گرفتن اقامت کشور حوزه شنگن با دورکاری

ویزای دورکاری دیجیتال استونی

گرفتن اقامت کشور حوزه شنگن با دورکاری

 

ویزای دورکاری دیجیتال استونیاستونی از اول اوت ۲۰۲۰ (۱۱ مرداد) طرح جدید خود را در اعطای ویزای ۱۲ ماهه برای زندگی در این کشور به افرادی که برای یک کشور خارجی (غیر استونی) دورکاری می‌کنند، آغاز کرده است.

این ویزای جدید را استونی، Digital Nomad Visa یا «خانه‌به‌دوشی دیجیتال» نامیده است و امیدوار است با این شیوه دست‌کم ۲ هزار نفر برای زندگی موقتا به این کشور نقل مکان کنند.

طبق نوشته سایت فوربس، این موضوع شاید به‌عنوان یک گام در تحقق اقامت الکترونیکی e-Residency باشد که از حدود شش سال قبل در استونی به‌عنوان نخستین کشور برای اعطای چنین اقامتی آغاز شده است. از سوی دیگر این ویزا می‌تواند این امکان را به شهروندان جوان خارج از اتحادیه اروپا بدهد که به سرعت مهارت‌های لازم را برای مهاجرت آموزش ببینند، حتی اگر تنها یک سال فرصت داشته باشند.

با توجه به اینکه استونی از کشورهای عضو منطقه شنگن است، به دارندگان ویزا اجازه می‌دهد با همان ویزا به سایر کشورهای حوزه شنگن سفر کنند.

وزارت کشور استونی برآورد کرده که اکثر افراد مشمول این طرح جدید، در بخش‌های فن‌اوری اطلاعات، بازاریابی و تأمین مالی فعال باشند و صدور ویزای «خانه‌به‌دوشی» امکان جذب آنها را فراهم خواهد کرد.

اطلاعات بیشتر درباره ویزای خانه‌به‌دوشی دیجیتالی استونی

مطابق اعلام دولت استونی، مراحل صدور ویزای خانه‌به‌دوشی دیجیتالی (یا دورکاری) استونی همانند سایر ویزاهای مسافرتی و درخواست‌های کسب اقامت خواهد بود ولی متقاضیان این روادید ابتدا باید خانه به دوشی دیجیتالی خود را اثبات کنند و محرز شود که آنها مدام به صورت مجازی و از راه دور در حال فعالیت اقتصادی در بازار بین‌المللی هستند.

وزارت خارجه استونی نیز تصریح کرده که ویزای خانه به‌دوشی دیجیتالی، هم برای اقامت کوتاه‌مدت و هم برای اقامت بلندمدت صادر می‌شود و در آینده نزدیک و توسعه بیشتر دولت الکترونیک در این کشور، امکان تلفیق آن با اقامت الکترونیکی وجود خواهد داشت.

» مطلب مرتبط: کارت آبی اتحادیه اروپا – هر آنچه باید بدانید
» مطلب مرتبط: ویزای کار آلمان را چگونه می توان دریافت کرد؟

درباره استونی

اِستونی با نام رسمی جمهوری استونی کشوری در منطقه بالتیک در شمال اروپا است. این کشور از غرب به دریای بالتیک و از شمال به خلیج فنلاند می‌رسد و مرز شرقی آن با روسیه و مرز جنوبی آن با لتونی مشترک است. استونی ۴۵٬۲۲۷ متر مربع مساحت و ۱٬۳۱۵٬۹۴۴ نفر جمعیت دارد. و پایتخت آن تالین است. واحد پول این کشور یورو و تنها زبان رسمی این کشور استونیایی است که نزدیکی و شباهت بسیاری به زبان فنلاندی دارد.

استونی در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوست و به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پذیرفته شد. کشور استونی آزادترین شبکه اینترنتی دنیا را دارد و به دیجیتال‌ترین کشور دنیا معروف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان