شهرهای دانشجویی نیوزیلند

شهرهای دانشجویی نیوزیلند

شهرهای دانشجویی نیوزیلند

شهرهای دانشجویی نیوزیلند

اگر شرایط تحصیل در نیوزیلند را بدانید،‌ قطعا در مورد این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی نظر مثبتی خواهید داشت. در مورد شرایط زندگی در نیوزیلند هم، چه با مراجعه به فهرست های مختلفی که از برترین کشورهای دنیا برای زندگی منتشر می شود و چه با پرس و جو از کسانی که تجربه زندگی در نیوزیلند را دارند، به این نتیجه خواهید رسید که این کشور یکی از بهترین نقاط دنیا برای زندگی است. شهرهای دانشجویی نیوزیلند هم متأثر از این دو موضوع، جزو بهترین های دنیا ارزیابی می شوند. در این مطلب به معرفی شهرهای دانشجویی نیوزیلند می پردازیم.

» مطلب مرتبط: تحصیل در نیوزیلند

آوکلند

شهرهای دانشجویی نیوزیلند

آوکلند Auckland واقع در سواحل شرقی جزیره شمالی نیوزیلند، بزرگ ترین شهر این کشور است. سکونت بیش از یک سوم جمعیت نیوزیلند در این شهر، آن را به پرجمعیت ترین شهر نیوزیلند هم تبدیل کرده است. مردمی از چندین ملیت و با فرهنگ های مختلف، جمعیت بیش از 1.5 میلیون نفری آوکلند را تشکیل داده اند.

آوکلند همچنین یکی از برترین شهرهای دانشجویی نیوزیلند به حساب می آید و معتبرترین دانشگاه نیوزیلند، یعنی دانشگاه آوکلند University of Auckland در این شهر قرار دارد.

یکی از نکات جالب توجه شهر آوکلند، تفریحات و ورزش های مختلفی است که در نقاط مختلف شهر چشم هر بیننده ای را می گیرد و می تواند آدرنالین خون را بالا ببرد؛ جت اسکی سواری، گشت و گذار، پرش از ارتفاع، اسنوبورد، کوه نوردی، غواصی و هر آنچه حدس بزنید. البته شما همیشه می توانید از سواحل زیبای آوکلند برای استراحت و رسیدن به آرامش استفاده کنید.

در سال 2018 مؤسسه QS در ارزیابی های خود از شهرهای دانشجویی جهان، آوکلند را به عنوان بیست و سومین شهر دانشجویی برتر جهان معرفی کرده است. جامعه دانشجویی بزرگ و متنوع این شهر که از دانشجویانی با ملیت های مختلف تشکیل شده، یکی از عوامل مهم و مؤثر در کسب این رتبه بالا بوده است.

علاوه بر ترکیب دانشجویان، آوکلند در شاخص هایی مثل “مطلوبیت” و “فعالیت کارفرمایان” هم نمره بالایی گرفته است که این شهر را هم محلی مناسب برای زندگی نشان می دهد و هم نشانه توجه کارفرمایان این شهر به دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها است.

در کنار این نکات مثبت، هزینه ها را باید نقطه ضعف شهر آوکلند و نکته ای منفی در مورد آن دانست. هم هزینه زندگی و هم هزینه تحصیل در بزرگ ترین شهر نیوزیلند بالا است اما جذابیت هایی که شامل دو دانشگاه رده بالای جهانی می شود (یکی از آنها جزو 100 دانشگاه برتر دنیا است) می تواند توجیه کننده این هزینه های بالا باشد. به عبارتی دیگر؛ آوکلند و دانشگاه های آن ارزش صرف هزینه های بالا را دارند.

برای ایرانیان نکته قابل توجه دیگر در مورد آوکلند، حضور بیشتر ایرانیان مقیم نیوزیلند در این شهر است. اصولا این شهر جمعیت مهاجر بیشتری را نسبت به دیگر شهرهای نیوزیلند میزبانی می کند.

برخی از دیگر دانشگاه های شهر آوکلند:

  • دانشگاه تکنولوژی آوکلند  Auckland University of Technology
  • دانشگاه مسی  Massey University در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز آوکلند
  • تعدادی دانشکده پلی تکنیک و دانشکده تکنولوژی

ولینگتون

شهرهای دانشجویی نیوزیلند

ولینگتون Wellington در ساحل جنوبی جزیره شمالی نیوزیلند واقع شده و پایتخت نیوزیلند به حساب می آید. بعضی بر این باورند که این شهر به مراتب زیباتر  و جذاب تر از آوکلند است اما حتما برخی هم نظر دیگری دارند.

درهم‌ آمیختگی فرهنگ، غذا و دورهمی های شبانه در این شهر نسبتا کوچک از یک سو و چشم اندازهای طبیعی بی نظیری همچون جنگل ها، سواحل، مراتع و باغ های انگور از سویی دیگر، ولینگتون را به یک شهر فراموش نشدنی بدل ساخته است.

ولینگتون همچنین یکی از شهرهای دانشجویی نیوزیلند است و صاحب چندین دانشگاه که برخی از آنها جزو دانشگاه های ممتازِ حاضر در رنکینگ های جهانی شناخته می شوند.

دانشگاه های ولینگتون:

  • دانشگاه ویکتوریای ولینگتون  Victoria University of Wellington؛ در رتبه 221 جهان قرار دارد و سومین دانشگاه برتر نیوزیلند است.
  • دانشگاه مسی  Massey University؛ در رتبه 316 جهان جای دارد.
  • دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اوتاگو
  • برنامه مشترک دانشگاه موسیقی نیوزیلند و دانشگاه های ویکتوریای ولینگتون و دانشگاه مسی
  • و تعدادی دانشکده پلی تکنیک و دانشکده تکنولوژی.

کرایست چرچ

شهرهای دانشجویی نیوزیلند

کرایست چرچ Christchurch بزرگ ترین شهر جزیره جنوبی نیوزیلند شناخته می شود و در سواحل شرقی استان کانتربوری واقع شده است. کرایست چرچ از نظر شهرنشینی، سومین انتخاب مطلوب در نیوزیلند به حساب می آید. این شهر کمتر از 400 هزار نفر جمعیت دارد.

در سال های اخیر و به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ بازسازی های عمده ای در شهر کرایست چرچ صورت گرفته که تغییرات زیادی را در شهر به وجود آورده است. حالا همچون زمان قبل از آن واقعه، زندگی عادی در کرایست چرچ جریان دارد.

کرایست چرچ خود را در نیوزیلند بعنوان یک “شهر سبز” معرفی کرده است. این شهر دربردارنده پارک های وسیع  و رودخانه زیبا است که با هنرهای پررونق  و فرهنگ  مردم خود به مکانی زیبا و دیدنی مبدل شده است.

کرایست چرچ یکی دیگر از شهرهای دانشجویی نیوزیلند است که نام آن را در فهرست 100 شهر دانشجویی برتر دنیا در سال 2018 هم می توان دید. این شهر بالاتر از شهرهایی مثل آنکارای ترکیه، سنت پترزبورگ روسیه، تولوز فرانسه، آتن یونان و هلسینکی فنلاند، رتبه شصت و نهم رده بندی برترین شهرهای دنیا را به دست آورده است.

برای اینکه شهری از سوی مؤسسه QS‌ به عنوان یک شهر دانشجویی مورد ارزیابی قرار بگیرد، باید حداقل 2 دانشگاه در رنکینگ QS داشته باشد. University of Canterbury  با رتبه جهانی 214 و Lincoln University با رتبه جهانی 317 دو دانشگاه شهر کرایست چرچ هستند که نامشان در این رنکینگ دیده می شود. مراکز آموزش عالی معروف و معتبر کرایست چرچ جز این دو دانشگاه، شامل تعدادی کالج خصوصی هم می شود.

دوندین

شهرهای دانشجویی نیوزیلند

دوندین Dunedin دومین شهر بزرگ جزیره جنوبی و مهم ترین شهر منطقه اوتاگوی نیوزیلند است. این شهر در سواحل شرقی و در ۳۰۰ کیلومتری جنوب کرایست چرچ واقع شده است. دوندین تا سال ۱۹۰۰ بزرگ ترین شهر نیوزیلند بوده است.

دوندین همچنین با جمعیت دانشجویی بالایی که در خود جای داده، بعنوان مرکز فرهنگی و دانشجویی نیوزیلند شناخنه می شود. دومین دانشگاه معتبر نیوزیلند در فهرست دانشگاه های برتر جهان که قدیمی ترین دانشگاه نیوزیلند هم محسوب می شود، یعنی دانشگاه اوتاگو، در این شهر قرار دارد. این دانشگاه در رتبه 175 فهرست برترین دانشگاه های دنیا قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان