رشته های پر طرفدار در چین

رشته های پر طرفدار در چین

رشته های پر طرفدار در چین

کشور چین همواره در لیست کشورهای ممتاز و با سابقه درخشان در زمینه تحصیل قرار دارد و با مراکز علمی بسیار قدرتمند خود توانسته است؛ هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی را به سمت خود برای ادامه تحصیل، جذب کند. در واقع تحصیل در این کشور مزایای زیادی دارد و به دلیل بالا بودن سطح علمی آن مدارکی که بعد از فارغ التحصیلی به دانشجویان ارائه می‌شود، در اکثر کشورها معتبر و مورد تأیید است. در این مطلب قصد داریم رشته های پر طرفدار در چین را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای تحصیل در چین

از مزایای تحصیل در چین که در تصمیم‌گیری دانشجویان تاثیر می‌گذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی

·        هزینه مناسب

·       عدم نیاز به مدرک زبان چینی

·       امکان دریافت بورسیه تحصیلی

·       و…

این موارد موجب شده است انتخاب رشته توسط دانشجویان بین‌المللی و خارجی در کشور چین، نسبت به کشورهای اروپایی، هند، ترکیه و روسیه با استقبال بهتری مواجه شده است.

همان طور که می‌دانید؛ رشته‌های تحصیلی متفاوتی در این کشور وجود دارد و دانشجویان به راحتی می‌توانند در هر یک از آن‌ها، تحصیلات خود را ادامه دهند. در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

مزایای تحصیل در چین
مزایای تحصیل در چین

رشته های پر طرفدار در چین کدامند؟

رشته پزشکی و دندانپزشکی
پزشکی و دندانپزشکی از جمله پر طرفدار‌ترین رشته‌های تحصیلی در کشور چین هستند که در برخی از دانشگاه‌ها، برای پذیرش نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارند. این رشته‌ها، دارای زیر شاخه‌های بسیار زیادی هستند و تعداد متقاضیان آن‌ها بیشمار است. در کشور چین دانشگاه‌های پزشکی ‌و دندانپزشکی، زیادی وجود دارد که خدمات فوق العاده‌ای را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

رشته معماری
رشته معماری نیز یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار در کشور چین است که دوره‌های بسیار مناسبی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. در واقع در این رشته پر طرفدار؛ فرایند طراحی و اجرا با هم جلو می‌رود و دانشجویان باید موارد آموزشی مختلفی همچون شناخت فضاها، مطالعات تاریخی، زیبایی‌ شناسی و… را یاد بگیرند. همچنین واحدهای مختلفی که در رشته معماری ارائه می‌شوند شامل؛ طراحی داخلی، مکانیک سازه‌ها، طراحی شهری، فیزیک ساختمان و… می‌شود.

رشته تجارت و اقتصاد بین ‌المللی
همان طور که می‌دانید؛ اقتصاد در کشور چین بسیار اهمیت دارد ؛ چین یکی از قدرتمندترین کشورها در زمینه تجارت بین‌المللی است و به همین علت دانشجویان زیادی از این رشته استقبال کرده و در این زمینه، تحصیلات خود را ادامه می‌دهند. معمولا ریاضیات، اقتصاد خرد، آمار کلان، بانکداری، موضوعات سیاسی مرتبط با اقتصاد و برخی دیگر از موضوعات که به اقتصاد مربوط هستند؛ در این رشته مورد پژوهش و بررسی قرار می‌گیرند. اغلب دانشجویانی که از این رشته فارغ التحصیل می‌شوند؛ آینده شغلی مناسبی خواهند داشت و بیکار نمی‌مانند.

رشته فیزیوتراپی
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کشور چین به دلیل مزایای عالی که دارد؛ بسیار پر طرفدار است و سالانه دانشجویان بسیار زیادی در این رشته، تحصیلات خود را ارتقا می‌دهند. دوره تحصیل در این رشته جزو برنامه‌های آموزشی اصلی و مهم اکثر دانشگاه‌های کشور چین است. با تحصیل در دوره‌های 3 ساله این رشته  می‌توانید مدرک لیسانس خود را دریافت کنید.

رشته مدیریت کسب و کار
مدیریت کسب و کار معمولا به تصمیم‌گیری‌های لازم برای پیشبرد کسب و کار و مطالعه اقدامات مربوط می‌شود و بازار کار عالی را پیش روی افراد فارغ ‌التحصیل در این رشته قرار می‌دهد. به همین علت دانشجویان زیادی مشتاق به تحصیل در این رشته هستند و دروس مربوط به تجارت، اقتصاد، استراتژی، منابع انسانی و هر درس دیگری که به یادگیری مدیریت کسب و کار کمک می‌کند را آموزش می‌بینند.

رشته مهندسی مکانیک
مهندسی مکانیک یکی دیگر رشته های پر طرفدار در چین است که در آن علم طراحی و مواد مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید دانشجویان محصل در رشته مهندسی مکانیک باید با طراحی و ساخت سیستم‌های مکانیکی، آشنایی داشته باشند و واحدهای مهندسی کنترل، مهندسی اقتصاد، طراحی مکانیکی، قوانین مهندسی مکانیک و… را بگذرانند.

رشته مهندسی شهرسازی
مهندسی شهرسازی، در واقع یک رشته مناسب است که به ساخت و محافظت از محیط‌های طبیعی و شهری، مطالعه و آموزش طراحی ساختمان‌ها می‌پردازد. دانشجویان در این رشته با مصالح و مواد ساختمان سازی، آشنایی با اصول مکانیک، طراحی پل‌ها، ساخت راه‌ و جاده، طراحی منزل و… آشنا می‌شوند و بعد از فارغ التحصیل شدن، به راحتی می‌توانند در زمینه رشته‌ تحصیلی‌شان مشغول به کار شوند.

رشته داروسازی
یکی دیگر از محبوب ترین رشته‌های تحصیلی در چین؛ رشته داروسازی است که متقاضیان الزامی به شرکت کردن در دوره پیش پزشکی و یا آزمون ورودی، ندارند. در این رشته تحصیلی خدمات ویژه‌ای به دانشجویان تعلق می‌گیرد و آن‌ها با مجهزترین امکانات، تحصیلات خود را ادامه می‌دهند. البته دقت داشته باشید که برای تحصیل در رشته داروسازی کشور چین؛ متقاضیان در مقطع لیسانس باید سن‌شان بالای 30 سال و برای مقطع فوق لیسانس و دکترا، بالای 40 سال نباشد.

رشته علوم کامپیوتر و فناوری
رشته علوم کامپیوتر و فناوری هم یک مورد از رشته‌های پرطرفدار در چین است که کاربران و دانشجویان بسیار زیادی علاقمند به تحصیل در آن هستند. از جمله دروسی که در این رشته به دانشجویان آموزش داده می‌شود می‌توان به زبان برنامه نویسی، ساختار داده‌ها، شبکه کامپیوترها و… اشاره کرد.

رشته علوم کامپیوتر و فناوری
رشته علوم کامپیوتر و فناوری

سخن پایانی

در این قسمت با رشته های پر طرفدار در چین آشنا شدید. همان‌طور که گفته شد؛ سطح کیفیت آموزشی در کشور چین بسیار عالی و مناسب است. به همین علت دانشجویان هر کدام از این رشته‌ها را که انتخاب کنند، می‌توانند به بهترین شکل ممکن آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و در آخر با یک مدرک معتبر فارغ التحصیل شوند. همچنین دانشجویان فارغ التحصیل در این رشته‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی، کار مرتبط با رشته تحصیلی‌ خود را بیابند و کسب درآمد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان