تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل-دندانپزشکی-در-اسپانیا

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل-دندانپزشکی-در-اسپانیادندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی، حداقل در بین ایرانیان است و سالانه تقاضای زیادی برای تحصیل در این رشته وجود دارد. از طرفی دیگر، ظرفیت برای پذیرش متقاضیان محدود است و عده زیادی از رسیدن به هدفشان باز می مانند. تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور از این رو رونق بسیاری دارد و در بین مقاصد مختلف هم کشورهایی با شرایط آسان پذیرش و هزینه های پایین تر طرفداران بیشتری دارند. تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا می تواند یکی از این گزینه های محبوب باشد. با دانستن شرایط تحصیل دندانپزشکی در این کشور می توانید علت جذابیت آن را متوجه شوید.

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران

اسپانیا از آن دسته کشورهاییست که بدون دیدن لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت هم می توان از اعتبار دانشگاه های آن برای تحصیل علوم پزشکی مطمئن بود. برای سال تحصیلی 2021-2020 وزارت بهداشت ایران، نام 26 دانشگاه اسپانیایی را در لیست دانشگاه های مورد تأیید خود قرار داده است و اگر شما در یکی از این 26 دانشگاه تحصیل خود را در رشته های پزشکی، مثل دندانپزشکی شروع کنید، در آینده مشکلی برای ارزیابی و تأیید مدارک خود در ایران نخواهید داشت.

نکته: در هنگام انتخاب دانشگاه محل تحصیل حتما به موضوع مورد تأیید بودن آن توجه کنید و صرف اینکه نام کشور محل تحصیل در فهرست وزارت بهداشت دیده می شود را دلیل معتبر بودن دانشگاه مقصد ندانید.

“دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در اسپانیا”

  1. Jaume I University
  2. Miguel Hernandez University of Elche
  3. Universidad Autonoma de Barcelona
  4. Universidad Autonoma de Madrid
  5. Universitat Internacional de Catalunya (UIC)
  6. University Balearic Islands
  7. University Complutense Madrid
  8. University of A Coruna
  9. University of Alcala
  10. University of Barcelona
  11. University of Extremadura
  12. University of Granada
  13. University of La Laguna
  14. University of Las Palmas de Gran Canaria
  15. University of Murica
  16. University of Navarra
  17. University of Oviedo
  18. University of Rovira I Virgili
  19. University of Salamance
  20. University of Santiago de Compostela
  21. University of Seville
  22. University of the Basque Country
  23. University of Valencia
  24. University of Vigo
  25. University of Zaragoza
  26. University Pompeu Fabra

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی

زبان اسپانیایی جزو زبان های پرکاربر دنیا است و یادگیری آن می تواند فرصت های تحصیلی و کاری زیادی را پیش روی فرد قرار دهد اما تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی هم امکان پذیر است و نیازی به تسلط به زبان اسپانیایی ندارد، اگرچه برای برقراری ارتباط با دیگران، به ویژه در خارج از محیط دانشگاه حدی از دانستن زبان اسپانیایی لازم است. ضمن اینکه دانشجویان باید رفته رفته در دو سه سال اول دوره تحصیلی خود زبان اسپانیایی را در سطحی فرا بگیرند که برای حضور در کلینیک های کشور اسپانیا مهارت زبانی لازم را داشته باشند.

بدون نیاز به مدرک زبان

به جز ارائه دوره ها به زبان انگلیسی، دیگر مزیت تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا که به موضوع زبان مربوط می شود، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان است. این را باید یک مزیت بزرگ دانست که شرایط پذیرش را برای داوطلبان بسیار هموار می کند.

تحصیل در مادرید و بارسلون

دانشگاه های زیادی در نقاط مختلف اسپانیا دوره های دندانپزشکی ارائه می کنند اما دوره های مورد نظر ما در دو شهر مادرید و بارسلون در دسترس هستند. مادرید، پایتخت اسپانیا و بارسلون یکی از بزرگ ترین شهرهای این کشور و دومین شهر پرجمعیت آن است؛ دو شهری که علاوه بر دو باشگاه ورزشی بسیار نامدار، صاحب چند دانشگاه بسیار معتبر در سطح جهان هم هستند و تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه ها می تواند یک آینده شغلی درخشان را برای دانشجویان بسازد.

اینها مزایا و نکات مثبتی است که می توانند بسیاری از داوطلبان تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور را به انتخاب کشور اسپانیا ترغیب کنند، البته نه لزوما در همه دانشگاه های این کشور. برخی از دانشگاه های اسپانیا شرایط متفاوتی دارند.

طول دوره دندانپزشکی در اسپانیا

دوره دندانپزشکی در اسپانیا یک دوره تمام وقت است که طی 5 سال ارائه می شود. دانشجویان این دوره ها باید 300 واحد را پاس کنند تا تحصیل خود را به طور کامل به پایان رسانده و مدرک خود را دریافت کنند. این دوره، جزو برنامه های انگلیسی زبان دندانپزشکی در دانشگاه های اسپانیا است اما در نیمه دوم آن که دانشجویان باید آموزش های کلینیکال ببینند، دانستن زبان اسپانیایی هم لازم است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

هزینه تحصیل در خارج از کشور، به ویژه در رشته های علوم پزشکی، یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است. هزینه دوره های دندانپزشکی در اسپانیا سالانه 14200 یورو است. همچنین داوطلبان تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا باید 7 هزار یورو تمکن مالی داشته باشند.

شرایط پذیرش دانشگاه های اسپانیا

این یکی از مهم ترین موضوعاتیست که در بررسی شرایط تحصیل رشته های پزشکی در یک کشور یا دانشگاه مورد توجه قرار می گیرد؛ خوشبختانه با همه اعتبار دانشگاه های دندانپزشکی اسپانیا و طبیعتا سختگیری آنها در پذیرش دانشجویان، این امکان فراهم شده است تا ایرانیان بدون شرکت در آزمون و تنها با گذراندن یک مصاحبه آنلاین برای گرفتن پذیرش دوره های دندانپزشکی دانشگاه های اسپانیا اقدام کنند.

نکته مثبت دیگر درباره شرایط پذیرش دانشگاه های اسپانیا، سقف سنی بالای آنها است. همه داوطلبانی که زیر 40 سال دارند، می توانند برای گرفتن پذیرش اقدام کنند.

نکته آخر هم که پیشتر البته از آن صحبت کردیم، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان است. مجموعه شرایط، گرفتن پذیرش دندانپزشکی از دانشگاه های اسپانیا را اصلا سخت نشان نمی دهد.

فرم مشاوره رایگان

دیدگاه (2)

  • منصوره پاسخ

    سلام خسته نباشید – ببخشید
    1- ورود به دندانپزشکی اسپانیا مستقیم است یا به شرط طی کردن کالج ؟
    2- معدل دیپلم حداقل چند باشد؟
    3- شهریه 14200 یورو برای دانشگاههای خصوصی است یا دولتی ؟ و آیا این دانشگاهها مورد تایید ایران هستند؟
    با سپاس و تشکر.

    28 مرداد 1399 در 11:00
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      خانم منصوره سلام
      ۱. باید آزمون ورودی زبان شرکت کنید
      ۲. معدل حداقل ۱۶
      ۳. دانشگاه خصوصی است و مورد تایید وزارت بهداشت ایران

      4 شهریور 1399 در 15:17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان