معرفی آزمون GRE

معرفی-آزمون-GRE

معرفی آزمون GRE

معرفی-آزمون-GRE

(GRE (Graduate Records Examination یک آزمون بین المللی برای سنجش توانایی علمی متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد که از نظر بسیاری از دانشگاه های جهان به ویژه در آمریکا و کانادا دارای اعتبار می باشد.

مانند آزمون تافل، GRE  به دو صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می شود و آزمون کامپیوتری به علت استفاده از شیوه تطبیقی تا حدودی آسان تر از آزمون کتبی می باشد. همچنین آزمون GRE به دو نوع GRE General  برای پذیرش در دوره های تکمیلی و GRE Subject که در غالب چند موضوع تخصصی ارائه می شوند بنا بر نیاز نوع تحصیلات تکمیلی ممکن است اختیاری یا اجباری باشد.

آزمون GRE از شش قسمت تشکیل شده است:

قسمت اول Analytical Writing یا نگارش که به ارزیابی توانایی نوشتاری به زبان انگلیسی می پردازد به دو بخش موضوعی برای انتخاب بین دو موضوع و آنالیز آن در مدت زمان ۳۰ دقیقه و بخش استدلالی که شرکت کننده ۳۰ دقیقه فرصت دارد به استدلال و تجزیه و تحلیل بحث ارائه شده بپردازد. نمره این قسمت از ۰ تا ۶ با افزایش ۰٫۵ محاسبه می شود.

قسمت دوم و سوم Verbal یا کلامی که در دو قسمت هر کدام با ۲۰ سوال، تجزیه و تحلیل مطلب، توانایی تولید اطلاعات، درک ارتباط بین کلمات و محتوا را مورد ارزیابی قرار می دهد. سوالات این قسمت شامل Reading Comprehension – Text Completion – Sentence Equivalence می باشد و مدت زمان پاسخگویی به هر قسمت ۳۰ دقیقه و در مجموع ۶۰ دقیقه می باشد. نمره قسمت Verbal از ۱۳۰ تا ۱۷۰ با افزایش ۱ محاسبه می شود.

قسمت چهارم و پنجم Quantitative Section یا قسمت ریاضی و مفاهیم کمی می باشد که در دو قسمت هر کدام با ۲۰ سوال توانایی علت یابی به شیوه کمی، حل مسائل کمی و درک از ریاضیات، جبر، هندسه و تجزیه تحلیل داده ها را مورد ارزیابی قرار می دهد. مدت زمان پاسخگویی به هر قسمت ۳۵ دقیقه و در مجموع ۷۰ دقیقه می باشد و نمره این قسمت از ۱۳۰ تا ۱۷۰ با افزایش ۱ محاسبه می شود.

قسمت ششم Experimental Section یا تحقیقی یا تجربی می باشد که ممکن است به صورت نوشتاری، متن خواندنی و یا تست های ریاضی باشد. توجه داشته باشید نمره این قسمت در نمره کل محاسبه نمی شود و به صورت جدا امتیاز این بخش اعلام می شود.

سیستم نمره دهی GRE تا سال ۲۰۱۱ از ۲۰۰ تا ۸۰۰ و با افزایش ۱۰ محاسبه می شد ولی در سیستم جدید نمره GRE بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ و با افزایش ۱ محاسبه می شود. نمرات شما پس از آزمون به مدت ۵ سال نگهداری می شوند و با درخواست شما برای شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی برای دانشگاه مورد نظر ارسال می گردد.

آزمون GRE به صورت کتبی در ایران برگزار می گردد ولی برای شرکت در آزمون کامپیوتری باید از طریق وبسایت ETS انجام شود و برای شرکت در آزمون به یکی از کشورهای امارات، ترکیه و ارمنستان سفر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان