دانشگاه آکسفورد در انگلستان (رتبه 6)

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد در انگلستان (رتبه 6)

دانشگاه آکسفورد در انگلستان (رتبه 6)

دانشگاه آکسفورد

یک دانشگاه با قدمت فراوان، پرآوازه و بسیار معتبر؛ در دنیا دانشگاههای زیادی را نمی توان با این ویژگی ها سراغ گرفت و دانشگاه آکسفورد یکی از این معدود دانشگاههاست. دانشگاهی که قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان دنیا و دومین دانشگاه قدیمی جهان محسوب می‌شود، نامی بسیار آشنا دارد و سال ها در رده‌بندی‌های مختلف دانشگاهی، یکی از 10 دانشگاه برتر جهان معرفی شده است.

دانشگاه آکسفورد در شهری به همین نام در 90 کیلومتری شمال غربی لندن واقع شده است. سال تأسیس آن مشخص نیست اما قدمت آموزش و تدریس در آن، طبق اسناد معتبر تاریخی، به سال 1096 میلادی برمی گردد و بر همین اساس، آکسفورد را بعد از دانشگاه بولونیای ایتالیا، دومین دانشگاه قدیمی پابرجای جهان می‌دانند.

[av_promobox button=’no’ label=’Click me’ link=’manually,http://’ link_target=” color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ box_color=’custom’ box_custom_font=’#0070e8′ box_custom_bg=’#dbdbdb’ box_custom_border=’#dbdbdb’ av_uid=’av-3ylxvb’]

[av_font_icon icon=’ue8bf’ font=’fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’20px’ position=’right’ color=” av_uid=’av-2dioo7′][/av_font_icon] مطلب مرتبط: تحصیل در انگلستان

[/av_promobox]

از سال 1167 میلادی که هنری دوم، پادشاه وقت انگلستان، پس از اخراج دانشجویان انگلیسی از دانشگاه پاریس، حضور دانشجویان انگلیسی را در این دانشگاه ممنوع اعلام کرد، آکسفورد رشد سریعی پیدا کرد. دانشگاه کمبریج، دیگر دانشگاه قدیمی انگلیس هم به نوعی از دل آکسفورد بیرون آمده است. در سال 1209 میلادی و پس از بروز درگیری میان دانشجویان و ساکنان (شهر) آکسفورد، برخی از کادر آکادمیک این دانشگاه به شهر کمبریج پناه برده و بعد از مدتی هم دانشگاه کمبریج را بنا نهادند. آکسفورد و کمبریج را دانشگاههای باستانی و همچنین آکسبریج می‌خوانند.

آکسفورد، اصطلاحا یک «دانشگاه شهری» است؛ یه این معنی که یک پردیس اصلی و مرکزی ندارد و دانشکده‌ها، دپارتمان‌ها و سایر بخش‌های آن، در سرتاسر شهر آکسفورد پراکنده است. این دانشگاه صاحب بزرگترین کتابخانه بریتانیا با بیش از 11میلیون جلد کتاب و همینطور صاحب چند موزه، گالری و پارک است که بازدید و استفاده از آنها برای عموم مردم ممکن است.

دانشگاه دولتی آکسفورد از 38 کالج و 6 مؤسسه خصوصی (درون دانشگاه) تشکیل شده است و تمام دانشجویان و بیشتر کادر آکادمیک دانشگاه باید عضو یکی از این کالج‌ها باشند. آکسقورد از این نظر، یک دانشگاه دولتی بحساب می‌آید که از دولت بریتانیا بودجه دریافت می‌کند ولی از آنجا که مدیریت آن مستقل بوده و بصورت خودمختار اداره می‌شود می‌توان آن را یک دانشگاه خصوصی دانست.

در سال 2016 و در رنکینگ QS دانشگاه آکسفورد ششمین دانشگاه برتر جهان اعلام شده است (در رنکینگ Times  هم این دانشگاه رتبه 2 را در بین دانشگاههای جهان دارد). مؤسسه QS دانشگاه آکسفورد را بهترین دانشگاه برای تحصیل زبان و ادبیات انگلیسی ارزیابی کرده است و در شاخه هنر و علوم انسانی هم آن را بهترین دانشگاه جهان می داند.

بخش قابل توجهی از جمعیت شهر کم‌جمعیت آکسفورد را دانشجویان تشکیل می‌دهند و این یکی از عواملی است که آکسفورد را به جوان ترین شهر انگلیس تبدیل کرده است. دانشگاه آکسفورد حدود 20هزار دانشجو دارد که نزدیک 7هزار نفر آنها بین‌المللی هستند. 12هزار نفر از این دانشجویان، در مقطع کارشناسی و 8هزار نفر هم در مقاطع بالاتر تحصیل می‌کنند. 6200 نفر هم اعضای آکادمیک این دانشگاه را تشکیل می‌دهند که 2700 نفر آنها بین‌المللی هستند.

دانشجویان داخلی، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، 14 تا 16هزار دلار و دانشجویان بین‌المللی، در مقطع کارشناسی، 34 تا 36هزار دلار و در مقطع ارشد، 30 تا 32هزار دلار شهریه می‌پردازند.


Call Now Buttonمشاوره رایگان