یادگیری زبان انگلیسی؛ در ایران یا خارج

یادگیری زبان انگلیسی؛ در ایران یا خارج

یادگیری زبان انگلیسی؛ در ایران یا خارج

یادگیری زبان انگلیسی؛ در ایران یا خارج

،  تهران ،  (اخبار رسمی) : آشنایی با زبان انگلیسی را می‌توان یکی از ملزومات زندگی در عصر حاضر دانست؛ چه قصد مسافرت تفریحی به کشورهای دیگر را داشته باشید، چه تحصیل و مهاجرت به خارج از کشور و حتی در ساد‌ه‌ترین حالت ممکن برای یک جستجوی ساده در اینترنت، باید با زبان انگلیسی آشنایی نسبی داشته باشید. اگر قصد یادگیری زبان را داشته باشید گزینه‌های پیش روی شما عبارتند از یادگیری زبان در داخل کشور یا سفر به کشورهای دیگر؛ ولی کدامیک گزینه بهتری است؟

یادگیری زبان در داخل کشور

برای یادگیری زبان انگلیسی در داخل کشور، آموزشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارد که دوره‌های خود را متناسب با هر بودجه و با برنامه و زمانبندی‌های متنوع برای افراد شاغل و محصل ارائه می‌کنند. همچنین در صورتی که فرصت شرکت در کلاس‌های آموزشگاه‌ها را نداشته باشید می‌توانید از اساتید خصوصی مجرب کمک بگیرید و برنامه آموزشی خود را با توجه به برنامه زمانی خود تنظیم کنید. کلاس‌های خصوصی این فرصت را به شما می‌دهد که با سرعت بیشتری به یادگیری زبان بپردازید و با توجه به اینکه تمام توجه استاد به شخص شما معطوف است، می توانید تمام مشکلات خود را برطرف کرده و مهارت های خود را بهبود بخشید.

در کنار انعطاف‌پذیری برنامه‌های آموزشی، مهمترین مزیت یادگیری زبان در ایران، بودن در کنار خانواده و دوستان است که چه از نظر روحی و چه از نظر اقتصادی عامل مهمی برای تصمیم‌گیری به شمار می رود. در صورتی که یادگیری زبان در ایران را انتخاب کنید بدون نیاز به صرف هزینه‌های اضافی مانند کرایه خانه و غذا می‌توانید با تمرکز بیشتری به فراگیری زبان پرداخته و از مخارج جانبی جلوگیری کنید.

اما در کنار تمام موارد ذکرشده، یادگیری زبان انگلیسی در ایران معایبی هم دارد از قبیل نبود اساتید Native که زبان انگلیسی را با لهجه خوب به شما آموزش دهند و همچنین زندگی در محیطی فارسی‌زبان که عملاً امکان استفاده از زبان انگلیسی را در تعاملات و مکالمات روزمره محدود می‌کند و در نهایت ضروری‌نبودن استفاده از زبان انگلیسی برای برطرف‌کردن مسائل و مشکلات زندگی و … که این موضوعات می‌توانند فراگیری زبان را با مشکل مواجه کنند.

یادگیری زبان در خارج از کشور

اگر یادگیری زبان انگلیسی در ایران به هر دلیلی برای شما گزینه جذابی نباشد می‌توانید به سفر به کشورهای آسیایی مانند مالزی، تایلند و هند یا حتی به مهد زبان انگلیسی یعنی کشور انگلستان فکر کنید. یادگیری زبان در کشورهای خارجی دارای مزایا و معایب مختلفی است؛ با شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی در خارج کشور، شما فرصت استفاده از آموزش با کیفیت و استانداردهای بین‌المللی را از اساتید Native خواهید داشت. همچنین با توجه به اینکه شما برای گذران زندگی و رفع مشکلات روزمره در یک محیط انگلیسی‌زبان، نیاز به دانستن زبان انگلیسی دارید این موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر از سوی شما و باعث تسریع فرایند یادگیری باشد. یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان در کشورهای خارجی را می‌توان آشناشدن با فرهنگ‌های دیگر و کسب آگاهی از نحوه زندگی و تعامل با مردم کشورهای دیگر دانست و در صورتی که هدف شما از یادگیری زبان، تحصیل یا مهاجرت به خارج از کشور باشد، این دوره کوتاه زبان می‌‌تواند شما را برای زندگی در خارج از ایران آماده کرده و اعتماد به نفس بیشتری به شما دهد.

» مطلب مرتبط: دوره زبان انگلیسی در مالزی

» مطلب مرتبط: دوره زبان انگلیسی در انگلستان

» مطلب مرتبط: دوره زبان انگلیسی در تایلند

» مطلب مرتبط: دوره زبان انگلیسی در هند

 

اگرچه یادگیری زبان در خارج از ایران فقط دارای نکات مثبت نیست و عواملی مانند دوری از خانه و خانواده، وفق‌پذیری با محیط جدید و مشکلات احتمالی در بدو ورود به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی، در کنار هزینه‌های مسکن، غذا، رفت و آمد و دیگر هزینه‌های جانبی را نیز باید هنگام تصمیم‌گیری مد نظر قرار دهید.

تصمیم بگیرید

با در نظر گرفتن شرایط آموزش زبان در داخل و خارج از کشور، در نهایت انگیزه و نیاز هر فرد برای یادگیری یک زبان دیگر مهمترین عامل تعیین‌کننده برای تصمیم‌گیری است و اگر یک فرد برای بهبود شرایط شغلی و شخصی خود در زندگی آینده، نیاز به تسلط به زبان‌های خارجی را احساس کند، دیگر مکان و شرایط آموزش در اولویت بعدی قرار می‌گیرد و فرد می‌تواند چه در داخل و چه خارج کشور؛ از زمان، انرژی و منابع مالی صرف‌شده بهترین استفاده را کند و با تلاش و تمرین بسیار، هر چه زودتر خود را برای افق‌های روشن‌تر و زندگی بهتر آماده کند؛ حال تصمیم با شماست.

### پایان خبر رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان