بورسیه فول فاند ترکیه – دانشگاه بیلکنت

بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه

بورسیه فول فاند ترکیه – دانشگاه بیلکنت

بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه
دانشگاه بیلکنت ترکیه یکی از 3 دانشگاه برتر این کشور به دانشجویان بین المللی بورسیه فول فاندی اعطا می کند که امکان تحصیل رایگان در ترکیه را برای آنها فراهم می کند.

معرفی دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت (Bilkent University) دانشگاه جوانی است که کمتر از 40 سال از زمان تأسیس آن می‌گذرد. این دانشگاه در سال 1984 به عنوان اولین دانشگاه خصوصی و غیرانتفاعی ترکیه در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه تأسیس شد. این دانشگاه حالا 13 هزار دانشجو دارد که 43 درصد آنها با استفاده از بورسیه های مختلف در آن مشغول تحصیل هستند.

Bilkent University با اینکه قدمت چندانی ندارد اما یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه به حساب می آید. این دانشگاه در آخرین رنکینگ QS رتبه 560-551 را به دست آورده و سومین دانشگاه برتر ترکیه معرفی شده است.

بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه

مطابق آنچه در وبسایت دانشگاه بیلکنت آمده؛ حدود 43 درصد از دانشجویان این دانشگاه از بورسیه های مختلفی بهره مند هستند که هیچ تعهدی را در آینده برای آنها به همراه ندارد. دانشجویان بین المللی مقاطع و رشته‌ های مختلف این دانشگاه هم می توانند جزو دریافت کنندگان بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی آن باشند. به طور کلی هم نمرات دوره دبیرستان و آزمون های ملی و بین المللی، ملاک انتخاب دانشجویان دریافت کننده بورسیه در این دانشگاه است.

امتیازات بورسیه

داوطلبانی که واجد شرایط دریافت بورسیه دانشگاه بیلکنت ترکیه هستند، از معافیت های 20 تا 100 درصدی پرداخت شهریه بهره مند می شوند. برای کسانی که شرایط دریافت بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه را دارند، بورسیه اسکان هم در دسترس است.

دانشجویان می توانند برای حداکثر 4 ترم در برنامه آمادگی انگلیسی و حداکثر برای 10 ترم در برنامه های کارشناسی 4 ساله از بورس تحصیلی معافیت از شهریه بهره مند شوند. بورسیه های اسکان هم حداکثر تا 8 ترم ارائه می شود.

» مطلب مرتبط: تحصیل در ترکیه (هر آنچه باید بدانید)

شرایط دریافت بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه

دانشجویان دوره مقدماتی انگلیسی لازم است که در پایان هر دوره واجد شرایط شرکت در آزمون ECA یا PAE باشند و یا تا پایان سال تحصیلی PAE را پشت سر بگذارند.

دانشجویان دریافت کننده بورسیه باید GPA ‌سالانه حداقل 2.00/4.00 کسب کنند. GPA‌ کمتر به کاهش سطح بورسیه و کمک هزینه دریافتی منجر می شود.

» مطلب مرتبط: نمره GPA چیست و نحوه محاسبه آن چگونه است؟

دانشجویان دارای بورس تحصیلی اسکان باید حداقل معدل سالانه 2.50/4.00 داشته باشند. دانشجویانی که نتوانند این شرط را برآورده کنند، کمک هزینه خود را از دست می دهند. اگر معدل سالانه آنها کمتر از 2.00 باشد، بورس تحصیلی آنها دو سطح کاهش می یابد.

دانشجویان دریافت کننده بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه باید در لکچرها و فعالیت های دانشگاهی حضور فعالی داشته باشند تا همچنان بتوانند ار بورسیه بهره مند شوند.

چگونگی اپلای

از 15 فوریه (27 بهمن 1399) تا 10 ژوئیه (19 تیر 1400) می توان برای گرفتن پذیرش ترم پاییز 2021 دانشگاه بیلکنت ترکیه اقدام کرد. داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند اینجا و داوطلبان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هم می توانند اینجا فرم آنلاین اپلای را پر کنند.

اطلاعات بیشتر

اطلاعات بیشتر را می توانید در صفحه بورسیه دانشجویان بین المللی وبسایت دانشگاه بیلکنت پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان