد. زمانی که کارشناسان تصمیم گیری نهایی را به عمل آورند، مدارک ثبت نام و درخواست ویزا برای متقاضیان منتخب فراهم خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال درخواست: مهلت ارسال درخواست 30 مارچ 2016 (11 فروردین 1395) می باشد.

دیدگاه (2)

  • مقدم پاسخ

    سلام آیا با مدرک و کاردانی فنی میتوان بورسیه گرفت برای کارشناسی یا مهندسی

    27 مرداد 1398 در 12:54
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام
      گرفتن بورسیه در مقطع کارشناسی بسار رقابتی و دشوار هستش.

      28 مرداد 1398 در 09:52

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان