تمکن مالی کانادا برای متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا

تمکن مالی کانادا برای متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا

تمکن مالی کانادا برای متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا

تمکن مالی کانادا برای متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا

گواهی تمکن مالی یکی از مهم ترین مدارکی است که متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی بسیاری از کشورها باید به سفارت کشور مقصد ارائه دهند. افرادی هم که برای تحصیل در کانادا و یا هر هدف دیگری، قصد سفر به این کشور را دارند باید توانایی مالی خود را اثبات کنند. در این مطلب به موضوع تمکن مالی کانادا برای متقاضیان ویزای تحصیلی و مهاجرتی کانادا می پردازیم. با ما همراه باشید.

تمکن مالی کانادا برای متقاضیان ویزای تحصیلی و مهاجرتی کانادا

مدرک مهم و تعیین کننده

داشتن توانایی مالی لازم برای تأمین هزینه های متقاضی در زمان اقامت در کشور مقصد تأثیر مهمی در پذیرش یا رد درخواست ویزای افراد دارد. اگر تمکن مالی متقاضیان، از حد نصاب لازم کمتر باشد، احتمال پذیرش درخواست ویزا کاهش می یابد و خیلی ها به این دلیل موفق به دریافت ویزا نمی شوند. کانادا هم ازجمله کشورهایی است که برای صدور ویزا، به این موضوع توجه ویژه ای دارند و متقاضیان دریافت انواع مختلف ویزای کانادا باید بتوانند توانایی مالی خود را به سفارت این کشور اثبات کنند.

نشانه بازگشت به کشور خود

توانایی مالی البته به دلیلی دیگر هم برای صادرکنندگان ویزا اهمیت دارد؛ پول و دارایی های دیگر فرد باید به اندازه ای باشد که سفارت کانادا را متقاعد کند پس از اتمام مدت اعتبار ویزا، او به کشور خود بازمی گردد.

گردش مالی حساب

در بررسی توانایی مالی متقاضی ویزای کانادا گردش مالی حساب او هم تعیین کننده است. ورودی و خروجی حساب متقاضی، اوضاع کاری و تجاری او را می تواند مشخص کند و باید نشان از فعالیت موفق متقاضی داشته باشد.

ترجمه و مهرشده

برای اینکه سفارت کانادا بتواند توانایی مالی متقاضی دریافت ویزای این کشور را بررسی کند، گواهی باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و شخص حقوقی (مثل بانک یا مترجم رسمی یا نهادهای دولتی) آن را مهر و امضا کرده باشند.

لازم برای دریافت هر نوع از ویزا

اگرچه مخاطبان این مطلب عموما متقاضیان تحصیل در خارج از کشور هستند و به‌طور خاص؛ قصد تحصیل در کانادا را دارند ولی ارائه گواهی تمکن مالی تنها برای متقاضیان دریافت ویزای دانشجویی کانادا الزامی نیست و کسانی که با هدف گردشگری یا تجارت (سرمایه گذاری و کارآفرینی) می خواهند به کانادا سفر کنند هم باید برای دریافت ویزای مربوط، توانایی مالی خود را اثبات کنند. البته میزان توانایی مالی برای دریافت انواع مختلف ویزای کانادا یکسان نیست.

انواع مدارک تمکن مالی کانادا

 توانایی مالی، فقط گردش حساب نیست و اوراق سپرده، گواهی سپرده طلا از بورس کالا، سهام و سند خانه و کارخانه و دفتر و مغازه را نیز شامل می ‌شود که باید ترجمه رسمی شده و ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری باشد.

تاریخ صدور گواهی تمکن مالی کانادا

مدرک تمکن مالی کانادا برای متقاضیان ویزای این کشور، اگر شامل اطلاعات حساب بانکی باشد و بانک آن را صادر کند، نباید در زمان مصاحبه سفارت (appointment time) بیش از 15 روز از تاریخ صدور آن گذشته باشد اما اگر این گواهی، ترجمه رسمی سند خانه، دفتر کار و مانند اینها باشد، می تواند تاریخ صدور آن به چند ماه قبل از زمان مصاحبه هم برگردد.

گواهی حساب بانکی متقاضیان دریافت ویزای کانادا می تواند به دلار کانادا یا آمریکا و یا یورو صادر شود و باید شامل اطلاعات زیر باشد:

  • گردش حساب 6 ماه اخیر
  • موجودی حساب با حد نصاب موردنظر سفارت
  • میزان گردش حساب (به لاتین)
  • جزئیات گردش حساب 6 ماه اخیر (ضمیمه نامه تمکن مالی)

نکته مهم: نامه تمکن مالی صادرشده از سوی بانک، باید ممهور به مهر اداره بین‌ المللی بانک بوده و هولوگرام داشته باشد. اصل این مدرک باید به سفارت ارائه شود و سفارت، کپی یا نسخه اسکن‌ شده آن را نمی پذیرد.

نوع بانک صادرکننده گواهی (دولتی یا خصوصی بودن) اهمیتی ندارد و گواهی هر نوع بانکی می تواند معتبر باشد. گواهی تمکن مالی، راستی آزمایی شده و در صورت جعلی و غیرواقعی بودن، متقاضی با جرائمی مثل ممنوعیت ورود به کانادا تا 10 سال روبرو می شود.

گواهی تمکن مالی برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا

اگر شما متقاضی دریافت ویزای دانشجویی کانادا هستید باید با ارائه مدارکی نشان دهید توانایی تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا را دارید. اگر شما همراه با همسر (و فرزندان) خود قصد اقامت در کانادا را دارید، باید توانایی خود در پوشش دادن هزینه های آنها را هم اثبات کنید. این کار را از راه های زیر می توانید انجام دهید:

  • افتتاح حساب در یک بانک کانادایی و سپرده گذاری در آن
  • دریافت گواهی سرمایه گذاری کانادا (GIC یا GUARANTEED INVESTMENT CERTIFICATE) از یک مؤسسه مالی معتبر کانادایی
  • دریافت وام از یک بانک کانادایی برای مدت زمان تحصیل

جز اینها، شما باید با ارائه مدارکی نشان دهید که شهریه دانشگاه را پرداخت کرده اید و اجاره خانه خود را هم حداقل برای ترم اول، در اختیار دارید.

نکته: گواهی تمکن مالی برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا باید مربوط به 4 ماه گذشته باشد.

معافیت از ارائه گواهی تمکن مالی

اگر شما با هدف تحصیل در کانادا قصد سفر به این کشور را داشته باشید؛ در صورت اینکه تحصیلتان رایگان باشد، نیازی به ارائه مدرک تمکن مالی برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور نخواهید داشت. این موضوع، یعنی رایگان بودن تحصیل، باید در نامه پذیرش (proof of acceptance یا admission letter‌) که از مدارک اصلی لازم برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا است، ذکر شده باشد.

دانشجویانی که با دریافت بورسیه تحصیلی کانادا امکان تحصیل رایگان در کانادا را به دست می آورند، با توجه به بند قبل، از ارائه گواهی تمکن مالی برای دریافت ویزا بی نیاز می شوند. این بورسیه ها به ویژه در مقطع دکترا در دسترس دانشجویان مستعد بین المللی هستند.

معمولا در نامه‌های پذیرشی که در آن‌ها قید شده باشد دانشجو، دستیار تحقیق (RESEARCH ASSISTANCE) یا دستیار تدریس (TEACHING ASSISTANCE) است، ارائه مدرک تمکن مالی نیاز نیست.

نکته: اگر دانشجوی بین المللی متقاضی ویزای دانشجویی کانادا موفق به دریافت کمک هزینه یا بورسیه برای تحصیل در کانادا شده باشد، باید نامه رسمی‌ آن را ضمیمه مدارک خود کند.

میزان تمکن مالی متقاضیان تحصیل در کانادا

خارج از استان کبک

10هزار دلار کانادا (+مبلغ شهریه) میزان تمکن مالی لازم برای دانشجویان خارج از استان کبک در هر سال است. همچنین مبلغ تمکن مالی برای اولین عضو خانواده همراه دانشجو، ۴ هزار دلار کانادا و مبلغ تمکن مالی برای دومین و سومین عضو خانواده همراه دانشجو، ۳ هزار دلار کانادا در سال است.

استان کبک

میزان تمکن مالی لازم برای دانشجویان بین المللی خواهان تحصیل در استان کبک کانادا و خانواده هایشان به صورت زیر  است:

تمکن مالی برای خود دانشجو: ۱۰ هزار دلار کانادا (+شهریه) در سال

تمکن مالی برای اولین عضو بالای 18 سال خانواده همراه دانشجو: ۵۱۰۰ دلار در سال

تمکن مالی برای دومین عضو بالای 18 سال خانواده همراه دانشجو: ۳۸۰۰ دلار در سال

تمکن مالی برای دیگر اعضای بالای 18 سال خانواده همراه دانشجو: ۵۱۲۵ دلار کانادا در سال

تمکن مالی برای اعضای زیر 18 سال خانواده همراه دانشجو: ۱۹۰۳ دلار کانادا در سال

دیدگاه (4)

  • پیمان پاسخ

    با سلام ببخشید من سوال داشتم جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا نامه بانک ملی که ریال نوشته رو وقتی تبدیل کنیم به نرخ دولتی دلار کانادا موجود در بنک استیتمنت میشه:
    ۱دلار کانادا= ۳۲۰۰۰ ریال
    که تبدیلش میشه خیلی زیاد میشهبه دلار کانادا.مثلا ۳۰۰ میلیون تومن میه۹۳۰۰۰ دلار کانادا.میخواستم بپرسم ایا باید همین۹۳۰۰۰ دلار رو ذکرکنم توی فایننشیل لتر؟.افیسر شک نمیکنه

    13 مهر 1399 در 19:39
  • الهام پاسخ

    سلام وقت شما بخیر
    ببخشید امکان اینکه من به همراه دخترم که یازده سال داره الان و خودم 46 دارم برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنم پذیرش بشم هست؟
    ارشد نرم افزار خوندم از دانشگاه آزاد مشهد و تازه هم فارغ التحصیل شدم برای گذروندن مجدد ارشد و یا دکتری میخوام از این طریق برم

    9 مهر 1399 در 07:52
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام خانم موسی زاده
      برای فرزندتون شانس خوبی هست
      برای خودتون با ۴۶ سال برای ارشد مجدد خیر ضعیفه
      بهتره برای ویزای پیوست با فرزندتون اقدام کنید و بعد از ورود تحصیل کنید

      9 مهر 1399 در 15:28

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان