تحصیل رشته‌ معماری در چین

تحصیل رشته‌ معماری در چین : کشور چین یکی از کشور‌های بسیار پیشرفته می‌باشد که کیفیت آموزشی خوبی دارد و دانشجو‌های زیادی علاقه‌مند به تحصیل در چین هستند. تحصیل در دانشگاه‌های معروف کشور چین فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت کردن و رسیدن به هدف‌ها است.

دانشجو‌ها با انتخاب رشته‌ی معماری تکنیک‌های حل مشکلات، اصول مهندسی، ساخت ساختمان‌های مقرون به صرفه و چشم نواز مناسب را یاد می‌گیرند. از آنجایی که این کشور با بیشتر کردن همکاری خود با شریک‌های بین المللی پیشرفت زیادی در حوزه‌ی صنعتی و علمی داشته و خواهد داشت بنابراین نسل‌های جوان و آینده را با آگاهی فرهنگی، مسئولیت اجتماعی، مسئولیت زیست محیطی، توان‌مند و خلاق، حرفه‌ای و شایسته آموزش می‌دهد که بهترین اساس استاندارد‌های بین المللی می‌باشد.

تاریخچه‌ی معماری در کشور چین

کشور چین تاریخچه‌ی معماری آشکاری دارد که حدوداً به 2500 سال پیش بر می‌گردد. دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه سبک معماری بسیار غنی دوره‌های قدیم را نشان می‌دهد. در قرن جدید کشور چین قدم‌های بلند و خوبی در ترکیب طرح‌های سنتی و شاهنشاهی و معماری مدرن برداشته است.

تحصیل رشته‌ معماری در چین
تحصیل رشته‌ معماری در چین

بهترین مهارت‌های دانشجویان معماری

مهارت مهندسی و ریاضیات: معماران حرفه‌ای و خوب باید اصول مهندسی و ریاضیات قوی داشته باشند زیرا این مهارت به آن‌ها در تحلیل، تجزیه و جمع آوری اطلاعات کمک می‌کند همچنین احتمال و آمار در حل و محاسبه مسائل بسیار تاثیر دارد.

مهارت طراحی: معماران حرفه‌ای برای طراحی زیبای مدل‌های معماری و نوآوری به خلاقیت و مهارت‌های هنری نیاز دارند همچنین کسانی که با تاریخچه‌ی معماری گوناگونی آشنا هستند اثرهای بهتری خلق می‌کنند.

مهارت مدیریت پروژه: معماران و متخصصان معماری باید رهبری قوی داشته باشند تا بتوانند پروژه را از اول تا آخر مدیریت کنند.

مهارت ارتباطی: معماران در طول انجام پروژه‌ی خود به افراد زیادی نیازمند خواهند شد و مهارت ارتباط برای مشخص کردن موارد و قرارداد قانونی بسیار مهم است.

شغل‌ها با مدرک معماری

دانشجویانی که در رشته‌ی خود فارغ التحصیل شده‌اند می‌توانند با ارائه‌ی مدرک یا گواهینامه‌ی علمی در طول تحصیل مشغول به کار در تخصص خود شوند. رشته‌ی معماری بخش‌های گوناگونی دارد که کنون با آن‌ها آشنا می‌شویم.

برنامه ریزی شهری: کسی که مسئولیت توسعه‌ی زمین‌ها را دارد و از امکانات شهرها مراقبت می‌کند تا به رشد جمعیت و جامعه کمک کند برنامه ریز شهری می‌گویند.

طراح داخلی:  این رشته‌ی معماری دوست داشتنی طرفداران زیادی در بین دانشجو‌ها داشته است. معماران این رشته مسئول طراحی فضای داخلی مناسب می‌باشند.

معماری منظر: معماران منظر امکانات و فضا‌های باز مانند: فضاهای عمومی، مناطق مسکونی، پارک، باغ‌ها و … را طراحی می‌کنند.

معماری تحقیق: تغییرات زیادی در طراحی فیزیکی در کل جهان اتفاق می‌افتد و معماران تحقیق مسئولیت تحقیقات در مورد معماری در عصر دیجیتال را دارند تا از راه و روش آن‌ها اطمینان یابند.

شغل‌ها با مدرک معماری
شغل‌ها با مدرک معماری

بهترین دانشگاه‌های معماری کشور چین

اکنون می‌خواهیم دانشگاه‌های خوب کشور چین را برای رشته‌ی معماری معرفی کنیم:

دانشگاه سوژو (Suzhou Cntennial College):

این دانشگاه در سال 1966 در کشور چین تاسیس شد همچنین تنها کالج کانادایی است که در چین می‌باشد. این دانشگاه عالی برنامه‌ی لیسانس را به صورت تکنسین معماری ارائه می‌دهد و دانشجوها را به سمت طراحی ساخت و ساز می‌برد همچنین این دانشگاه مسیری را برای مطالعات در دانشگاه‌های کانادایی باز می‌کند.

دانشگاه شیان جیاوتونگ لیورپول (Xian jiao tong University):

این دانشگاه بین المللی در سال 2006 در کشور چین تاسیس شد. از آنجایی که تمامی برنامه‌ها و کلاس‌های دانشگاه شیان جیاوتونگ به زبان انگلیسی برگزار می‌شود بنابراین برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب می‌باشد.

دانشگاه نینگبو ناتینگهام (Ningbo Nottingham University):

این دانشگاه برتر انگلستان می‌باشد که در کشور چین مستقر شده است. تمام کلاس‌ها و دوره‌های این دانشگاه به زمان انگلیسی تدریس می‌شود. یکی از دوره‌های معماری ارائه شده در این دانشگاه مهندسی معماری و طراحی محیط زیست می‌باشد.

دانشگاه‌ تسینخوا (Tsinghua University):

این دانشگاه پر طرفدار در شهر پکن در سال 1911 تاسیس شده است و یکی از بهترین دانشگاه‌های چین می‌باشد و اکثر رهبر‌های سیاسی و تجاری کشور چین در همین دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند. دوره‌های مهندسی معماری، مهندسی عمران، روزنامه‌نگاری و علوم اطلاعات به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و حدود 19 مدرسه و 55 قسمت در سیستم آموزشی آن موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان