پردرآمدترین شغل های جهان را بشناسید

پردرآمدترین شغل های جهان - جراحی

پردرآمدترین شغل های جهان را بشناسید

آینده شغلی، بازار کار و درآمد قطعا یکی از معیارهای اصلی افراد در انتخاب رشته‌ های تحصیلی است؛ معیاری که در ترکیب با علائق افراد می تواند به آنها انگیزه بسیاری برای رسیدن به اهداف تحصیلی و شغلی شان ببخشد. قطعا درآمد همه مشاغل در همه جای دنیا یکسان نیست اما هرساله مراجع مختلفی با بررسی متوسط درآمد سالانه مشاغل مختلف در نقاط مختلف جهان، پردرآمدترین شغل های جهان را مشخص و معرفی می کنند. در این مطلب، نتایج یکی از این ارزیابی ها را می توانید ببینید.

پردرآمدترین شغل های جهان

توضیح: در این رده ‌بندی، 20 شغل پردرآمد دنیا از آخر به اول مرتب شده اند.

۲۰- فیزیوتراپ

متوسط درآمد سالانه: ۶۹۵۰۰ دلار

فیزیوتراپ‌ ها در طول روز با افراد گوناگونی که مشکلات فیزیکی مختلفی دارند، روبرو می شوند. برخی از مراجعان آنها ممکن است مشکلات حادتری داشته باشند و روند بهبودی شان دشوارتر و طولانی تر باشد. کار آسانی نیست اما به جز درآمد، می تواند از نظر روحی هم احساسات خوشایندی را در پی داشته باشد.

۱۹- توسعه ‌دهنده نرم‌افزار

پردرآمدترین شغل های جهان - توسعه دهنده نرم افزار
پردرآمدترین شغل های جهان – توسعه دهنده نرم افزار

متوسط درآمد سالانه: ۶۹۵۰۰ دلار

یک توسعه دهنده نرم افزار می تواند وبسایت و  اپلیکیشن طراحی کند و با این کار درآمد سرشاری داشته باشد. چنین فردی می تواند یک تیم برنامه نویسی و طراحی داشته باشد و حتی کار خود را به صورت دورکاری انجام دهد.

18-  آمارگر

متوسط درآمد سالانه: ۷۱۵۰۰ دلار

داده ها را بگیرید و تحلیل کنید و براساس آن بگویید یک کسب و کار چه روندی را در آینده طی خواهد کرد؛ این کاری است که شما به عنوان یک آمارگر انجام می دهید و اگر از سروکار داشتن با اعداد و آمار خوشتان می آید، می تواند یک کار لذتبخش هم باشد.

۱۷- وکیل

متوسط درآمد سالانه: ۸۱۹۰۰ دلار

اجرای عدالت و دفاع از حق؟ خب این حالت ایده آل و آرمانی وکالت (و قضاوت) است اما شما باید بتوانید براساس اسناد و مدارک و شواهد، پرونده ها را به سود موکلان خود خاتمه دهید. کار آسانی نیست و تحصیلات طولانی، سخت و البته تجربه بسیار لازم دارد.

۱۶- مدیر فناوری اطلاعات

متوسط درآمد سالانه: ۸۵۰۰۰ دلار

یک شغل که در سال های اخیر و با پیشرفت فناوری اطلاعات و گسترش نفوذ آن تقاضا برای آن بیشتر از همیشه است. مجموعه اقدامات شما در مقام مدیر فناوری اطلاعات، به ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری مجموعه تحت کنترلتان و در نهایت افزایش امنیت و کارایی آن منجر می شود.

۱۵- خلبان

پردرآمدترین شغل های جهان - خلبان متوسط درآمد سالانه: ۱۰۰۵۰۰ دلار

شغل محبوب بسیاری در کودکی، هم درآمد خوبی دارد و هم می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. برای خلبان شدن تنها گذراندن آموزش های سخت آن کافی نیست و داشتن شرایط جسمانی خاصی هم لازم است که می تواند در کشورهای مختلف، تفاوت داشته باشد.

۱۴- مهندس نفت

متوسط درآمد سالانه: ۱۰۱۰۰۰ دلار

نه تنها نفت بلکه کارهای مختلف مربوط به آن، ازجمله مهندسی نفت هم می تواند درآمد خوبی داشته باشد. مهندس نفت، روی فناوری های استخراج نفت و گاز طبیعی کار می کند و به دنبال راه های ایمن تر و سازگارتر آن با محیط زیست است.

۱۳- پزشک عمومی

متوسط درآمد سالانه: ۱۰۴۳۰۰ دلار

قدم اول در درمان بیماری های مختلف، معمولا مراجعه به یک پزشک عمومی است؛ پزشکی برای درمان بیماری های ساده که نیاز به مراجعه به متخصص ندارند.

۱۲- پاپزشک

متوسط درآمد سالانه: ۱۲۵۰۰۰ دلار

اسم عجیبی است اما پاپزشک، همان پزشک متخصص پا است که در کار خود معمولا با مسائلی مثل شکستگی، پینه پا و فرورفتگی ناخن ها روبرو است. پاپزشک ها مثل تخصص های دیگر پزشکی، پس از گذراندن دوره عمومی، دوره تخصصی خود را می گذرانند.

۱۱- دندان‌پزشک

پردرآمدترین شغل های جهان - دندانپزشکمتوسط درآمد سالانه: ۱۲۵۶۰۰ دلار

یکی از آن شغل هایی که ناگفته، پردرآمد بودنشان مشخص است. تحصیل در رشته دندانپزشکی متقاضیان بسیاری دارد، تا جایی که خیلی ها برای رسیدن به هدفشان، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند.

مطلب مرتبط: مقایسه تحصیل پزشکی در کشورهای مختلف (جدول)

مطلب مرتبط: تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

مطلب مرتبط: تحصیل پزشکی در چین

پردرآمدترین شغل های جهان – 10 شغل برتر

۱۰- پرستار بیهوشی

متوسط درآمد سالانه: ۱۴۰۰۰۰ دلار

یک شغل حساس که برای رسیدن به آن باید پس از گذراندن دوره کارشناسی پرستاری، در مقطع کارشناسی ارشد، پرستاری بیهوشی بخوانید.

۹- پزشک کودکان

متوسط درآمد سالانه: ۱۴۵۹۰۰ دلار

پزشک متخصص کودکان در کنار دانش و مهارت های مختلف، باید روحیه کار کردن با کودکان را هم داشته باشد.

۸- مدیرعامل

متوسط درآمد سالانه: ۱۶۲۰۰۰ دلار

تبدیل شدن به یک مدیرعامل یا مدیر ارشد اجرایی لزوما با تحصیل در یک رشته خاص محقق نمی شود و به سال ها کار و کسب تجربه در رده های مختلف مدیریتی در زمینه کاری خود نیاز دارد؛ حداقل در کشورهای توسعه یافته که قاعده آن چنین است.

۷. متخصص پروتزهای دندانی

متوسط درآمد سالانه: ۱۶۲۴۰۰ دلار

متخصصان پروتزهای دندانی، جایگزین دندان های افتاده افراد را می سازند و با تخصص خود می توانند مشکلات مختلف دهان و دندان افراد را، مثل اختلال در جویدن و صحبت کردن یا کج بودن فک برطرف کنند.

۶- ارتودنتیست

متوسط درآمد سالانه: ۱۶۸۸۰۰ دلار

یک شغل دیگر مرتبط با دهان و دندان که صاحبان آن با استفاده از ابزارهایی مثل براکت، ساختار دندان ها را تقویت کرده و مشکلات افراد در جویدن را حل می کنند. ارتودنسی، یک دوره تخصصی است و مستقیما نمی توان دوره آن را گذراند.

۵- متخصص داخلی

متوسط درآمد سالانه: ۱۸۴۸۰۰ دلار

تشخیص و درمان بیماری ها و اختلالات اندام های داخلی بدن؛ این کار متخصصان داخلی است که معمولا مراجعانشان بیماران دیابتی یا افراد دچار آلزایمر و فشار خون بالا هستند.

۴- روانپزشک

متوسط درآمد سالانه: ۱۹۷۵۰۰ دلار

روانپزشکی شغل ناشناخته ای به نظر نمی رسد. روانشناسی در سالیان اخیر با اقبال روزافزونی روبرو شده و روانپزشکان نسبت به سایر روانشناسان این مزیت را دارند که می توانند برای درمان مراجعان خود، دارو هم تجویز کنند.

۳- پزشک زنان

متوسط درآمد سالانه: ۲۰۹۶۰۰ دلار

معاینه دستگاه تولیدمثل زنان، رسیدگی به موضوعات مختلف مربوط به بارداری و انجام عمل زایمان، ازجمله کارهایی هستند که یک پزشک متخصص زنان به صورت معمول انجام می دهد.

۲- جراح دهان و فک و صورت

متوسط درآمد سالانه: ۲۳۳۴۰۰ دلار

جراحی صورت و فک و دهان کاری نیست که یک دندانپزشک معمولی انجام دهد. این کار جراحی است که 4 سال بیشتر تحصیل کرده است و کار بیهوشی را هم خود انجام می دهد.

۱- جراحپردرآمدترین شغل های جهان - جراحی

متوسط درآمد سالانه: ۲۵۸۹۰۰ دلار

یک کار که هم درآمد بسیاری دارد، هم حساسیت بالایی و هم می تواند با نجات جان آدم ها احساسات خوشایندی را نصیب جراح کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان