دانشگاه MIT در آمریکا (رتبه 1)

دانشگاه MIT

دانشگاه MIT در آمریکا (رتبه 1)

دانشگاه MIT

دانشگاه MIT  نام آشنایی است؛ حتی اگر دانشجوی نخبه‌ای نباشید که قصد ادامه تحصیل در دانشگاههای معتبر دنیا را دارد هم باز به احتمال زیاد نام این دانشگاه را شنیده اید. Massachusetts Institute of Technology که با نام اختصاصی MIT شناخته می‌شود در سال‌های اخیر و در  رده‌بندی‌های مختلف دانشگاهی جزو 5 دانشگاه برتر دنیا ارزیابی شده است. دانشگاه خصوصی MIT برترین دانشگاه رنکینگ QS‌ و تنها دانشگاه بالای 5 ستاره در ارزیابی‌های QS است.

» مطلب مرتبط: تحصیل در آمریکا

تاریخچه کوتاه

Massachusetts Institute of Technology که در شهر کمبریج ایالت ماساچوست واقع شده است در سال 1861 با هدف کمک به روند صنعتی شدن کشور آمریکا تأسیس شد. مؤسس MIT ویلیام بارتون راجرز بود که با الگوبرداری از دانشگاههای تحقیقاتی اروپایی، این دانشگاه را بنا نهاد.

مهندسی و دیگر رشته‌ها

دانشگاه MIT‌ از دیرباز برای تحقیقات و آموزش در زمینه علوم فیزیکی و مهندسی شناخته شده است. در سالهای اخیر این دانشگاه برای تحصیل و تحقیق در زمینه بیولوژی، اقتصاد، زبانشناسی و مدیریت  هم مورد توجه فراوانی قرار گرفته است.

جوایز و چهره‌ها

فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه MIT تا سال 2015 موفق به دریافت 85 جایزه نوبل و 52 مدال ملی دانش شده‌اند. تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اکنون چهره‌های سرشناسی هستند که از میان آنها می‌توان کوفی عنان (دبیر کل سابق سازمان ملل) و دیوید میلیبند وزیر امور خارجه سابق بریتانیا را نام برد. دکتر علی اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) و محمدعلی نجفی (وزیر سابق آموزش و پرورش) هم از فارغ‌التحصیلان MIT‌ هستند.

دانشکده‌ها

MIT پنج دانشکده اصلی دارد که عبارتند از:

  • دانشکده علوم
  • دانشکده فنی مهندسی
  • دانشکده طراحی و معماری
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی

پردیس دانشگاه MIT با مساحت 0.7 کیلومتر مربع در فاصله حدود یک مایلی شمال رود چارلز و در دو سوی خیابان «ماساچوست» واقع شده و پل هاروارد به آن متصل است.

بیش از 11 هزار دانشجو در حال حاضر در دانشگاه MIT تحصیل می‌کنند که عده زیادی از آنها (نزدیک 4 هزار نفر) را دانشجوی بین المللی تشکیل می‌دهد. بیشتر از نیمی از پرسنل آموزشی 3 هزار نفری این دانشگاه هم بین‌المللی هستند.

آدرس وبسایت دانشگاه: http://web.mit.edu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان