چگونه بهتر انگلیسی صحبت کنیم؟!

english-learning

چگونه بهتر انگلیسی صحبت کنیم؟!

english-learning

قسمت اول

همه ما بدنبال راهی برای بهتر صحبت کردن هستیم اما بعضا با موانعی نیز روبه روییم. بهترین راه برای پیشرفت در صحبت کردن، ارتباط با فردی انگلیسی زبان است اما همه ما این گزینه را نداریم!

اگرکسی را نشناسیم؟ اگر وقت کافی نداریم؟ اگر هنوز اعتماد به نفس کافی برای صحبت کردن با یک بومی انگلیسی زبان نداشته باشیم چه؟ چگونه میتوانیم بدون وجود و کمک شخص دیگری تمرین کنیم؟

نگران نباشید!

بدون تمام اینها هم میتوان پیشرفت کرد، چطور؟! در همین مقاله یاد می گیرید.

به انگلیسی فکر کنید

اگر به زبان مادری خود فکر کنید و سپس سعی کنید انگلیسی صحبت کنید دائما در حال ترجمه هستید. و این کار حتی برای کسانی که تسلط کافی به 2 یا چند زبان دارند نیز ساده نیست!

سعی کنید به زبان انگلیسی فکر کنید، این کار صحبت کردنتان را هم ساده تر می کند. میتوانید در ساعاتی از روز، در هر جا اینطور تمرین کنید. درباره خود، درباره روزتان یا زمان تصمیم گیری برای سفارش غذا  به انگلیسی فکر کنید. سعی کنید از فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی برای جستجوی لغات استفاده کنید. بعد از مدتی قطعا متوجه تغییرات مثبت خود خواهید شد.

با خودتان صحبت کنید

هر زمانی که خانه یا تنها هرجای دیگری هستید می توانید انگلیسی را با فرد مورد علاقه تان تمرین کنید : خود شما!

اگر به انگلیسی فکر می کنید تلاش کنید که صحبت هایتان هم به زبان انگلیسی باشد. به زبان انگلیسی فکر کنید، بخوانید و تمرین کنید. حتی اگر اشتباه کنید و ندانید و یا کسی برای اصلاح اشتباهتان کمکتان نکند اما اعتماد به نفس خود برای صحبت به زبان انگلیسی را پیدا می کنید.

از آینه استفاده کنید

هر ساعتی از روز که می توانید دقایقی را صرف ایستادن جلوی آینه و صحبت کردن کنید. موضوعی را انتخاب و 2 الی 3 دقیقه درباره آن با خود صحبت کنید.

هدف از این کار جلب توجه شما هنگام صحبت کردن به صورت، دهان و زبان بدنتان است. و همچنین احساس می کنید کسی مقابلتان است. وانمود کنید در حال مکالمه با دوستتان هستید!

دو الی سه دقیقه صحبت کنید. در صورتیکه کلمه ای را نمیدانید صحبتتان را متوقف نکنید بلکه سعی کنید با کلماتی دیگر نظرتان را بیان کنید. در پایان زمان تعیین شده میتوانید نقاط قوت و ضعفتان را بیابید و متوجه شوید به چه کلمات یا جمله هایی نیاز دارید.

به سلیسی کلامتان تمرکز کنید نه گرامر

زمان صحبت به زبان انگلیسی چند بار متوقف می شوید؟

هرچه بیشتر این کار را کنید اعتماد به نفستان بیشتر، کم می شود و سخت تر ادامه می دهید. تمرین آینه را انجام دهید و تلاش کنید در تمام طول مکالمه کمترین میزان سکوت یا من و من را داشته باشید. ممکن است در این تمرین به درستی گرامر ها را اجرا نکنید اما سلیس و روان صحبت کردن در درجه اول اهمیت است. با تمرین می توانید روی گرامر بیشتر کار کنید و قوانین آن را بهتر پیاده کنید.

بر Tongue Twisters تمرین کنید!

Tongue Twisters جملاتی هستند که هنگام ادای آنها بیش از حد معمول تپق می زنیم! برای مثال “The thirty-three thieves thought that they thrilled the throne throughout Thursday.” سعی کنید این جمله را چند بار پشت هم بیان کنید. تمرین ساده ای نیست!

بازی با این لغات باعث می شود موقعیت بهتری از دهان و زبان خود داشته باشید! و حتی تلفظ بهتری پیدا کنید. می توانید لیستی از این جملات را اینجا بیابید.

https://www.fluentu.com/blog/english/tongue-twisters-in-english/

گوش کنید و تکرار کنید.

آیا برنامه های تلویزیونی یا فیلم های یوتیوب را دنبال می کنید؟ می توانید از آنها برای پیشرفت خود استفاده کنید. قسمت کوتاهی از آن را گوش و سپس خط به خط تکرار کنید. سعی کنید لحن، سرعت و حتی لهجه آنها را تقلید کنید. مهم نیست اگر چند کلمه را از دست بدهید، قسمت مهم صحبت کردن شماست. سعی کنید مانند بومیان صحبت کنید!

به کلمات استرس دار توجه کنید

انگلیسی از کلمات و جملاتی تشکیل شده که استرس های بخصوص خود را دارند. هنگاهی که انگلیسی صحبت می کنید باید بر این کلمات و حروف دقت کنید تا منظور کلمات و معانی متفاوت را ادا کنید. به صحبت های بومیان به دقت گوش کنید و تلاش کنید همانند آنان بر روی استرس کلمات تمرکز و مانندشان صحبت کنید.

این کار نه تنها برای بهتر صحبت کردن زبان انگلیسی بلکه سوتفاهم های ادراکی را نیز کاهش می دهد!

 

نویسنده این مطلب

زرناز امامی

من همیشه عاشق تدریس و نوشتن بودم ولی هیچوقت هر دو رو همزمان نداشتم! اینکه میتونم اینجا از کاری که عاشقشم بنویسم یعنی “زندگی روی خوب هم داره”!
عضو افتخاری “امیدار” شدم و تا ابد در خدمت شما … پیشنهادهارو میپذیرم حتما، دریغ نکنید ازم ”

1 دیدگاه

  • نگین پاسخ

    ممنون به نظر ایده های جالبی هستن حتما اجرا میکنم ممنون

    13 اسفند 1397 در 11:45

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان