چگونه ازگرامر در SPEAKING بهره ببریم؟

ielts speaking

چگونه ازگرامر در SPEAKING بهره ببریم؟

ielts speaking

همیشه این سؤال برای داوطلبین آیلتس وجود داشته که گرامر چقدر در نمره دهی مهارت اسپیکینگ موثر است و آیا میتوان با ارتقاء گرامر نمره بالاتری گرفت؟ پاسخ این سؤال قطعا مثبت است و شما میتوانید با استفاده درست از گرامرهای درست، نمره خود را بالا ببرید.

اما معمولا یک مشکل عمده سر راه گرامر وجود دارد و آن عدم توانایی افراد در بکارگیری و استفاده از آن در زمان اسپیکینگ است. بسیاری از زبان آموزان در کلاس اظهار میکنند که تمام قوانین و ساختارهای گرامری را بلد هستند اما نمیتوانند در موقع حرف زدن، از آنها استفاده کنند.

یکی از اصلی ترین دلایل این موضوع، داشتن استرس در زمان مصاحبه آیلتس است. یعنی شما آنقدر تحت تاثیر بار روانی آزمون قرار میگیرید که دانسته های خود را فراموش میکنید و ذهنتان قدرت باریابیِ اطلاعات قبلی را از دست میدهد. پس روی آرامش خودتان کار کنید!speaking-10

از دیگر دلایل مهم عدم استفاده از گرامر در اسپیکینگ، نداشتن تسلط است. اینکه شما چند کتاب گرامر خوانده اید و چه تعداد تمرین گرامری حل کرده اید مهم نیست. بلکه کاربردی خواندن گرامر اهمیت دارد و اینکه چقدر از ساختارهایی که یاد گرفته اید میتوانید بصورت واقعی استفاده کنید. پس هر موضوع و مبحث گرامری را که یادگرفتید، ببینید کاربرد آن در کجای اسپیکینگ است و مثلا در چه نوع سؤالاتی میتوانید از آن بهره ببرید.

مسئله دیگر در خصوص کاربرد گرامر، عدم تمرین زیاد و یا روش تمرینیِ غلط است. یکی از بهترین و مفیدترین تمرین ها برای کاربردی کردن گرامر، تماشای فیلم و برنامه های مختلف به زبان انگلیسی است، اما نه فقط تماشای خالی! شما بایستی بصورت جمله به جمله فیلم را پیش ببرید و گرامر بکار رفته در هر جمله را یاد بگیرید. به عبارت دیگر باید ببینید یک فرد Native چگونه و چه زمانی مثلا از ساختار جملات شرطی استفاده میکند. البته که اینکار معمولا خسته کننده است اما در صورت تداوم میتواند بسیار راه گشا باشد. برای اینکه خسته نشوید، بهتر است از فیلمی شروع کنید که بیشتر دوستش دارید. معمولا بعد از تمرین با دو یا سه فیلم، نتایج فوق العاده آنرا بر روی کاربرد گرامرِ خود خواهید دید.

 

نویسنده این مطلب

حمید آزاد

علاقه وافر به زبان انگلیسی سبب شد تا از سن ۲۰ سالگی کار تدریس را آغاز کنم و حالا بعد از گذشت ۱۴ سال و کسب تجارب بسیار در موسسات مختلف و کار با صدها زبان آموز ، با علاقه ای بیشتر و بصورت تخصصی به تدریس آیلتس مشغول میباشم.
در طول هفت سال گذشته که تمرکز اصلی ام بر روی آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل بوده و بیشتر دانشجویانم قشر هدفمند جامعه با انگیزه های تحصیلی و کاری در خارج از کشور بوده اند، با دغدغه ها و مشکلات رایج این قشر بخوبی آشنا شده ام و برنامه ریزی مبتنی بر صرفه جویی زمانی و کار دقیق بر روی ضعف های واقعی داوطلبین آیلتس را در دستور کار خودم قرار داده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان