تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

تحصیل در خارج بدون مدرک زبانآیا می‌ توان بدون مدرک زبان در خارج از کشور تحصیل کرد؟ این سؤال بسیاری از کسانی است که قصد دارند تحصیل خود را در دانشگاه های کشورهای دیگر ادامه دهند. دغدغه مدرک زبان این روزها که به دلیل شیوع کرونا، شرکت در کلاس ها و آزمون های زبان سخت تر از قبل شده و همچنین به دلیل افزایش قیمت ارزهای مختلف، هزینه شرکت در آزمون ها بسیار بالا رفته، اهمیت بیبشتری هم پیدا کرده است. در این پست نگاهی می اندازیم به کشورهایی که می توان بدون مدرک زبان از دانشگاه‌ های آنها پذیرش و از سفارت هایشان ویزای دانشجویی گرفت.

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان – رشته های پزشکی

با رشته های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) شروع می کنیم که جزو محبوب ترین رشته های تحصیلی هستند. تحصیل پزشکی بدون مدرک زبان در کدام کشورها ممکن است؟

چین: شما برای تحصیل پزشکی در چین، نه نیازی به مدرک زبان دارید و نه در آزمون ورودی شرکت می کنید. برای گذراندن دوره های پزشکی دانشگاه های چین به زبان انگلیسی شما باید با این زبان آشنایی کافی را داشته باشید اما مدرک آن (آیلتس یا تافل) را نیاز ندارید. همچنین در دوران کارآموزی باید برای ارتباط با بیماران، زبان چینی هم بدانید که یادگیری این زبان هم در طول دوره و با گذراندن واحدهای آموزشی آن صورت می گیرد و نیازی به گذراندن دوره جداگانه یا داشتن مدرک آن وجود ندارد.

نکته مهم درباره تحصیل پزشکی در چین این است که با وجود این شرایط آسان گیرانه، کیفیت آموزش پزشکی در دانشگاه های چین بالا و مدارک این دانشگاه ها در کشورهای بسیاری از جمله ایران معتبر و مورد قبول است.

مطلب مرتبط: تحصیل پزشکی در چین

گرجستان: دوره های پزشکی دانشگاه های گرجستان علاوه بر زبان گرجی و روسی، به زبان انگلیسی هم ارائه می شود. مثل چین شما برای تحصیل پزشکی در گرجستان هم نیازی به مدرک زبان و شرکت در آزمون ورودی ندارید. علاوه بر اینها، دانشگاه های پزشکی گرجستان محدودیت سنی هم ندارند و شما با سن بالا هم می توانید برای تحصیل پزشکی در گرجستان اقدام کنید. فقط باید به اندازه کافی انگلیسی (یا گرجی و روسی) بدانید.

مطلب مرتبط: تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان

روسیه: دانشگاه ‌های پزشکی روسیه هم آزمون ورودی ندارند و از دانشجویان بین ‌المللی مدرک زبان نمی ‌گیرند. تحصیل پزشکی در روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی ممکن است. شما برای ورود به دوره های روسی زبان، باید در دوره‌های پادفک روسیه که با عنوان دوره های پیش پزشکی روسیه هم شناخته می شوند، شرکت کنید. در این دوره ها متقاضیان تحصیل پزشکی در روسیه زبان روسی را هم فرا می گیرند و برای تحصیل به این زبان آماده می شوند.

دوره های انگلیسی زبان پزشکی روسیه نیازی به گذراندن دوره پیش پزشکی ندارند و یک سال کوتاه تر هستند.

سایر کشورها: ارمنستان، آذربایجان و بلغارستان هم بدون مدرک زبان دانشجویان پزشکی را پذیرش می‌کنند که از بین آنها دانشگاه ‌های بلغارستان آزمون ورودی دارند و دو کشور دیگر آزمون ورودی ندارند.

پیشنهاد ما: در کنار عدم نیاز به ارائه مدرک زبان؛ تحصیل به زبان انگلیسی، اعتبار مدارک، هزینه مقرون‌ به ‌صرفه و نداشتن آزمون ورودی، چین را به بهترین انتخاب بین کشورهای یادشده تبدیل کرده است.

اپلای بدون مدرک زبان – رشته های دیگر

آسیا و کشورهای نزدیک: اگر قصد تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان را دارید و انتخابتان رشته های غیرپزشکی (مثل رشته های مهندسی و مدیریت) است، می توانید به برخی از کشورهای آسیایی مثل مالزی، هند، چین و برخی از کشورهای نزدیک مثل ترکیه و گرجستان فکر کنید. تحصیل در این کشورها یا مدرک زبان نمی خواهد و شما صرفا با دانستن زبان و گاه شرکت در یک مصاحبه می توانید از دانشگاه پذیرش بگیرید، یا اینکه با یک مدرک از آموزشگاه زبان هم کارتان به نتیجه می رسد.

کشورهای اروپایی: گزینه دیگر برای تحصیل در خارج بدون مدرک زبان برخی از کشورهای اروپایی مثل ایتالیا هستند که پپش از ورود به دانشگاه هایشان، امکان گذراندن دوره های زبان را به متقاضیان خارجی می دهند. موضوع ناراحت کننده اما این است که گرفتن ویزای این کشورها برای ایرانیان به خاطر حساسیت کشورها به موضوع پناهندگی، بسیار دشوار و در مواردی اصلا غیرممکن است. اما ایرانیان می توانند ویزای کدام کشورهای اروپایی را برای دوره های زبان بگیرند؟

سوئد: شما اگر برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های سوئد به آیلتس 6.5 نیاز داشته باشید، می توانید با داشتن آیلتس پایین تر (5.5 یا 6) اجازه ورود به سوئد را برای گذراندن دوره های زبانِ قبل از دانشگاه به دست آورید. اما همانطور که می بینید؛ باز هم شما باید یک مدرک زبان داشته باشید و در حقیقت، شما برای دوره های تقویت و ارتقاء سطح زبان می توانید ویزا بگیرید. ضمن اینکه هزینه این دوره ها هم مقرون به صرفه نیست.

فرانسه: شما می توانید قبل از ورود به دانشگاه های فرانسه، در دوره های زبان فرانسوی این کشور شرکت کنید.

مجارستان، چک، لهستان: این کشورها قبل از دوره های اصلی خود، دوره های آماده سازی ای برگزار می کنند (مثل پری مستر) که گرفتن پذیرش آنها نیازی به مدرک زبان ندارد و داشتن حدی از آشنایی با زبان، برای مصاحبه در سفارت کافیست. این دوره ها شرط سنی دارند و شهریه انها هم 6 تا 8 هزار یورو است.

دیدگاه (6)

  • ازاده پاسخ

    سلام برای دکتر عمران و مدیریت منابع آب میشه بدون مدرک زبان اپلی کرد؟

    15 آذر 1399 در 21:34
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام خانم آزاده وقتتون بخیر
      کشورهای آسیایی بدون مدرک زبان میشه اما سطح زبانتون باید خوب باشه

      16 آذر 1399 در 11:46
  • کامران رجبی پاسخ

    سلام ،می خواستم برای گرفتن پذیرش دکترا رشته ی مخابرات (یادگیری ماشین )اقدام کنم،و با زبان فرانسه آشنایی خوبی دارم،آیا شما خدماتی در این مورد ارائه میدهید؟

    20 آبان 1399 در 02:40
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام آقای رجبی
      برای بررسی شرایط خودتون و شانس اقدام بهتره بصورت تلفنی با کارشناس های ما ارتباط بگیرید.
      تماس با ما

      6 آذر 1399 در 10:40
  • مینا پاسخ

    سلام.ممنون از ایمیلی که فرستادید.
    در مورد رشته های،هنری هم توضیح بدهید .آیا رشته های هنری دارد؟
    کشورهایی مثل چک ولهستان

    19 آبان 1399 در 09:32
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام خانم مینا
      بله رشته های هنر هم ارائه میشوند.
      به علت اینکه تعداد متقاضیان این رشته زیاد نیست اطلاعت هر در این زمینه محدود تره
      میتونید برای بررسی شرایط تون وقت مشاوره بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید
      رزرو وقت مشاوره

      6 آذر 1399 در 10:52

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان