تفاوت آیلتس و تافل

تفاوت آیلتس و تافل

تفاوت آیلتس و تافل

تفاوت آیلتس و تافل

اگر انگلیسی زبان مادری شما نباشد برای تحصیلات بین المللی در اکثر دانشگاه های بین المللی باید برای اثبات توانایی خود در زبان انگلیسی مدرک آیلتس یا تافل ارائه دهید. در حالیکه هر دو آزمون آیلتس و تافل مهارت شما در زبان انگلیسی را به دقت مورد ارزیابی قرار می دهند و هر دو برای هزاران مرکز آموزشی در سرتاسر دنیا معتبر می باشند ولی هر آزمون دارای ویژگی های خاص می باشد. تفاوت آیلتس و تافل را می توان در شیوه، ساختار و معیارهای آموزشی مشاهده کرد بنابراین قبل از اینکه بخواهید در یکی از این دو آزمون شرکت کنید باید شرایط مورد نیاز خود را برای اخذ این مدارک بررسی کنید.

» مطلب مرتبط: آزمونهای بین المللی

در این مطلب به معرفی و بررسی تفاوت آیلتس و تافل خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید:

تافل چیست ؟

آزمون تافل توانایی شما برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی به ویژه در محیط آکادمیک، دانشگاه و کلاس درس را مورد ارزیابی قرار می دهد. آزمون تافل توسط 8500 مرکز آموزشی در 130 کشور مانند انگلستان، آمریکا و استرالیا به رسمیت شناخته می شود. همچنین 100 دانشگاه برتر دنیا در رنکینگ بین المللی آزمون تافل را به رسمیت می شناسند. این آزمون توسط سازمان آمریکایی Education Testing Service و به لهجه آمریکایی برگزار می شود و بیشتر دانشگاه های آمریکا آزمون تافل را به عنوان پیش نیاز برای ثبت نام در نظر می گیرند.

آیلتس چیست ؟

آزمون آیلتس برای ارزیابی سطح دانش زبان انگلیسی افراد برای اهداف تحصیلی، مهاجرتی و شغلی به کار می رود. این آزمون در بیش از 9000 مرکز آموزشی در 130 کشور دنیا معتبر می باشد. آزمون آیلتس مشترکاً توسط سفارت انگلستان، دانشگاه کمبریج و سازمان IDP استرالیا و به لهجه انگلیسی برگزار می شود. آزمون آیلتس بیشتر در دانشگاه انگلستان و کشورهای مشترک المنافع مانند استرالیا و نیوزیلند کاربرد دارد. با توجه به برنامه مورد نظر خود می توانید در آزمون آکادمیک یا جنرال شرکت کنید.

تفاوت آیلتس و تافل در چیست ؟

برای بررسی تفاوت آیلتس و تافل از نظر نوع سوالات به این نکته می توان اشاره کرد که تقریباً تمام سوالات آزمون تافل به صورت تستی مطرح می شود در حالیکه سوالات آزمون آیلتس شامل سوالات متنوع مانند پاسخ کوتاه، پر کردن جا خالی و مقالات کوتاه می شود. دیگر تفاوت آیلتس و تافل مربوط به زمان امتحان می باشد که آزمون تافل 4 ساعت و آزمون آیلتس 2 ساعت و 40 دقیقه به طول می انجامند.

آزمون تافل فقط به یک صورت و بر روی کامپیوتر انجام می شود در حالیکه آزمون آیلتس به دو صورت آکادمیک برای مقاصد تحصیلی و جنرال برای مقاصد مهاجرتی و شغلی و بر روی کاغذ انجام می شود.

دیگر تفاوت آیلتس و تافل را می توان در نحوه پاسخگویی به سوالات جستجو کرد به طوریکه در آزمون تافل که سوالات به صورت تستی می باشند شرکت کنندگان باید قادر به تفکر تحلیلی باشند تا بتوانند جواب درست را از میان دیگر گزینه ها تشخیص دهند ولی در آزمون آیلتس بیشتر قوه حافظه مورد ارزیابی قرار می گیرد و مهارتهای درک مطلب برای مواجهه با سوالات متنوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Buttonمشاوره رایگان