ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱ (سال ۱۳۹۸) – هر آنچه باید بدانید

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱ (سال ۱۳۹۸) - هر آنچه باید بدانید

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱ (سال ۱۳۹۸) – هر آنچه باید بدانید

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱ (سال ۱۳۹۸) - هر آنچه باید بدانید

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱ (سال ۱۳۹۸) آمریکا از 2 اکتبر امسال (10 مهر) شروع شده و تا 5 نوامبر امسال (14 آبان) هم ادامه خواهد داشت. شاید خیلی از ایرانیان با این تصور که دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا اجازه ورود ایرانیان به این کشور را نمی دهد و در نتیجه شرکت آنها در لاتاری ممنوع است؛ از ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا صرفنظر می کنند اما باید بدانید؛ ایران جزو کشورهای غیرمجاز لاتاری نیست و ایرانیان همچنان می توانند حداقل در میان برندگان این قرعه کشی قرار بگیرند.

لاتاری چیست؟

لاتاری در لغت، یعنی بخت آزمایی و قرعه کشی و لاتاری گرین کارت آمریکا هم نوعی برنامه مهاجرتی دولت آمریکا برای پذیرش متقاضیان مهاجرت به این کشور از ملیت های مختلف است. متقاضیان مهاجرت به آمریکا می توانند به شکلی نسبتا ساده در این قرعه کشی ثبت نام کنند و اگر یکی از 50 هزار نفری باشند که قرعه به نامشان می خورد، می توانند برای دریافت ویزای دایورسیتی (تنوع نژادی) آمریکا اقدام کنند. برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا به صورت تصادفی یا رندوم و توسط برنامه های کامپیوتری انتخاب می شوند.

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱ (سال ۱۳۹۸)

امسال هم مثل سال های قبل، برنامه لاتاری برقرار است و مدتی هم است که ثبت نامش شروع شده است و حدود 17 روز دیگر تمام می شود. به طور دقیق تر؛ متقاضیان، تا ساعت ۲۰:۳۰ روز ۱۴ آبان سال ۱۳۹۸ برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱ (سال ۱۳۹۸) فرصت دارند و البته بهتر است این کار را به روزهای آخر موکول نکنند.

شرایط لازم برای ثبت نام لاتاری

می توان گفت ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا شرایط خاصی ندارد و شما با هر سنی و با هر مدرک تحصیلی‌ای می توانید در لاتاری ثبت نام کنید اما در صورت برنده شدن در آن، برای دریافت ویزای دایورسیتی (Diversity) آمریکا باید شرایط خاصی داشته باشید. برندگان لاتاری، برای دریافت ویزای تنوع نژادی آمریکا باید دیپلم 12 ساله داشته باشند. تحصیلات افرادی که دیپلم 11 ساله فنی حرفه ای دارند ولی بیش از 1 سال در دانشگاه درس خوانده‌ اند هم معادل دیپلم 12 ساله ارزیابی می‌ شود.

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱

برای ثبت نام در لاتاری باید به اینجا بروید. بعد از وارد کردن کد امنیتی، فرم ثبت نام ظاهر می شود و شما 30 دقیقه فرصت خواهید داشت اطلاعات لازم را وارد کنید. فرم را باید به صورت آنلاین پر کنید و امکان دخیره کردن آن وجود ندارد. هر نفر هم فقط می تواند یک فرم ثبت کند. با توجه به اینکه ممکن است ترافیک بالای سایت ثبت نام در روزهای پایانی مهلت ثبت نام مانع از ثبت نام شما شود، بهتر است هرچه زودتر این کار را انجام دهید. اما در فرم چه اطلاعاتی را باید وارد کنید؟

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری

  • نام و نام خانوادگی متقاضی اصلی
  • جنسیت
  • تاریخ دقیق تولد مطابق پاسپورت یا شناسنامه
  • شماره پاسپورت و تاریخ انقضای آن
  • شهر و کشور محل تولد
  • آدرس کامل محل سکونت
  • اطلاعات تماس و آدرس ایمیل
  • میزان تحصیلات
  • شرایط تأهل
  • اطلاعات همسر و فرزندان (در صورت نیاز)

دقت داشته باشید که اطلاعات تمامی فرزندان یا فرزندخوانده های زیر ۲۱ سال و مجرد زنده، باید ذکر شود.
فرزندان بالای ۲۱ سال باید خود به صورت جداگانه ثبت نام کنند و نمی توانند زیرمجموعه خانواده باشند.
اگر هم فرزندی متولد آمریکا است یا گرین کارت آمریکا را دارد، نیازی به وارد کردن اطلاعاتش در فرم وجود ندارد.
نکته مهم: در ثبت اطلاعات همسر و فرزندانتان، بسیار دقت کنید؛ چراکه در صورت بروز اشتباه، حتی در صورت برنده شدن هم، کیس شما رد خواهد شد.

  • یک قطعه عکس برای خود و تمامی همراهان
» مطلب مرتبط: تحصیل در آمریکا (هر آنچه باید بدانید)

» مطلب مرتبط: ویزای دانشجویی آمریکا

» مطلب مرتبط: تحصیل رایگان در آمریکا در مقطع دکترا

ویژگی های فنی عکس لاتاری

یکی از ملزومات ثبت نام لاتاری عکس است، یک قطعه عکس برای خود و تمامی همراهانتان، حتی نوزادی که چند روز از تولدش می گذرد. عکس ثبت نام لاتاری باید ویژگی های فنی زیر را داشته باشد و هر عکسی را  نمی توان آپلود کرد:

  • عکس مربعی‌ شکل و ابعاد آن ۵ در ۵ سانتیمتر یا ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل باشد با زمینه سفید
  • رزولوشن عکس ۳۰۰ dpi باشد
  • فرمت فایل jpg باشد
  • حجم عکس حداکثر ۲۴۰ کیلوبایت (kb) باشد

در زیر می‌ توانید نمونه هایی از عکس های مورد قبول لاتاری را ببینید.

نمونه هایی از عکس های مورد قبول لاتاری

زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۱

مثل هر سال، نتیجه لاتاری ویزای دایورسیتی آمریکا، اول ماه می (نیمه اول اردیبهشت) اعلام می شود.

کشورهای غیرمجاز برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱

مجاز بودن یا مجاز نبودن یک کشور برای شرکت شهروندان آن در لاتاری، لزوما ارتباطی به کیفیت روابط آن با آمریکا ندارد. امسال، شهروندان کشورهای زیر امکان شرکت در لاتاری را ندارند:

بنگلادش، برزیل، کانادا، چین، کلمبیا، جمهموری دومنیکن، السالوادور، هائیتی، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، پرو، فیلیپین، کره جنوبی، بریتانیا (بجز ایرلند شمالی) و مستعمرات آن و ویتنام

با توجه به فهرست بالا؛ شهروندان ایران و افغانستان امکان شرکت در لاتاری 2021 را دارند.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری

افرادی که نامشان به عنوان یکی از 50 هزار برنده لاتاری 2021 اعلام می شود، باید فرم های DS-260 را برای خود و همراهانشان تکمیل کنند. از سال 2015 این فرم به صورت آنلاین تکمیل و ارسال می شود ولی تا قبل از آن ارسال این فرم به صورت پستی صورت می گرفت و طبیعتا فرم هم کاغذی بود. پس از این، در بازه یکساله 1 اکتبر 2020 (10 مهر 1399) تا 30 سپتامبر 2021 (8 مهر 1400) برندگان برای مصاحبه و بررسی مدارک فراخوانده می شوند. پس از انجام مصاحبه در سفارت و تأیید مدارک، ویزای Diversity برای شما (و همراهانتان) صادر شده و می توانید به آمریکا سفر کنید و گرین کارت یا مجوز اقامت دائم آمریکا را دریافت کنید.

دیدگاه (3)

  • ماری نظری پاسخ

    میخواهیم امریکا بروم چون درافغانستان مشکل زیاد دارم بی سرپرست استم همرای اولادیم شوهرم شهید شده

    20 مهر 1399 در 09:14
  • ماری نظری پاسخ

    میخواهم امریکا برو چون مشکل زیاد دارم درافغانستان

    20 مهر 1399 در 09:10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان