هزینه خوابگاه های دانشجویی در روسیه

هزینه خوابگاه های دانشجویی در روسیه

هزینه خوابگاه های دانشجویی در روسیه

هزینه نهایی اسکان در خوابگاه های دانشجویی در روسیه به مواردی نظیر نوع خوابگاه، مکان آن، تعداد دانشجویان مستقر در یک اتاق و امکانات رفاهی بستگی دارد. به طور کلی هزینه اجاره خوابگاه های دانشجویی معمولی در کشور روسیه از ۵۰ تا ۳۰۰ دلار آمریکا تعیین شده است. در بعضی از خوابگاه هایی که نوسازی هستند این مبلغ ممکن است از ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار متغیر باشد .

در بعضی از خوابگاه های دانشجویی هزینه استفاده از اینترنت و یا امکانات موجود در خوابگاه ها مانند ماشین لباسشویی جداگانه محاسبه می شود. پرداخت اجاره بها و هزینه ‌های مربوط به خوابگاه یا به صورت ماهانه و یا به صورت ترمی و سالانه است.

هزینه خوابگاه های دانشجویی در شهرهای مختلف روسیه

اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه مختلف در شهرهای روسیه متفاوت است و شرایط اسکان دانشجویان نیز در هر شهر دارای شرایط خاص خود است.

هزینه اجاره آپارتمان نسبت به این خوابگاه ها بالاتر است و با توجه به امکانات آپارتمان و مکان قرارگیری آن ممکن است هزینه ها نیز افزایش یابد . دانشجویانی که از امکانات مالی خوبی برخوردار باشند و تمایلی به زندگی در خوابگاه های دانشجویی نداشته باشند می توانند به صورت مجزا آپارتمان هایی اجاره کنند و به راحتی زندگی کنند. بعضی از دانشجویان نیز تصمیم به زندگی با خانواده های روسی می گیرند و به این ترتیب هزینه های کمتری نسبت به اجاره آپارتمان پرداخت می کنند.

اجاره آپارتمان دانشجویی در روسیه

برای اجاره آپارتمان های دانشجویی در کشور روسیه باید به موارد زیر توجه داشته باشید. اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید هزینه اجاره آپارتمان است. چرا که دانشجویان باید مبلغی به عنوان ودیعه و ماهانه نیز مبلغی به عنوان اجاره بها پرداخت کنند که با توجه به محل قرارگیری آپارتمان که توصیه می‌شود نزدیک محیط دانشگاه باشد ممکن است هزینه بالایی برای دانشجویان در بر داشته باشد.

گاهی اوقات دانشجویان تمایل دارند به صورت دو یا سه نفره یک آپارتمان را اجاره کنند که در این صورت نیز پرداخت هزینه های اجاره و آب و گاز به صورت مشترک بین افراد تقسیم می شود .

اجاره اتاق نیز برای دانشجویان گزینه مناسبی است که آن هم با توجه به شرایط تعیین شده ممکن است هزینه های بالاتری نسبت به خوابگاه های دانشجویی در برداشته باشد و نکته دومی که هنگام اجاره آپارتمان باید به آن توجه داشته باشید مدت زمان قرارداد اجاره است.

دانشجویانی که قصد دارند مدت زیادی در این کشور باشند باید به زمان تعیین شده اشاره کنند. به طور کلی اجاره آپارتمان در کشور روسیه از ۳۰۰ دلار شروع می‌شود و ممکن است تا 700 دلار نیز برسد که به علاوه هزینه های مربوط به حمل و نقل، قبوض آب، برق ، گاز و اینترنت ممکن است این هزینه‌ها بالاتر از این نیز برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان