تحصیل در سنگاپور (هر آنچه باید بدانید)

سنگاپور

تحصیل در سنگاپور (هر آنچه باید بدانید)

تحصیل در سنگاپور

کشور سنگاپور ممکن است کوچک باشد ولی در عرصه تحصیلات عالی و تحقیقات، یکی از بهترین انتخاب ها است. در این مطلب شرایط تحصیل در سنگاپور را شرح می دهیم.

بر طبق چندین تحقیق جهانی، در چند دهه گذشته سنگاپور به عنوان یکی از پیشروان جهانی در تحقیق و نوآوری شناخته شده است. در سال های اخیر، سنگاپور در رده هفتم فهرست نوآوری های جهانی INSEAD (سال ۲۰۱۴)، در رده سوم رنکینگ رقابت جهانی IMD و در رده دوم گزارش رقابت جهانی و انجمن اقتصادی جهانی (سال ۲۰۱۵) قرار داشته است.

در زمینه رقابت و نوآوری جهانی، دانشگاه های سنگاپور نیز صاحب نام هستند و به عنوان مراکز آموزش عالی یک کشور آسیایی در بازار تحصیلات بین المللی جای پای خود را محکم کرده اند. در حال حاضر دو دانشگاه پیشتاز سنگاپور در فهرست ۱۵ دانشگاه برتر جهان قرار دارند و خود شهر سنگاپور هم جزو بهترین شهرهای دانشجویی دنیا در سال 2018 قرار دارد که این موارد بیانگر کیفیت عالی تحصیل در سنگاپور و شرایط مناسب برای زندگی در این کشور و جامعه دانشجویی متنوع آن است.

تحصیل در سنگاپور

برای متقاضیان تحصیل در سنگاپور گزینه های زیادی وجود دارد. به طور کلی ۳۴ دانشگاه در سنگاپور فعالیت می کنند که از این تعداد ۶ دانشگاه دولتی هستند. ۲ دانشگاه برتر سنگاپور، دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) و دانشگاه فنی نانیانگ (NTU) هستند که در رنکینگ جهانی QS در سال 19-2018 به ترتیب در رده های 11 و 12 دنیا جای دارند و طیف وسیعی از دوره های تحصیلی متنوع در رشته های مختلف را به بیش از ۳۰٫۰۰۰ دانشجوی مشغول تحصیل در این دو دانشگاه ارائه می دهند.

دانشگاه ملی سنگاپور –  National University of Singaporeتحصیل در سنگاپور

بی گمان برای متقاضیان تحصیل در سنگاپور جذاب ترین گزینه دانشگاه ملی سنگاپور NUS خواهد بود که دارای اعتبار بین المللی فراوان است به طوریکه در حال حاضر در رنکینگ جهانی QS رتبه 11 و در بین دانشگاه های آسیایی در سال 2018 در رتبه اول قرار دارد.

از نظر کیفیت آموزش رشته های تحصیلی؛ این دانشگاه در رشته مهندسی عمران و سازه در رتبه 6 جهان، در سه رشته شیمی، «مهندسی و فناوری» و «علوم اجتماعی و مدیریت» در رتبه 7 جهان و همچنین در رشته علوم طبیعی، در رتبه 8 جهان قرار دارد.

دانشگاه فنی نانیانگ – Nanyang Technological University

در رنکینگ جهانی، دانشگاه فنی نانیانگ NTU در رتبه 12 جهان و پس از دانشگاه ملی سنگاپور قرار دارد و این موضوع خود بیانگر سطح کیفی تحصیل در سنگاپور است. دانشگاه NTU همانند دانشگاه NUS، در دوره های مهندسی اعتبار بین المللی زیادی دارد؛ این دانشگاه برای تحصیل در رشته «علوم مواد» سومین و برای تحصیل در رشته «مهندسی و فناوری» پنجمین دانشگاه برتر دنیا در سال 2018 محسوب می شود.

در تابستان سال 2013 و به عنوان بخشی از یک سرمایه گذاری مشترک با کالج سلطنتی لندن در انگلستان، NTU دسته اول از دانشجویان را در مدرسه پزشکی جدید خود لی کونگ چیان نام نویسی کرد.

دانشگاه مدیریت سنگاپور – Singapore Management University

این دانشگاه رشته های تخصصی زیادی در زمینه های حسابداری و مالی، علوم کامپیوتر، اقتصاد، قانون و آمار ارائه می دهد و یکی دیگر از دانشگاه های سنگاپور است که شهرت جهانی فراوانی دارد و برای تحصیل در سنگاپور جزو بهترین انتخاب ها به حساب می آید.

 دانشگاه مدیریتی سنگاپور در لیست ۵۰ دانشگاه برتر در زمینه حسابداری و مالی در جهان و در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر در زمینه علوم و مدیریت قرار دارد.

دیگر دانشگاه های بین المللی سنگاپور

سنگاپور به عنوان یکی از مراکز پیشرو در جهان در زمینه همکاری بین دانشگاه ها با بسیاری از دانشگاه های پیشتاز در جهان برنامه های مشترک ارائه می دهد. برای مثال دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور با دانشگاه آمریکایی «مؤسسه فناوری ماساچوست» یا همان MIT و دانشگاه چینی ژژیانگ همکاری می کند.

همچنین می توان دانشگاه Yale-NUS را مثال زد که در سال ۲۰۱۱ به عنوان اولین دانشگاه هنر در سنگاپور با همکاری و شراکت بین دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه آمریکایی Yale تأسیس شده است. این همکاری ها بیشتر بر روی بهبود کیفی جنبه های بین المللی آموزش در دانشگاه های سنگاپور متمرکز شده اند تا گزینه های بیشتری برای متقاضیان بین المللی تحصیل در سنگاپور مهیا کنند.

دانشگاههای مورد تأیید وزارت علوم در سنگاپور:

زندگی در سنگاپور

گروه الف (ممتاز)

  • (Nanyang Technological University (NTU
  • National University of Singapore

گروه ج (متوسط)

(Singapore University of Technology and Design (SUTD صرفاً دانشکده فناوری اطلاعات

دانشگاههای مورد تأیید وزارت بهداشت در سنگاپور:

  • (National University of Singapore (NUS

زندگی در سنگاپور

سنگاپور به عنوان یک کشور پرجمعیت در عین حال با امنیت بالا به همراه کره جنوبی، هنگ کنگ و تایوان یکی از چهار کشور آسیایی است که در نیمه دوم قرن بیستم از لحاظ اقتصادی رشد زیادی داشته اند.

این توسعه و موفقیت اقتصادی در سنگاپور باعث جذب جمعیت زیادی (نسبت به مساحت این کشور) شده است. ثبات اقتصادی و سهولت راه اندازی کسب و کار، سنگاپور را به یکی از مقاصد ایده آل برای بسیاری از مهاجران اقتصادی تبدیل کرده است. این کشور همچنین به خاطر تمیزی شهرت زیادی دارد. برای مثال، شما اجازه ی آدامس جویدن در سنگاپور را ندارید تا زمینه انداختن آدامس در پیاده رو فراهم نباشد. سنگاپور قوانین سختگیرانه ای در مورد استفاده از مواد مخدر دارد که همین موضوع باعث شده در میان کشورهایی با پایین ترین نرخ استفاده از مواد مخدر در جهان، قرار گیرد.

سنگاپور همچنین دارای تنوع فرهنگی، مذهبی و زبانی بسیاری است که از ترکیب با فرهنگ چینی، مالزیایی و هندی تشکیل شده است. فرهنگ بریتانیایی هم در سنگاپور تأثیر زیادی داشته که از جمعیت خارجی ساکن این کشور و همچنین تاریخ استعماری آن نشأت می گیرد و به همین دلیل این منطقه را  “محل تلاقی شرق و غرب” لقب داده اند. به عنوان نمونه ای از تأثیرات فرهنگی در سنگاپور می توان از غذاهای این کشور حرف زد که غذاهایی آسیایی با تأثیر از ذائقه های غربی هستند و توجه هر گردشگری را جلب می کنند.

با وجود دولت سکولار اعتقادات مذهبی گوناگون و متنوع در سنگاپور رواج دارند و غیرمعمول نیست که در کنار یک معبد، یک مسجد ببینید. اضافه کردن رنگ های مختلف به نمای شهر جذابیت خاصی داده و ایده احترام متقابل به همبستگی اجتماعی در سنگاپور بسیار اهمیت دارد.

هزینه زندگی و تحصیل در سنگاپور

تحصیل در سنگاپور

اقتصاد قوی و سطح کیفی بالای زندگی همواره با هزینه های نسبتا بالای زندگی همراه است، به همین دلیل تحصیل در سنگاپور یکی از پرهزینه ترین انتخاب ها در آسیا محسوب می شود، اگرچه در مقایسه با شهریه دانشگاه های بین المللی نسبتا گزینه ارزانی است.

شهریه سالانه دانشگاه های سنگاپور به طور متوسط  ۱۴۰۰۰ دلار  سنگاپور (۱۰۰۰۰ دلار آمریکا) است ولی نسبت به امتیاز دانشگاه و نوع برنامه ای که انتخاب می کنید هشیار باشید، زیرا ممکن است هزینه نهایی به اندازه قابل توجهی بیشتر باشد. خبر خوب این است که بیش از نیمی از دانشجویانی که از کشورهای دیگر برای تحصیل در سنگاپور به این کشور سفر می کنند، می توانند از کمک هزینه های مالی استفاده کنند.

شهریه سالانه دانشگاه ملی سنگاپور از ۱۵۹۰۰ دلار سنگاپور (۱۱۳۵۰ دلار آمریکا) تا حداکثر ۵۰۸۰۰ دلار سنگاپور (۳۶۲۵۰ دلار آمریکا) برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی  متغییر است. برنامه هایی که یارانه یا کمک هزینه دولت به آن تعلق نمی گیرد از ۲۹۰۵۰ دلار سنگاپور (۲۹۰۵۰ دلار آمریکا) شروع می شود.

یکی دیگر از هزینه های مهم شما برای تحصیل در سنگاپور به هزینه زندگی در این کشور مربوط می شود. با در نظر گرفتن خانه و مالیات و بقیه هزینه های ضروری به طور متوسط سالانه ۱۰۰۰۰ دلار سنگاپور (۷۱۵۰ دلار آمریکا) برای تأمین هزینه زندگی در سنگاپور مورد نیاز است.

هم دانشجویان بومی و هم دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های سنگاپور شرایط دریافت کمک مالی برای تحصیل در سنگاپور را دارند و این کمک هزینه بیشتر شهریه دانشگاه را پوشش می دهد. در قبالِ این کمک مالی، دانشجویانی که از کشور های دیگر می آیند، باید تعهدنامه ای امضا کنند که برای یک شرکت ثبت شده در سنگاپور حداقل سه سال کار کنند تا تحصیلاتشان تکمیل شود و به این ترتیب کشور هم از مهارت دانشجویان بین المللی بهره ببرد. برای دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی این مدت طولانی تر (5 یا 6 سال) خواهد بود.

نکته مهم: کیفیت آموزشی و استانداردهای زندگی در کشور سنگاپور با کشورهای تراز اول دنیا مانند آمریکا و انگلستان برابری می کند و طبیعتا هزینه زندگی و تحصیل در سنگاپور نیز به تناسب این کیفیت بالاتر است. علاوه بر این موضوع، اخذ پذیرش از دانشگاه های سنگاپور به دلیل نیاز به معدل بالا و مدارک زبان و مدارک تخصصی کار دشواری است و پس از آن هم متقاضیان تحصیل در سنگاپور برای اخذ ویزا تقریبا ۵۰ درصد شانس موفقیت دارند؛ همه این دلایل با عث می شوند تا ما به متقاضیان تحصیل در سنگاپور توصیه کنیم که پذیرش از دیگر کشورهای آسیایی مانند چین را در نظر بگیرند که به نسبت دارای شرایط آسان تر و امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه است.

در خواست پذیرش برای تحصیل در سنگاپور

برای اینکه به عنوان یک دانشجوی بین المللی، امکان تحصیل در سنگاپور را به دست آورید، باید مستقیما از دانشگاه مورد نظرتان پذیرش بگیرید، بنابراین اولین گزینه شما مراجعه به وبسایت دانشگاه ها خواهد بود تا آخرین مهلت ثبت نام، روند پذیرش و هر نوع اطلاعات دیگر را به دست آورید. برای یافتن پاسخ سؤالات خود هم باید مستقیما با دفتر بین المللی تماس بگیرید.

ویزای دانشجویی سنگاپور

آن دسته از دانشجویان بین المللی که می خواهند به ادامه تحصیل در سنگاپور بپردازند نیاز به ویزای دانشحجویی دارند که هنگامی که درخواست شما توسط یک دانشگاه شناخته شده تأیید شود، این ویزا به همراه نامه پذیرش شما صادر خواهد شد. درخواست شما باید شامل مدارک تحصیلی قبلی، مدارک مورد نیاز و مدرکی برای اثبات آشنایی کافی شما با زبان انگلیسی باشد.

در حالیکه این روند اتوماتیک به این معناست که شما نباید نگران درخواست ویزای دانشجویی خود باشید، شما باید تا ۲ هفته پس از اخذ تأییدیه پذیرش درخواستتان را به اداره بازرسی و مهاجرت سنگاپور (ICA) ارائه دهید. شما برای این کار، از ۲ ماه قبل از شروع دوره می توانید اقدام کنید و تا یک ماه قبل از شروع دوره هم فرصت دارید. ارائه درخواست شما از طریق سیستم ثبت نام آنلاین ویزای دانشجویی که به عنوان سولار شناخته می شود انجام می گیرد.

برای اینکه به صورت آنلاین برای دریافت ویزای دانشجویی سنگاپور اقدام کنید، در سولار وارد می شوید و با اطلاعات ارائه شده توسط دانشگاه مربوط، فرم eForm 16 را تکمیل می کنید که شامل اطلاعات پاسپورتی معتبر، آدرس دانشگاه، آدرس ایمیل شما و یک عکس جدید خواهد بود.

دیدگاه (23)

  • یاس پاسخ

    با سلام من از دانشگاه NUS سنگاپور برای دوره 6 ماهه فرصت مطالعاتی پذیرش گرفتم. با توجه به اینکه سنگاپور در ایران سفارت ندارد چطور برای ویزا باید اقدام کنم؟ ممنون میشم اگر کسی اطلاع داره کمک کنه. خیلی فوری هست. تشکر

    10 دی 1397 در 22:21
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام
      باید به کشور های همسایه که سفارت دارند مراجعه و برای اخذ ویزا اقدام کنید .
      میتونید از کشور مالزی هم این کار رو بکنید که براتون ساده تر باشه.

      22 دی 1397 در 14:17
  • غزال پاسخ

    سلام
    من مالزى زندگى میکنم و امکان تماس مستقیم با شرکت شما رو ندارم ایا اگر امکان داره از طریق واتس اپ بتونم سوالات خودم رو بپرسم؟

    10 دی 1397 در 12:01
  • کیان پاسخ

    آیا امکان تحصیل در مقطع تخصص پزشکی پس از اتمام دوره عمونی در ایران، برای ایرانیان وجود دارد؟

    8 خرداد 1397 در 17:54
    • مشاور پاسخ

      سلام
      شما بعد از تحصیل در هر رشته علوم پزشکی در خارج از ایران اگر دانشگاههتون مورد تایید وزارت بهداشت باشد میتونید مدارکتون رو در ایران ارزشیابی و مثل افرادی که ایران تحصیل کردند، به ادامه تحصیل و کار بپردازید.

      موفق باشید

      9 خرداد 1397 در 16:56
  • فرزاد پاسخ

    باسلام
    من فرزاد جعفری نژاد دانشجوی ترم ۲ در قبرس در دانشگاه Emu تحصیل میکنم
    امکان ادامه تحصیل در کشور دیگر با بورسیه ۱۰۰% هست ؟!

    16 اردیبهشت 1397 در 04:11
  • Neda پاسخ

    با عرض سلام
    دکتری من تمام شده و مایل هستم که بدانم برای دوره پست داک و یا دوره تحقیقیاتی در سنگاپور به چه نوع ویزایی نیاز هست و هزینه و مدارک مورد نیاز درخواست این نوع ویزا چقدر است؟ آیا محتمل هست که این نوع ویزا را دریافت کنم؟
    با تشکر

    12 فروردین 1397 در 18:34

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان