تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند

برای صحبت درباره تحصیل در فنلاند باید فراتر از چارچوب های معمول را در نظر گرفت. تحصیل در فنلاند برای کودکان از 7 سالگی آغاز می شود و تا مقاطع بالاتر خبری از امتحان و تکلیف نیست! در عین حال دانش آموزان فنلاندی در مقایسه با همتایان بین المللی خود در امتحانات نمرات درخشانی کسب می کنند. به علت وجود زبان انگلیسی در سیلابس درسی مقاطع اولیه تحصیل در فنلاند ، اکثر مردم از دانش قابل قبولی از زبان انگلیسی برخوردار هستند.

» مطلب مرتبط:  تحصیل در فنلاند

فنلاند دارای 10 دانشگاه با ارائه چندین رشته تخصصی و 6 دانشگاه با ارائه تنها یک رشته تخصصی و همچنین چندین دانشگاه علمی کاربردی و مراکز عالی پلی تکنیک با ارائه مهارتهای شخصی می باشد. در فنلاند 550 دوره زبان انگلیسی در مراکز آموزشی مختلف ارائه می شود که شامل دوره های کوتاه مدت و همچنین بلند مدت با امکان اخذ مدرک معتبر می باشد.

تحصیل در فنلاند

در حال حاضر 12000 دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در فنلاند می باشند که شامل دانشجویان مهمان و دانشجویان ثابت می شوند. برای پذیرش در دانشگاه های فنلاند باید در دوره زمانی نوامبر تا ژانویه اقدام به ارسال مدارک و اخذ پذیرش نمود و کلاسها در ترم پاییز (سپتامبر تا دسامبر) آغاز می شوند. در برخی از مراکز پلی تکنیک می توان برای ترم بهار در ماه آگوست و سپتامبر اقدام نمود ولی فقط برای چند رشته خاص این کار امکان پذیر می باشد.

همچنین پس از تایید مدارک ممکن است که برای ورود به دانشگاه در امتحان ورودی شرکت نمایید.

زبانهای رسمی کشور فنلاند زبان فنلاندی و سوئدی می باشد که در دانشگاه ها به این دو زبان تدریس می شود. همچنین برای تعدادی از رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد ممکن است دوره به زبان انگلیسی ارائه شود. بیشتر رشته های به زبان انگلیسی در دوره کارشناسی در موسسه های پلی تکنیک می باشد. این موسسه ها که دانشگاه علمی کاربردی نامیده می شوند بر روی کسب مهارت ها تاکید می کنند.

دانشجویان خارجی برای تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند باید مدرک آیلتس با نمره 6.5 به بالا داشته باشند.

 

 

مقاطع تحصیلی مختلف در فنلاند

مقطع طول دوره (سال) زبان تدریس پیش نیاز
کارشناسی 4 فنلاندی – سوئدی پیش دانشگاهی (معدل 15)+قبولی در امتحان ورودی دانشگاه
کارشناسی ارشد 2 انگلیسی کارشناسی مرتبط (معدل 15) + 6.5 IELTS
دکترا 4-3 انگلیسی کارشناسی ارشد مرتبط (معدل 16) +   خلاصه پروپوزال + IELTS 7

تاریخ شروع کلاس ها 

در فنلاند دانشگاه ها معمولا دو تاریخ مشخص برای ثبت نام و شروع کلاس ها دارند، این تاریخ ها به شرح زیر میباشند:

  • شهریور ماه -October Intake که تا پایان خرداد هر سال آخرین زمان ارسال مدارک به دانشگاه برای ورودی شهریور است.
  • بهمن ماه    -February ّIntake که تا پایان آبان هر سال آخرین زمان ارسال مدارک به دانشگاه برای ورودی بهمن است.

هزینه تحصیل در فنلاند

هزینه تحصیل در فنلاند تا پاییز سال 2017 برای تمام دانشجویان رایگان بود ولی از این تاریخ به بعد با توجه به سیاست گذاری های جدید دولت فنلاند، دانشجویان خارجی باید برای تحصیل در فنلاند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه ای معادل 8000 تا 12.000 یورو در سال پرداخت کنند. تحصیل در مقطع دکترا همچنان رایگان بوده و دانشجویان این مقطع از حقوق سالیانه نیز برخوردار می شوند.

دانشجویان بین المللی اجازه کار در حین تحصیل (20 ساعت در هفته) را خواهند داشت تا قادر باشند قسمتی از هزینه زندگی در فنلاند را پوشش بدهند ولی شایان ذکر می باشد که آشنایی با زبان فنلاندی یا سوئدی فاکتور تعیین کننده ای در پیدا کردن شغل در فنلاند می باشد و توصیه می شود که دانشجویان بین المللی قبل از سفر به فنلاند از توانایی برای پوشش کامل هزینه زندگی در فنلاند برای سالهای تحصیل خود اطمینان حاصل نمایند.

هزینه های زندگی در فنلاند

اسکان در فنلاند معمولا از طریق بنیادهای دانشجویی انجام می گیرد اگرچه در بعضی از دانشگاه های فنلاند برای دانشجویان بین المللی خوابگاه در نظر گرفته می شود. همچنین قیمت اجاره یک اتاق در آپارتمانهای مشترک 200 تا 400 یورو در ماه می باشد که در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی قیمتی مناسب به شمار می آید. همچنین برای دانشجویان، در رستوران ها و کافه های دانشجویی و همچنین استفاده از وسائل نقلیه عمومی تخفیف وجود دارد.

برای هزینه زندگی در فنلاند برای اسکان در آپارتمان یک خوابه 400 تا 600 یورو، برای خورد و خوراک 100 تا 200 یورو و برای رفت و آمد 50 دلار در ماه باید در نظر گرفت. به صورت کلی هزینه زندگی در فنلاند برای یک دانشجو 700 تا 1000 یورو در هر ماه می باشد که تا حدود زیادی به شهر و محل اقامت دانشجو بستگی دارد.

 

سوالات متداول درباره تحصیل در فنلاند

 

آیا تحصیل در فنلاند رایگان است؟

تحصیل در فنلاند در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد نیازمند پرداخت شهریه می باشد اگرچه تحصیل در مقطع دکترا رایگان است.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند چیست؟

  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی – IELTS با نمره 6.5 یا TOEFL با نمره 80 به بالا در IBT
  • فتوکپی پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه در صورت نیاز
  • رزومه تحصیلی در صورت نیاز

 

آیا ویزای دانشجویی فنلاند شامل اجازه کار می شود؟

بله، دانشجویان غیر اروپایی اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را خواهند داشت و همچنین در دوره های زمانی مانند تابستان یا کریسمس که دانشگاه ها تعطیل هستند اجازه کار تمام وقت خواهند داشت.

 

آیا پس از اتمام تحصیل در فنلاند می توان در فنلاند ماند؟

پس از به پایان رساندن تحصیلات خود در فنلاند می توانید ویزای خود را به مدت 6 ماه تمدید کرده و در این مدت در جستجوی کار باشید و در صورت موفقیت می توانید ویزای خود را برای مدت طولانی تری تمدید کنید.

 

تفاوت دانشگاه ها با مراکز پلی تکنیک چه می باشد ؟

دانشگاه ها در فنلاند به آموزش علمی در رشته های مختلفمی پردازند و شرط ورود به دانشگاه ها داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و معمولا قبولی در آزمون ورودی دانشگاه می باشد، در حالیکه مراکز پلی تکنیک به آموزش کاربردی و حرفه ای با هدف راهیابی سریع تر به بازار کار می پردازند و شرط ورود به این مراکز داشتن دیپلم حرفه ای و معمولا قبولی در آزمون ورودی می باشد.

 

آیا برای همسر دانشجویان ویزای همراه صادر می شود؟

بله، دانشجو پس از اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی و ورود به فنلاند می تواند اقدام به ارسال دعوتنامه برای همسر خود کرده و تقاضای ویزای همراه کند.

 

دیدگاه (6)

  • Fattaneh.madani پاسخ

    سلام ،ایا اخذ اقامت بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی وجود دارد ؟

    11 شهریور 1397 در 09:26
    • بهزاد عیان پور پاسخ

      سلام
      بله در اکثر کشورهای اروپایی بعد از تحصیل میتونید کار کنید و در انتها اقامت بگیرید

      17 شهریور 1397 در 10:57
  • مرتضی داودی پاسخ

    کانال تلگرامی مربوط به دانشجویانی که برای فرصت مطالعاتی فنلاند را انتخاب کرده اند را می خواستم؟

    24 اسفند 1396 در 21:00
  • Y پاسخ

    سلام چگونگی تحصیل در مقطع ابتدایی و هزینه این آموزش رو توضیح بدید لطفا!
    و هزینه سفر با خانواده به فنلاند و چگونگی دریافت ویزا رو توضیح بدید

    7 مهر 1396 در 11:35
  • حامد پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده لیسانس کامپیوتر دارم ولی برای ارشد تغییر رشته دادم به زبان انگلیسی گرایش آموزش . میخواستم بدونم امکان ادامه تحصیل در مقعط دکتری در کشور فنلاند رو دارم یا نه ؟
    با تشکر

    8 شهریور 1396 در 19:35
    • مشاور پاسخ

      سلام وقت بخیر
      میتونید با خواندن ارشد مجدد برای دکترا اقدام کنید .

      12 شهریور 1396 در 17:20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان