لیسینینگ 8.0 از حرف تا عمل!

ITELS LISTENING

لیسینینگ 8.0 از حرف تا عمل!

ITELS LISTENING

کسب نمره بالا در مهارت های چهارگانه آیلتس آرزوی بسیاری از کسانی است که به دلایل مختلف به این مدرک بین المللی نیاز دارند. معمولا گرفتن نمره بالا – مثلا هشت – در مهارت های تولیدی ( اسپیکینگ و رایتینگ) کمی دشوار است و نیاز به تلاش بسیار دارد و آگاهی کامل از زیر و بم نمره دهی آنها و شناخت معیارهای سنجش بسیار ضروری است.

اما در دو مهارت دیگر یعنی لیسینینگ و ریدینگ چیزی به نام معیار سنجش وجود ندارد و این تعداد پاسخ های درست است که نمره شما را تعیین میکند. پس برای کسب نمره بالا بایستی تعداد جواب های درست را به هر شکل و روشی که میتوانیم بالا ببریم و اصلا احتیاج به ایده پردازی، فکرخلاقانه، انسجام و … نداریم. اما باید چه کنیم؟

 برای کسب نمره 8.0 در لیسینینگ، از مجموع 40 سوال باید به 35 سؤال پاسخ درست بدهیم و این امر میسر نمیشود مگر با شناخت نقاط ضعف و برطرف کردن آنها. تست زنی قدم اول در شناخت نقاط ضعف است اما قدم دوم و مهمتر، تحلیل پاسخ های درست و غلط برای رسیدن به شناخت از ضعف ها و قوت هاست.

یکی از ساده ترین و موثرترین راه کارهای ارتقاء نمره لیسینینگ ، شناخت انواع سؤالات و نحوه برخورد شما با آنهاست. به عبارت دیگر استراتژی هر فرد در پاسخ گویی به سوالات با فرد دیگر متفاوت است و شما بایستی استراتژی منحصربفرد خودتان را پیدا کنید. مثلا باید مشخص کنید که در کدام نوع از سؤالات بیشتر غلط دارید و چرا؟ سپس با راهنمایی درست یک فرد آگاه میتوانید روش های مختلف حل مسئله را امتحان کنید تا راه حل مربوط به خودتان را بیابید.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان