معرفی آزمون تافل

معرفی-آزمون-تافل

معرفی آزمون تافل

معرفی-آزمون-تافل

(TOEFL (Test of English as a Foreign Language یکی دیگر از معتبرترین آزمونهای زبان انگلیسی می باشد که توسط بیش از ۸۵۰۰ کالج و دانشگاه در آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای جهان مورد تایید می باشد. همچنین متقاضیان مشاغل حرفه ای در آمریکا و کانادا به مدرکTOEFL نیاز دارند. این آزمون توسط ETS (سرویس سنجش تحصیلی) و دانشگاه پرینستون برگزار می شود و اعتبار مدرک TOEFL به مدت ۲ سال می باشد.

در آزمون TOEFL مهارت فرد در بخش های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب مورد ارزیابی قرارمی گیرد.

انواع آزمون TOEFL عبارتند از:

PBT – آزمون کتبی که یک آزمون زمان بندی شده می باشد و دارای ۴ بخش می باشد:

    • Listening : پنجاه سوال – ۳۵ دقیقه
    • Structure & Written Expression : پنجاه سوال – ۳۵ دقیقه
    • Reading : پنجاه سوال – ۳۵ دقیقه
    • Writing : نمره این بخش که از ۰ تا ۶ می باشد در نمره کل آزمون محاسبه نمی شود و در برخی دانشگاه ها حداقل نمره ۴٫۵ تا ۵ مورد قبول می باشد.

نمره آزمون کتبی TOEFL از ۳۱۰ تا ۶۷۰ می باشد و برای بیشتر دانشگاه های دنیا نمره ۵۵۰ به بالا مورد قبول می باشد.

CBT – آزمون کامپیوتری که بسیار شبیه آزمون کتبی است با این تفاوت که در کامپیوتر برگزار می شود. از نظر ساختاری امتحان کامپیوتری مانند آزمون کتبی دارای ۴ بخش می باشد ولی تفاوتهای این دو آزمون عبارتند از:

    • در بخش شنیداری سوالات پس از شنیدن روی صفحه ظاهر می شوند و مانند کتبی امکان دیدن سوالات وجود ندارد.
    • بخش نوشتاری باید در کامپیوتر تایپ شود.
    • در آزمون کامپیوتری سوالات به صورت تطبیقی می باشند به این صورت که اگر یک سوال را اشتباه پاسخ دهید سوال بعدی آسانتر و با امتیاز کمتر خواهد بود.

نمره آزمون کتبی تا ۳۰۰ می باشد و نمره ۲۵۰ معادل ۶۰۰ در امتحان کتبی است.

IBT – آزمون اینترنتی که در اواخر سال ۲۰۰۵ معرفی شد و تا میزان زیادی جایگزین آزمون کتبی و کامپیوتری شد. در آزمون اینترنتی شرکت کنندگان در تاریخ مشخص در محل آزمون حاضر شده و از طریق اینترنت در آزمون شرکت می کنند.

برخلاف آزمون کتبی که تاکید زیادی روی گرامر داشت آزمون اینترنتی تمامی مهارت های زبان را پوشش داده و گرامر به صورت غیر مستقیم در بخش های مختلف آزمون مورد سنجش قرار می گیرد. همچنین در آزمون اینترنتی بخش ساختار حذف شده و به جای آن بخش گفتاری Speaking اضافه شده است. بخش های شنیداری Listening و درک مطلب Reading نیز متنوع تر شده است.

زمان آزمون اینترنتی ۴ ساعت می باشد و نمره آن بین ۰تا ۱۲۰ می باشد که هر بخش از چهار بخشSpeaking ، Listening ، Reading و Writing  دارای ۳۰ نمره هستند. ثبت نام برای آزمون اینترنتی از طریق وبسایت ETS انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان