مدارک لازم جهت تحصیل در چین

یکی از لازمه‌های مهاجرت تحصیلی به کشور چین؛ داشتن آگاهی در مورد مدارک لازم جهت تحصیل در چین و اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور است. از این رو اگر قصد دارید که برای مهاجرت به کشور چین از طریق تحصیل اقدام نمایید؛ بهتر است این مقاله را انتها دنبال کنید و درباره مدارک لازم جهت تحصیل در چین، اطلاعات لازم را به دست آورید.

مدارک لازم جهت تحصیل در چین

این مدارک شامل:

·       تکمیل فرم پذیرش از طرف دانشگاه

·       گذرنامه با حداقل اعتبار 6 ماه

·       گواهی فارغ التحصیلی

·       شناسنامه معتبر

·       برگه سلامت

·       و ترجمه مدارک

می‌شود. توجه داشته باشید؛ برای در نظر گرفتن اعتبار گذرنامه باید اعتبار آن را از زمان ارسال ویزا محاسبه کنید تا از این طریق، مشکلی برای تان پیش نیاید.

همچنین در انتخاب دانشگاه باید دقت لازم را به کار بگیرید و دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید که از طرف سفارت چین؛ از اعتبار قانونی و کافی برخوردار باشد. در غیر این صورت ممکن است برای اخذ ویزا، با مشکل مواجه شوید.

مدارک لازم جهت تحصیل در چین
مدارک لازم جهت تحصیل در چین

دانشجویانی که قصد دارند در رشته پزشکی تحصیلات خود را ادامه دهند؛ باید در نظر داشته باشند که تمام مدارک‌شان را از جمله پذیرش نامه از دانشگاه پزشکی کشور چین و مدت کارآموزی در نزد پزشک را به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه کنند و سپس آن را ارائه دهند. ارائه مدارک نیز باید توسط فرد متقاضی، به صورت حضوری انجام شود اما و اگر این امکان برای دانشجو وجود نداشت؛ بهتر است از طریق سازمان‌های معتبر، نسبت به این کار اقدام کند.

مدت زمان اخذ پذیرش در چین

معمولا برای اکثر افراد متقاضی، مدت زمان فرایند اخذ پذیرش تحصیلی بسیار مهم است. از این رو می‌توان گفت؛ برای اخذ پذیرش در چین نهایتا 4 روز کاری زمان نیاز است. علاوه بر آن، می‌توانید از خدمات و سرویس‌های دیگری هم در این زمینه استفاده کنید و زمان اخذ پذیرش را تا حدودی کاهش دهید.

در کشور مدرن و پیشرفته چین؛ سیستم نرم افزار اینترنتی گسترده‌ای برای افراد بین المللی و خارجی وجود دارد و متقاضیان می‌توانند مدارک‌شان را به همراه فرم پر شده مخصوص، از این طریق برای دانشگاه مورد نظرشان ارسال کنند. بعد از آن نیز باید حدود 2 الی 4 هفته منتظر باشند تا مدارکشان تأیید شود. همچنین شما می‌توانید به راحتی وضعیت تایید مدارک ارسالی خودتان را از طریق سیستم و به صورت آنلاین، بررسی کنید.

مدت زمان اخذ پذیرش در چین
مدت زمان اخذ پذیرش در چین

مدارک لازم جهت تحصیل در چین در مقاطع مختلف

مقطع کارشناسی
·       گذرنامه دارای اعتبار

·       بازه سنی بین 18 الی 30 سال

·       مدرک دیپلم و ریز نمرات تحصیلی

·       ارائه مدرک زبان چینی

مقطع کارشناسی ارشد
·       گذرنامه دارای اعتبار

·       بازه سنی زیر 40 سال

·       مدرسه دیپلم معتبر

·       مدرک کارشناسی از دانشگاه معتبر

·       ارائه مدرک زبان چینی

·       ارائه مدرک زبان انگلیسی

مقطع دکترا
·       گذرنامه دارای اعتبار

·       بازه سنی 40 سال و در برخی موارد بیشتر از آن

·       مدرک تحصیلی دیپلم

·       مدرک کارشناسی

·       مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه دارای اعتبار

·       مدرک زبان چینی

·       مدرک زبان انگلیسی

سخن پایانی

دانشجویان و افراد متقاضی باید توجه داشته باشند که مدارک لازم جهت تحصیل در چین؛ به دانشگاه مورد نظر و رشته تحصیلی انتخاب شده‌ آنها بستگی دارد و برای ارائه این مدارک به صورت کامل، باید از دانشگاه مورد نظر خود را بررسی و اطلاعات لازم در این باره را به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان