شهرهای دانشجویی انگلستان

شهرهای دانشجویی انگلستان

شهرهای دانشجویی انگلستان

شهرهای دانشجویی انگلستان

کشوری برخوردار از دانشگاه های پرتعداد و البته معتبر با اقتصادی بزرگ و پیشرفته حتما باید صاحب شهرهای دانشجویی رده بالایی باشد که براساس معیارهای مربوط، جزو برترین های دنیا ارزیابی شوند. همینطور هم است و انگلستان صاحب برترین شهر دانشجویی دنیا، یعنی لندن است و در فهرست 25 شهر دانشجویی برتر دنیا (با احتساب کشورهای دیگر بریتانیا) 2 شهر دیگر هم دارد. در این مطلب با شهرهای دانشجویی انگلستان آشنا خواهیم شد.

» مطلب مرتبط: تحصیل در انگلستان

لندن – London

لندن، پایتخت انگلستان،  از سوی مؤسسهQS  در سشهر های انگلستانال 2018 به عنوان برترین شهر دانشجویی دنیا شناخته شد. نام 17 دانشگاه این شهر در فهرست QS به چشم می خورد و این شهر به تنهایی جایگاه بالاتری را نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر در این فهرست دارد.

با جمعیت ۱۰ میلیون نفری، این کلان شهر عظیم مرکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انگلستان است. لندن شهری با سرعت بالای زندگی،  مدرن و پرهیاهو است. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که از زندگی سریع و مدرن بیزارید؛ لندن گزینه مناسبی برای شما نیست. همچنین اگرچه لندن شهری نسبتا گران برای زندگی است  ولی فرصت های شغلی بین المللی، تجربه کردن فرهنگ چندملیتی و آشنایی با افراد جدید چیزهاییست که می توانید در ازای پرداخت این هزینه بالا به دست اورید.

لندن با داشتن بهترین کتابخانه ها، موزه های جذاب، گالری های هنری، رستوران ها و تئاترها در انگلستان و همچنین مرکزیت  بسیاری از اصناف حرفه ای، جاذبه های فراوانی برای اکتشاف در خود جای داده که اگر شما، از مقطع کارشناسی تا پایان دوره دکترا هم ساکن این شهر باشید، زمان کافی برای دیدن تمام آنها نخواهید یافت. اگر در دنیا فقط  چند مکان وجود داشته باشد که بتواند به طور قطع شما را از نظر آکادمیک، حرفه ای و زندگی به اغنا برساند، قطعا لندن یکی از آن شهرهاست.

از جمله معتبرترین و معروف ترین دانشگاه های لندن می توانیم دانشگاه های زیر را نام ببریم:

  • کالج دانشگاهی لندن UCL -University College London با رتبه  جهانی 7
  • امپریال کالج لندن Imperial College London با رتبه جهانی 8
  • کینگز کالج لندن King’s College London با رتبه جهانی 33
  • و دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن London School of Economics and Political Science LSE با رتبه جهانی 44.

شاید شهر دیگری را نتوان در دنیا پیدا کرد که صاحب 4 دانشگاه در میان 50 دانشگاه برتر دنیا باشد و این موضوع قطعا یکی از مهم‌ ترین عوامل در انتخاب لندن به عنوان برترین شهر دانشجویی دنیا بوده است.

منچستر – Manchesterشهر های انگلستان

آنچه منچستر را در ۳۰ سال گذشته معروف کرده، موسیقی و تیم فوتبال این شهر است. تعداد اندکی از شهر های جهان به اندازه منچستر گروه های برجسته موسیقی به دنیا معرفی کرده اند.

منچستر دارای بزرگ ترین سن برگزاری موسیقی در نوع خود در اروپا با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار صندلی است. همچنین تعداد زیادی مکان مخصوص برای برگزاری مراسم (صحنه اجرا) در سطح شهر، بخصوص در منطقه شمالی که قلب فرهنگ و موسیقی این شهر است وجود دارد.

علاوه بر این منطقه شمالی، نزدیک به ۳۰ محل دیگر در سطح شهر منچستر وجود دارد که هنرمندان شناخته شده و حتی آماتور به معرفی کارهای خود می پردازند. این شرایط منچستر را مقصد مناسبی برای گروه های موسیقی و علاقمندان به این هنر تبدیل کرده است.

از موسیقی و هنر که بگذریم، منچستر خانه شیاطین سرخ یا همان تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس است. این تیم با قدمت بالا و سابقه درخشان در طول سالیان سال پرطرفدارترین و یکی از ثروتمندترین باشگاه های ورزشی جهان به حساب می آید. اگرچه چند سالی است پونایتد از روزهای درخشان خود فاصله گرفته ولی در همین مدت، دیگر تیم شهر منچستر، یعنی منچسترسیتی به قدرت فوتبال انگلستان تبدیل شده است.

منچستر تنها یک شهر برای اهالی موسیقی یا تیفوسی های فوتبال نیست و به عنوان یک شهر دانشجویی هم شناخته می شود و اتفاقا یکی از شهرهای برتر دانشجویی دنیا محسوب می شود. منچستر در رنکینگ شهرهای دانشجویی QS در سال 2018 رتبه بیست و چهارم را به دست آورده است.

منچستر دارای تعداد زیادی از پردیس های دانشگاهی است که باعث شده این شهر به یکی از مقاصد جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود و تعداد زیادی دانشجو را از سراسر انگلستان و دیگر کشورهای دنیا پذیرش کند. بعنوان مثال منچستر میزبان سومین جامعه  بزرگ دانشجویان چینی در اروپا است و این خود نشان دهنده سطح کیفی بالای آموزش این شهر است.

منچستر برای علاقمندان به معماری مکان ایده الی است. تنها با قدم زدن در سطح شهر می توانید  شاهد  بناهایی که با معماری آجرهای سبک گوتیک و ویکتوریایی ساخته شده تا آسمان ‌خراش ‌هایی مدرن باشیم. تعداد زیادی ساختمان آجر قرمز که در کنار هم قرار گرفته ‌اند نیز جلوه زیبایی به شهر داده اند.

از میان دانشگاه های منچستر می توانیم به دانشگاه منچستر – University of Manchester که در رتبه 27 رده بندی برترین دانشگاه های دنیا قرار دارد اشاره کنیم. این دانشگاه صاحب مدرسه کسب و کار معروف  منچستر – Manchester Business School نیز است که جایگاه خوبی در میان مدارس کسب و کار انگلستان دارد.

یکی از جاذبه های منچستر برای دانشجویان، رادیوهای دانشجوییست که آخرین اطلاعات و دستاوردهای دانشجویی را ارائه می دهند. این رادیوها توسط دانشجویان دانشگاه های متروپولیتن منچستر -Manchester Metropolitan  University و دانشگاه سالفرد منچستر – University of Salford اداره می شوند.

بیرمنگام – Birminghamشهر های انگلستان

بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلستان است. این شهر که نقش برجسته ای در دوران انقلاب صنعتی اروپا ایفا کرد، امروزه بعنوان یک مرکز تجاری پررونق و بزرگ ترین مرکز خرید خارج از لندن شناخته می شود. بیرمنگام دارای محیطی با تنوع فرهنگی بالا در انگلستان است و جزو معدود شهرهایی است که به شما تجربه همنشینی با فرهنگ های گوناگون را می دهند.

در کنار هم قرار گرفتن ۶ دانشگاه در بیرمنگام این شهر را به بزرگ ترین مرکز پژوهش های آکادمیک و آموزش عالی خارج از لندن و همچنین یکی از برترین شهرهای دانشجویی انگلستان تبدیل کرده است.

بیرمنگام قصد دارد طی ۲۰ سال آینده به یکی از ۲۰ شهر ایده آل برای زندگی در جهان مبدل شود. شما همیشه می توانید از هنر فزآینده و رو به رشد، موسیقی، نمایش های ادبی و ارکستر سمفونی باشکوه بیرمنگام لذت ببرید.

معتبرترین دانشگاه های بیرمنگام:

  • دانشگاه بیرمنگام – University of Birmingham در رتبه جهانی 81
  • دانشگاه استون –Aston University  در رتبه جهانی 442
  • دانشگاه اوپن –Open University

آکسفورد و کمبریج – Oxford and Cambridgeشهر های انگلستان

البته که آکسفورد و کمبریج دو شهر کاملا مجزا از یکدیگر با تاریخ و شخصیت جدا از هم هستند، اما آنچه این دو شهر را به هم نزدیک می کند، در واقع تصور عمومی از این دو شهر بعنوان همزادهایی آکادمیک با تاریخچه ای از همکاری های بیشمار و همچنین رقابت دوستانه با یکدیگر است.

هر دوی این شهرها با قدمت قرون وسطایی خود، در کنار رودخانه و در قسمت جنوبی انگلستان با فاصله نسبتا نزدیک به لندن واقع شده اند.  آکسفورد و کمبریج هر دو از قدیمی ترین شهر های انگلیسی زبان دنیا هستند. محیط  آرام و بی سر و صدا و به دور از تمامی هیجانات امروزی آنها توجه بسیاری را به خود جلب می کند.

فضای حاکم بر این دو شهر  کاملا تحت تأثیر دانشگاه های آن ها است. آکسفورد و کمبریج هر دو از بنام ترین و معتبرترین دانشگاههای جهان هستند. در حال حاضر در رده بندی کیو اس QS World University Rankings دانشگاه آکسفورد University of Oxford در رتبه چهارم و دانشگاه کمبریج University of Cambridge در رتبه هفتم جهان قرار دارد.

ناگفته نماند که این دو دانشگاه در طی فعالیتشان تا به امروز مفاخر و دانشمندان بی نظیری به جامعه بشری تحویل داده اند که فهرست آنها قطعا فهرستی بلندبالا خواهد بود.

ادینبورگ، اِدینبرو یا اِدینبرا – Edinburgh

دومین شهر بزرگ و پایتخت اسکاتلند جزو انگلستان نیست اما اگر تحصیل در انگلستان را به کشورهای تشکیل دهنده بریتانیا گسترش دهیم، می تواند جایی در این مطلب داشته باشد و اتفاقا جای خوبی هم باید داشته باشد.

ادینبرو که تلفظ های دیگری هم دارد، با قرار گرفتن در رتبه 16 رده بندی شهرهای دانشجویی دنیا، در میان شهرهای بریتانیا رتبه دوم را به دست آورده است. این شهر نسبت به بسیاری از دیگر شهرهای حاضر در فهرست برترین شهرهای دانشجویی دنیا جمعیت کمی دارد اما جامعه دانشجویی نسبتا بزرگی را در خود جای داده که 36 درصد آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

ادینبرو را با قلعه معروفش، شهر تاریخی و رویدادهای باشکوه سالانه مثل جشنواره بین المللی ادینبرو می شناسند. این شهر صاحب چند دانشگاه از بهترین های بریتانیا هم است که برجسته ترین آنها دانشگاه ادینبرو University of Edinburgh به حساب می آید، دانشگاهی که در رتبه 23 جهان قرار دارد و پنجمین دانشگاه برتر بریتانیا محسوب می شود. Heriot-Watt University با رتبه جهانی 314 و Edinburgh Napier University با رتبه ای بین 800 تا 1000 دیگر دانشگاه های شهر ادینبرو در رنکینگ QS هستند. با در نظر گرفتن جمعیت و مساحت پایین ادینبرو می توان گفت دانشگاه های این شهر جایگاه خوبی دارند.

گلاسگو، اسکاتلند – Glasgow, Scotlandشهر های انگلستان

اگرچه گلاسگو طی سالیان متمادی تحت فرمانروایی ادینبرو  (که صاحب پنجمین دانشگاه برتر انگلستان یعنی دانشگاه ادینبرو – University of Edinburgh است) بوده، اما بزرگ ترین شهر اسکاتلند، با تغییر در  سیاست های اصلی خود در سال های اخیر به  شهری پویا و نوظهوردر اسکاتلند مبدل شده است.

گلاسگو با سبک معماری تاریخی، آداب  و رسوم محلی متمایزکننده و موزه های دیدنی می تواند به خوبی رقیب هر یک از شهرهای انگلستان باشد. از دیگر مزایای گلاسگو، هزینه پایین تر زندگی در این شهر نسبت به دیگر شهرهای دانشجویی انگلستان است. این موضوع باعث شده گلاسگو بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی اسکاتلند (و بیشترین تعداد دانشجویان بین الملی انگلستان را بعد از لندن) در خود جای دهد. کافه ها، رستوران ها و بلندترین سینمای دنیا همگی از اماکن تفریحی و سرگرمی این شهر هستند.

همراه با رشد سریع و قابل توجه این شهر در تمامی زمینه ها، دانشگاه های آن نیز در رتبه بندی جهانی رشد کرده اند که معروف ترین و معتبرترین آنها عبارتند از:

  • دانشگاه گلاسگو – University of Glasgow با رتبه جهانی 67
  • دانشگاه استراتکلاید – University of Strathclyde با رتبه جهانی 296

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان