دانشگاه فناوری کالیفرنیا در آمریکا (رتبه 5)

caltech

دانشگاه فناوری کالیفرنیا در آمریکا (رتبه 5)

دانشگاه فناوری کالیفرنیا در آمریکا

caltech

پنجمین دانشگاه برتر جهان در سال 2016 به انتخاب مؤسسه QS و برخلاف سایر دانشگاههای برتر، دانشگاه کوچکی است و شاید چندان هم نام آشنایی نداشته باشد؛ California Institute of Technology (مؤسسه فناوری کالیفرنیا) یا Caltech‌ که در شهر پاسادنای ایالت کالیفرنیا قرار دارد و برخلاف تصور اولیه، از اعتبار و شهرت زیادی در بین دانشگاهیان و محافل علمی برخوردار است.

[av_promobox button=’no’ label=’Click me’ link=’manually,http://’ link_target=” color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ box_color=’custom’ box_custom_font=’#0070e8′ box_custom_bg=’#dbdbdb’ box_custom_border=’#dbdbdb’ av_uid=’av-3s4bbp’]

[av_font_icon icon=’ue8bf’ font=’fontello’ style=” caption=” link=” linktarget=” size=’20px’ position=’right’ color=” av_uid=’av-8s4gl’][/av_font_icon] مطلب مرتبط: تحصیل در آمریکا

[/av_promobox]

دانشگاه Caltech در سال 1891 و بعنوان مدرسه فنی حرفه‌ای بنا نهاده شد اما در سال 1910 این مدرسه فنی حرفه‌ای منحل و به کالج تبدیل شد. در سال 1921 هم نام آن به نام فعلی تغییر داده شد.

دارایی‌های Caltech در حال حاضر به 2.199 میلیارد دلار می‌رسد و سالانه بودجه زیادی را به پروژه‌های تحقیقاتی اختصاص می‌دهد. در سال 2011 برای مثال، این مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی خصوصی، 332 میلیون دلار صرف انجام پروژه‌های تحقیقاتی کرد.

در رده‌بندی‌های مختلف دانشگاههای دنیا، نام Caltech را در بین برترین‌ها می‌بینیم. بویژه برای تحصیل در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی، این دانشگاه از بهترین‌ها در جهان بحساب می‌آید. 34 نفر از اساتید و دانشجویان این دانشگاه در طول تاریخ آن موفق به دریافت جایزه نوبل شده‌اند.

در سال 2015 و بین دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی امریکا Caltech بیشترین درصد فارغ‌التحصیلانی را که موفق به ادامه تحصیل در مقطع PhD‌ شده‌اند داشته است. آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا (JPL) را که مسئول پرتاب و کنترل ماموریت‌های بی‌سرنشین به مسافت‌های بسیار دور است زیر نظر Caltech اداره می‌شود.

مؤسسه فناوری کالیفرنیا از 6 بخش آکادمیک تشکیل شده و البته تمرکز آن بیشتر روی دانش و مهندسی است. این 6 بخش عبارتند از:

  • بیولوژی و مهندسی بیولوژی
  • شیمی و مهندسی شیمی
  • مهدسی و علوم کاربردی
  • علوم زمین‌شناسی
  • علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • فیزیک، ریاضیات و نجوم

دانشگاه Caltech دانشگاه کوچکی است؛ فقط 2255 دانشجو در حال حاضر در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که 1001 نفر آنها در مقطع کارشناسی و 1254 نفر در مقاطع بالاتر تحصیل می‌کنند.

67% دانشجویان را آقایان و 33% را خانم ها تشکیل می‌دهند. بیش از 600 نفر از دانشجویان این دانشگاه، بین‌المللی هستند.

نسبت تعداد اساتید Caltech به تعداد دانشجویان آن بسیار بالاست و به ازای هر 3 دانشجو یک استاد در این دانشگاه وجود دارد.

شهریه این دانشگاه برای همه دانشجویان، چه دانشجویان داخلی و چه بین‌المللی، در همه مقاطع یکسان است. برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه‌ای بین 38 تا 40 هزار دلار پرداخت کرد.


Call Now Buttonمشاوره رایگان