فاکتور پنجم نمره دهی در اسپیکینگ

ielts speaking

فاکتور پنجم نمره دهی در اسپیکینگ

ielts speaking

حتما با خود میگوئید که مهارت اسپیکینگ دارای 4 فاکتور ارزیابی است: روانی کلام، تلفظ، گرامر و لغت. پس فاکتور پنجم چیست؟ عامل نانوشته ای که نقش مهمی در نمره اسپیکینگ شما ایفا میکند و شاید کمتر در مورد آن شنیده اید، فاکتور “انسجام ” است. اگر میخواهید ارتقاء نمره داشته باشید بایستی پیوستگی کلام را رعایت کنید و ایده هایی که در مورد آنها صحبت میکنید، با هم ارتباط منطقی داشته باشند.

اگزمینر باید بتواند ایده های شما را دنبال کند و این بدان معناست که نباید هر چیزی که به ذهنتان می آید به زبان بیاورید. جملات شما باید درست همانند حلقه های زنجیرمتصل بهم باشند و به قول معروف از این شاخه به آن شاخه نپرید.speaking-3

استفاده از توضیح مرتبط با موضوع، بیان دلیل و ذکر مثال از جمله مواردی هستند که به شما در ارائه یک Speaking منسجم کمک شایانی میکنند. به مثال زیر دقت کنید و ببینید چگونه به کمک توضیح و مثال مرتبط ، پاسخی منسجم برای سوال ارائه شده است و ابزارهای ایجاد انسجام هم مشخص شده اند:

Question:

Describe a place you have never been to but like to go someday.

Sample Answer:

I would prefer to go to a seashore town someday. When I was a child, the sea I watched on TV gave me a nice memory, since then I have a desire to go to the seashore someday. I consider the life near the seashore is comfortable, for the sky there is blue and always full of sunshine, seabirds are singing and the ocean breeze is blowing. I’m willing to swim in the sea or just lie on the beach for a rest, which I could never enjoy in metropolis. Moreover, I could taste sea food such as lobsters and crabs. Therefore, if I can go to a seashore town someday, it must be a wonderful memory in my life.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان