تمکن مالی آلمان برای ویزای دانشجویی – همه آنچه باید بدانید

تمکن مالی آلمان برای ویزای دانشجویی

تمکن مالی آلمان برای ویزای دانشجویی – همه آنچه باید بدانید

تمکن مالی آلمان برای ویزای دانشجویی

از میان الزامات صدور ویزای دانشجویی آلمان یکی هم Bank Statement یا گواهی تمکن مالیست که به دولت آلمان نشان می دهد متقاضی دریافت ویزای دانشجویی این کشور منابع مالی (Finanzierungsnachweis) لازم را برای تأمین هزینه زندگی در آلمان به مدت 1 سال دارد و می تواند به منظور تحصیل در آلمان به مدت 1 سال در این کشور اقامت داشته باشد. در این مطلب به تمکن مالی آلمان برای ویزای دانشجویی و شرایط دریافت این گواهی می پردازیم.

به منظور دریافت گواهی تمکن مالی آلمان برای ویزای دانشجویی از راه های مختلفی می توان اقدام کرد اما آنچه بیشتر متقاضیان انجام می دهند؛ افتتاح یک حساب مسدودشده (Sperrkonto) در آلمان است. متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی آلمان باید مبلغ مشخصی را در این حساب بلوکه کنند که تا همین اواخر، این مبلغ 8640 یورو بود؛ یعنی ماهانه 720 یورو برای پرداخت هزینه های 12 ماه زندگی در آلمان باید کنار می گذاشتند و هر ماه می توانستند به همین میزان هم از حساب خود برداشت کنند. حالا اما این مبلغ افزایش پیدا کرده است.

با اعلام وزارت خارجه آلمان در جولای 2019 مبلغ لازم برای سپرده گذاری در حساب پشتیبانی مالی، از ژانویه 2020 بیشتر شده است و این موضوع شامل متقاضیانی که از اول سپتامبر 2019 مدارک خود را تحویل سفارت آلمان داده اند هم می شود. حالا متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی آلمان باید 10236 یورو در حساب پشتیانی مالی بلوکه کنند؛ یعنی ماهانه 853 یورو و میزان برداشت از حساب در هر ماه هم همین اندازه است.

روند افتتاح حساب مسدودشده و گرفتن تأییدیه تمکن مالی

اما حساب مسدودشده را برای اثبات تمکن مالی چگونه می توان باز کرد؟ این کار روند پیچیده ای ندارد و به شکل خلاصه شامل مراحل زیر می شود:

ابتدا باید از میان دو گزینه Fintiba و Deutsche Bank یکی را برای افتتاح حساب انتخاب کنید.

اگر انتخابتان Fintiba باشد؛ می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید ولی اگر قصد افتتاح حساب در Deutsche Bank را داشته باشید، باید فرم PDF درخواست را داونلود و پر کنید. همچنین (در مورد Deutsche Bank) باید در سفارت آلمان مرحله قانونی سازی را طی کنید.

در مرحله بعد باید مبلغ مشخص شده که 10236 یورو است را به حساب واریز کنید.

در پایان هم گواهی و تأییدیه حساب مسدودشده را دریافت و به همراه سایر مدارک لازم برای گرفتن ویزای دانشجویی آلمان به سفارت آلمان ارائه می کنید.

مدارک لازم برای افتتاح حساب مسدودشده آلمان

مدارک لازم برای افتتاح حساب، به ملیت دانشجو و همچنین اینکه انتخابش Fintiba است یا Deutsche Bank، بستگی دارد.

برای ثبت نام و ساخت حساب مسدودشده آلمان در Fintiba یک کارت شناسایی یا گذرنامه کافیست و طی کمتر از 10 دقیقه می توان حساب مسدودشده (Sperrkonto) را برای واریز مبلغ تمکن مالی آماده کرد.

برای افتتاح Sperrkonto یا همان حساب مسدودشده در Deutsche Bank ولی به مدارک بیشتری نیاز هست که عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست
  • گذرنامه معتبر
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • صورتحساب بانکی از درآمد متقاضی
  • هزینه پیش پرداخت

انتخاب بانک برای افتتاح حساب

Fintiba یا Deutsche Bank؛ کدامیک برای افتتاح حساب مسدودشده انتخاب بهتری است؟ در مجموع می توان گفت Fintiba بین دانشجویان بین المللی محبوبیت بیشتری دارد؛ چون امکان ثبت نام آنلاین را هم به متقاضیان می دهد و ثبت نام آن روند ساده تر، کوتاه تر و سریع تری دارد. اگر روند دریافت گواهی تمکن مالی را در قسمت های قبلی مطلب خوانده باشید، متوجه شده اید که افتتاح حساب در Deutsche Bank روال طولانی تر و تا اندازه ای پیچیده دارد.

سرعت در افتتاح حساب مسدودشده در آلمان و انتقال مبلغ لازم برای اثبات تمکن مالی، اهمیت زیادی دارد و از دست دادن زمان در این مرحله می تواند به از دست دادن وقت سفارت و تأخیر در ارائه درخواست ویزای دانشجویی آلمان شود.

در جدول زیر می توانید جزئیات شرایط هر دو گزینه را برای افتتاح حساب مسدودشده در آلمان ببینید و با مقایسه دقیق آنها، انتخاب حساب شده ای داشته باشید.

Fintiba Deutsche Bank
افتتاح حساب مسدودشده چقدر طول می کشد؟ کمتر از 10 دقیقه تا چند هفته
افتتاح حساب آنلاین دارد؟ بله خیر
هزینه خدمات اولیه 89 یورو 150 یورو
هزینه ماهانه 4.90 یورو 5.90 یورو
مبلغ قابل برداشت ماهانه چقدر است؟ 853 یورو 853 یورو
نیاز به تأیید مدارک از سوی سفارت / کنسولگری آلمان وجود دارد؟ خیر بله
هزینه تأیید مدارک ندارد 10 تا 30 یورو
افراد زیر 18 سال امکان افتتاح حساب مسدودشده دارند؟ خیر بله
امکان برخورداری از بیمه سلامت، با افتتاح حساب مسدودشده وجود دارد؟ بله خیر
پشتیبانی خیلی سریع نه چندان سریع
امکان اقدام از طریق اپ با راهنمای گام به گام بله خیر
مورد تأیید اداره فدرال آلمان است؟ بله بله
وبسایت Fintiba.com Db.com

توضیحات:

Fintiba به جز حساب مسدودشده، یک بیمه درمانی متناسب با شرایط متقاضی را هم ارائه می کند که هم بیمه ورودی مورد نیاز ویزا و هم بیمه دولتی مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه را در بر می گیرد. همه این سرویس ها به صورت آنلاین فعال می شوند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفتر بیمه محلی نیست.

Fintiba همچنین بصورت آنلاین (وب و تلفن همراه) اجازه دسترسی به اطلاعات حساب (مثل مانده حساب) و مدیریت حساب را به صاحب آن می دهد.

برداشت پول از حساب مسدودشده در آلمان

اولا که صاحب حساب در حال حاضر و طبق آخرین تصمیم دولت آلمان، می تواند تا سقف 853 یورو در ماه از آن برداشت کند. البته اگر بیش از 10236 یورو به حساب واریز کرده باشند، می توانند بیش از 853 یورو هم برداشت کنند.

به منظور برداشت از حساب مسدودشده هم باید یک حساب بین المللی دانشجویی در آلمان باز کرد و هر ماه مبلغ قابل برداشت را به آن منتقل کرد.

نکات تکمیلی

متقاضی باید حساب را به نام خود باز کند و فرد دیگری نباید در این روند نقش داشته باشد.

در صورت رد شدن درخواست ویزای دانشجویی آلمان از سوی سفارت این کشور متقاضیان می توانند برای دریافت مبلغ واریزی خود به حساب مسدودشده، اقدام کنند. البته هزینه های جانبی برای افتتاح حساب، بازگردانده نمی شود اما پول واریزشده به حساب را با طی کردن روندی که از ارائه دهنده Sperrkonto یا کنسولگری آلمان قابل استعلام است، می توان بازپس گرفت.

مبلغ لازم برای Sperrkonto را فردی غیر از متقاضی هم می تواند به حساب او واریز کند. این فرد باید ابتدا هویت خود را ثابت کند.

طی 2 هفته از زمان ورود به آلمان دانشجو باید آدرس محل زندگی خود در آلمان را در Resident ‘Office یا Einwohnermeldeamt ثبت کند. ارائه دهنده Sperrkonto برای ارسال جزئیات حسابتان، به آن نیاز خواهد داشت.

ازجمله راه های دیگر اثبات تمکن مالی لازم برای تأمین هزینه زندگی در آلمان این است که یکی از بستگان متقاضی تحصیل در آلمان تأمین و پرداخت هزینه های او را تضمین کند.

دیدگاه (27)

  • حمید رضا اثنی پاسخ

    سلام وقتتون به خیر
    میخواستم ببینم برای تمدید ویزای تحصیلی برای سال دوم ارشد اگه سر کار رفته باشیم اونجا و حقوق داشته باشیم(نیمه وقت) آیا باز هم باید تمکن مالی ارائه بدیم؟
    ممنونم

    23 شهریور 1400 در 23:43
  • شایان مرادی پاسخ

    سلام ، برای پرداخت مبلغ برای حساب بانک Fintiba به چه صورت می شه عمل کرد؟ می شه 10000 یورو رو به صرافی بدیم و برامون براخت کنه؟ اگه نه چطوری باید این مبلغ باید برای افتاح انلاین حساب پرداخت بشه؟ با توجه به محدودیت خرید ارز هم من دارم خرد خرد یورو می خرم نگه می دارم نمی خوام موقع رفتن مجبور به گرفتن تمکن مالی از بانک ایرانی بشم که برم یورو رو بفروشم و بعد گرفتنش دوباره از بازار ازاد یورو بخرم که کلی ضررشه .راهنمایی کنید لطفا

    6 اسفند 1399 در 17:52
    • شیرین اهتمامی پاسخ

      سلام وقت بخیر جناب مرادی
      مبلغ ۱۰ هزار یورو باید در حسابتون در بانک ایران باشه بعد از گرفتن نامه تمکن مالی و بعد از رفتن به آلمان مدت یک هفته فرصت دارید تا حساب بانکی اونجا باز کنید و این مبلغ رو به صورت نقدی در حسابتون واریز کنید

      9 اسفند 1399 در 15:37

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان